| کد مطلب: ۱۰۲۲۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

تجمع آموزگاران نهضت سوادآموزی
صبح دیروز و همزمان با جلسه صحن علنی مجلس شماری از معلمان نهضت سواد آموزی به منظور بیان مطالبات خود در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. اعتراض معلمان نهضت به دلیل حقوق کم، مشکلات شغلی و عدم ترفیع آنان مرتبط است.

اقدامات غیرقانونی به اسم «سلمان فارسی»
مدیر روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» نسبت به عملکرد غیرقانونی برخی سایت‌های مجازی که اقدام به انتشار برخی از اطلاعیه ها برای جذب بازیگر برای سریال «سلمان فارسی» کرده اند، هشدار داد و عنوان کرد که این موضوع از طریق پلیس فتا در حال پیگیری است. احسان ناظم بکایی در توضیحاتی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر برخی از سایت‌های مجازی در اقداماتی غیرقانونی، اطلاعیه‌هایی برای جذب بازیگر در سریال «سلمان فارسی» را منتشر کرده‌اند؛ اقداماتی از جمله گرفتن شماره کارت، عکس و فیلم از افراد مختلف.

اخراج 70 استاد در یک ترم
استاد بازنشسته فلسفه دانشگاه تهران گفت: چند سال پیش دانشگاه آزاد حدود هفتاد استاد نامدار را در اوایل یک ترم بدون اینکه به آنها اطلاع بدهد از طریق قطع حقوق اخراج کرد. من هم یکی از آنان بودم که بر طبق رویّه خود اعتراض نکردم و تا آخر ترم رفتم و درسم را دادم. معنی این رویّه و سکوت کنونی من این نیست که اخراج استاد را درست می‌دانم. من هم مثل بسیاری از همکارانم اخراج استاد دانشگاه، آن هم به جرم داشتن رأی و نظر خاص را کاری ناروا می‌دانم. رضا داوری اردکانی ادامه داد:این رفتار و معامله در اصطلاح فقه معامله مغبون‌الطرفین است. یعنی هم به علم آسیب می‌رسد و هم دانشگاه زیان می‌‌کند. ولی خوشبختانه قرار شده است آقای دکتر عبدالکریمی به کار استادی خویش برگردند و امیدوارم چنین شود.

قطع سخنرانی بایدن
سخنرانی روز دوشنبه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با حضور چندین مقام فدرال و چندین مقام عالی‌رتبه محلی بود و به صورت آنلاین پخش می‌شد. در میانه این سخنرانی، بایدن تلاش کرد تا سوالی را متوجه جورج گیسلر، عضو و نماینده انجمن ملی جنگلداران ایالتی کند. با این حال، محتوای این پرسش نامشخص ماند چون به دلیل توقف پخش سخنرانی، جمله بایدن ناتمام ماند. شبکه خبری فاکس نیوز، کاخ سفید را به مداخله دیگری در سخنرانی بایدن به منظور جلوگیری از انتشار صحبت‌های او برای مردم متهم کرد.

محاکمه ۷ متهم پرونده تعاونی وحدت
دو جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی وحدت با ۲۶۶ هزار سپرده‌گذار در شعبه ۴ رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد. قاضی صلواتی گفت: شروع اولین جلسه محاکمه متهمان پرونده اتهامی سید محمد جعفر طباطبایی و ۶ نفر دیگر را اعلام می‌کنم. اموالی که از متهم در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد که متاسفانه تا امروز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از خط اعتباری که مربوط به بیت‌المال است هنوز بازنگشته است.

فوت مادر «بوریس جانسون»
شارلوت جانسون وول» مادر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا درگذشت. خانواده جانسون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جانسون وال، نقاش حرفه‌ای در آرامش بدون هشدار قبلی در بیمارستانی در لندن درگذشت. جانسون پیشتر مادر خود را در کنفرانس سالانه حزب محافظه کار ۲۰۱۹ به عنوان بالاترین مقام در خانواده توصیف کرده و گفته بود: «من به سخنان مادرم، مقام بزرگ خانواده‌ام استناد می‌کنم. مادرم از برگزیت حمایت کرده است».

آمار فوت روزانه ۸۰۰ تا ۱۵۰۰نفر
مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: باید همان روز اول در قم حکومت نظامی اعلام می‌کردند و بعد که از قم پخش شد یک‌ماه کل کشور را قرنطینه می‌کردند. مسعود پزشکیان افزود: البته آمار واقعی بالاتر از ۱۵۰۰ نفر است. اگر دو درصد مرگ و میر در تعداد کسانی که مبتلا می‌شوند وجود داشته باشد با ۴۰هزار مبتلا روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر جان‌شان را از دست می‌دهند آن هم اگر درست درمان و مراقبت کنیم.

باقری جانشین عراقچی
با حکم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ، علی باقری به عنوان معاون سیاسی، محمد فتحعلی معاون اداری و مالی و مهدی صفری هم معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه منصوب شدند. در بخشی از احکام انتصابات معاونان جدید آمده است: امید است با توکل بر خداوند متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در تحقق سیاست‌ها و راهبردهای دستگاه دیپلماسی به‌ویژه سیاست خارجی متوازن، فعال، پویال و هوشمند و همفکری و تعامل با معاونان، مدیران و کارشناسان محترم در انجام وظایف محوله موفق باشید.

چرا ایران هلیوم وارد می‌کند؟
چندی پیش یکی از اعضای اتاق بازرگانی از سوخته شدن فرصت استخراج هلیوم در ایران صحبت کرده بود اما چرا ایران از منابع عظیم هلیوم در ایران استفاده نمی‌کند؟ مرتضی بهروزی فرد،کارشناس اقتصاد انرژی می‌گوید: تنها دلیل ایران برای بی‌توجهی به به منابع عطیم هلیوم این است که ما توان استخراج این گاز را نداریم.

مجیدی به تهران نیامد
کاروان استقلال تهران بدون همراهی فرهاد مجیدی به تهران بازگشت. کاروان استقلال بعد از شکست مقابل الهلال عربستان در شرایطی راهی تهران شد که فرهاد مجیدی سرمربی آبی‌ها در امارات ماند. مجیدی در کشور امارات مانده تا برخی امور شخصی‌اش را دنبال کند و قرار است اواخر هفته به ایران برگردد.

منع تردد شبانه لغو نشده!
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی وزارت کشور گفت: منع تردد شبانه کماکان ادامه دارد. حسین‌ذوالفقاری افزود: اما هماهنگی شد افرادی که برای زدن واکسن به مراکز شبانه روزی مراجعه می‌کنند توسط وزارت بهداشت لیست آنها به راهنمایی و رانندگی اعلام می شود تا اگر جریمه‌ای اعمال شده نسبت به حذف جریمه اقدام شود لذا از این منظر مشکلی وجود ندارد.

هشدار فرانسه به کره‌شمالی
وزارت خارجه فرانسه به دنبال آزمایش‌های موشکی کروز کره‌شمالی اعلام کرد، پیونگ‌یانگ از هرگونه اقدامی که به تشدید تنش‌های منطقه‌ای می‌انجامد، خودداری کند. پاریس با ابراز نگرانی از این آزمایشات موشکی، تاکید کرد که آنها نشان می‌دهند پیونگ‌یانگ در برنامه سلاح‌های کشتار جمعی خود که هم تهدید منطقه‌ای و هم بین‌المللی است، پافشاری می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار