| کد مطلب: ۱۰۵۰۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملي» جزئيات جديد از ريزپرنده ساقط شده در اصفهان را بررسي مي‏‌کند

آشکارشدن سرنخ‏‌هاي مهم

شامگاه هشتم بهمن‌ماه‏‌ برخي منابع محلي در استان اصفهان از شنيده‏‌شدن صداي انفجار در محدوده خيابان «خانه اصفهان» خبر دادند و محل دقيق وقوع اين انفجار را در يکي از مراکز نظامي وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام کردند. با انتشار اين خبر در رسانه‏‌هاي محلي و بازنشر آن در شبکه‏‌هاي اجتماعي، محمدرضا جان‏‌نثاري، معاون سياسي امنيتي استانداري اصفهان در گفت‏‌وگويي با شبکه خبر سيما علت وقوع اين انفجار را حمله‏‌اي به مرکز نظامي وابسته به وزارت دفاع اعلام کرد و افزود: خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشته است. هر چند که اين پايان ماجرا نبود و با فاصله کمي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز در بيانيه‏‌اي از عدم خسارت جدي مرکز نظامي وابسته به اين وزارتخانه خبر داد و نوشت: خوشبختانه با پيش‏‌بيني‏‌ها و تمهيدات پدافندي صورت گرفته يکي از آنها مورد اصابت پدافند هوايي مجتمع و دو فروند ديگر آنها در تله‏‌هاي پدافندي گرفتار و منفجر شدند. خوشبختانه اين تهاجم ناموفق تلفات جاني نداشته و آسيب جزئي به سقف کارگاه وارد نموده که به فضل‌الهي خللي در تجهيزات و ماموريت‏‌هاي مجموعه ايجاد نکرده است. البته طي روزهاي گذشته واکنش‏‌هاي بسياري نسبت به اين مساله بروز و ظهور کرده است.

جزئيات جديد

رسانه نزديک به شوراي‌عالي امنيت ملي در خبري اختصاصي نوشت: بررسي فني بقاياي يکي از ريزپرنده‏‌هايي که جمعه شب در جريان حمله به يک مجتمع کارگاهي وزارت دفاع در اصفهان از سوي يگان‏‌هاي پدافندي سرنگون شد، اطلاعات ذي‏‌قيمتي را در اختيار نهاد‏‌هاي امنيتي قرار داده است. آناليز اجزاي بدنه، موتورها، منبع تغذيه و سيستم ناوبري ريز پرنده ساقط شده و تطبيق آن با نمونه‏‌هاي موجود، سازنده آن را دقيقا مشخص نموده و سرنخ‏‌هاي مهمي را آشکار کرده است. «نورنيوز»، رسانه نزديک به شوراي‌عالي امنيت ملي در خبري اختصاصي نوشت: بررسي فني بقاياي يکي از ريزپرنده‏‌هايي که جمعه شب در جريان حمله به يک مجتمع کارگاهي وزارت دفاع در اصفهان از سوي يگان‏‌هاي پدافندي سرنگون شد، اطلاعات ذي‏‌قيمتي را در اختيار نهاد‏‌هاي امنيتي قرار داده است. از طريق آناليز اجزاي بدنه، موتورها، منبع تغذيه و سيستم ناوبري اين ريزپرنده و تطبيق آن با نمونه‏‌هاي موجود، سازنده آن دقيقا مشخص شده و سرنخ‏‌هاي مهمي را آشکار کرده است. سال 98 نيز اين مجموعه کارگاهي مورد حمله چند ريزپرنده قرار گرفت که مشابه اقدام اخير کاملا ناموفق بود. براساس اطلاعات، به‏‌دليل تسلط فني بخش‏‌هاي ذي‏‌ربط و همچنين استقرار سامانه‏‌هاي الکترونيکي پيشرفته در مراکزي که احتمال اقدامات خراب‏‌کارانه مشابه در آنها وجود دارد، احتمال موفقيت حملاتي از اين دست به حداقل ممکن رسيده است.

وزير خارجه روسيه خبر داد:

توافق اوليه بر سر پيوستن تهران به مذاکرات مسکو- آنکارا- دمشق

وزير خارجه روسيه از توافق اوليه بر سر پيوستن ايران به مذاکرات مسکو، آنکارا و دمشق خبر داد. سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه در نشست خبري مشترک با سامح شکري، همتاي مصري خود از توافق اوليه بر سر پيوستن ايران به مذاکرات سه‌جانبه روسيه، ترکيه و سوريه خبر داد. به نقل از اسپوتنيک، وي گفت که روسيه، ترکيه و ايران کشورهاي ضامن روند آستانه هستند و طبيعي است که تماس‌هاي آينده درخصوص عادي شدن روابط ترکيه و سوريه با مشارکت ايران باشد. بر اساس اين گزارش، رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکيه اخيرا در اظهاراتي با اشاره به تلاش‌ها براي نزديک شدن روابط دمشق و آنکارا خواستار برگزاري مذاکرات ميان روسيه، ترکيه و سوريه شد و براي اولين‌بار اعلام کرد که ايران نيز مي‌تواند به اين مذاکرات بپيوندد. به نقل از الميادين، وزير خارجه روسيه در ادامه درمورد اظهارات بلينکن، وزير خارجه آمريکا مبني بر امکان به‌کارگيري روش‌هاي نظامي عليه ايران گفت: غربي‌ها ترجيح مي‌دهند که قطعنامه‌هاي شوراي امنيت را زيرپا بگذارند و به ديگران تعرض کنند. لاوروف تاکيدکرد: مسکو نسبت به اوضاع درخصوص ايران بسيار نگران است و رويکرد غرب براي لغو برجام خطايي بزرگ است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار