| کد مطلب: ۱۰۵۰۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» جزئیات حمله ناموفق ریزپرنده‌ها به یک مرکز نظامی در اصفهان را بررسی می‌کند

حمله کور به یک مرکز نظامی

آرمان ملي: ساعت 23و 30 دقيقه شامگاه هشتم بهمن‌ برخي منابع محلي در استان اصفهان از شنيده‌شدن صداي انفجار در محدوده خيابان «خانه اصفهان» خبر دادند و محل دقيق وقوع اين انفجار را در يکي از مراکز نظامي وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام کردند. با انتشار اين خبر در رسانه‌هاي محلي و بازنشر آن در شبکه‌هاي اجتماعي، محمدرضا جان‌نثاري، معاون سياسي امنيتي استانداري اصفهان در گفت‌وگويي با شبکه خبر سيما علت وقوع اين انفجار را حمله‌اي به مرکز نظامي وابسته به وزارت دفاع اعلام کرد و افزود: خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشته است اما خسارات وارده در دست بررسي و علت و عوامل آن در حال شناسايي است. همچنين مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان اظهار داشت: بنا بر اعلام شهروندان به يگان‌هاي امدادي صداهاي ناهنجاري طي سه الي چهار مرحله در محدوده امام خميني شنيده شده است. منصور شيشه فروش گفت: بررسي علت وقوع اين صداها در دستور کار قرار گرفته است و به زودي اعلام خواهد شد.

اطلاعيه وزارت دفاع

ساعتي بعد از اعلام خبر انفجار در يکي از مراکز نظامي وابسته به وزارت دفاع در اصفهان؛ وزارت دفاع و پشتياني نيروهاي مسلح با انتشار اطلاعيه‌اي جزئيات بيشتري از اين حادثه به دست داد که در آن علت انفجار، «حمله ناموفق با استفاده از ريزپرنده» به يکي از مجتمع‌هاي کارگاهي اين وزارتخانه اعلام شد. در بيانيه روابط عمومي وزارت دفاع آمده است: ‌شامگاه هشتم بهمن 1401 حوالي ساعت 23و 30 دقيقه حمله ناموفق با استفاده از ريزپرنده به يکي از مجتمع‌هاي کارگاهي وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پيش‌بيني‌ها و تمهيدات پدافندي صورت گرفته يکي از آنها مورد اصابت پدافند هوايي مجتمع و دو فروند ديگر آنها در تله‌هاي پدافندي گرفتار و منفجر شدند. خوشبختانه اين تهاجم ناموفق تلفات جاني نداشته و آسيب جزيي به سقف کارگاه وارد نموده که به فضل الهي خللي در تجهيزات و ماموريت‌هاي مجموعه ايجاد نکرده است. وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به ملت شريف ايران اسلامي اطمينان مي‌دهد اقدام براي توليد قدرت، اقتدار و امنيت را با شتاب و جديت ادامه خواهد داد و اين اقدامات کورکورانه تاثيري در تداوم مسير پيشرفت کشور نخواهد داشت؛ ان‌شاء‌ا... در فضاي مجازي هم انتشار کليپي با عنوان «وضعيت فعلي محل انفجار در اصفهان»، نشان‌دهنده برقراري شرايطي آرام و عادي در محل است؛ در برخي کانال‌‎هاي خبري نيز تصويري با شرح «عکس ماهواره‌اي از محلي که مورد حمله ناموفق پهپادي قرار گرفت» منتشر شد که مويد واردشدن آسيب جزئي به اين مرکز نظامي است.

هيات 3نفره به اصفهان مي‌رود

يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به واکنش کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نسبت به حمله ريزپرنده‌ها به نهادهاي وابسته به يک مرکز نظامي در اصفهان اظهار داشت: سه‌شنبه تيم سه نفره از مجلس براي بررسي موضوع حمله ريزپرنده‌ها به اصفهان مي‌روند.وي در واکنش به اينکه روز شنبه حمله انتحاري در اسرائيل صورت گرفت و شامگاه شنبه اين اقدام در اصفهان اتفاق افتاد آيا اين موارد ارتباطي با يکديگر دارند؟ اظهار کرد: بعيد مي‌دانم حمله به اسرائيل و از طرفي حمله به نهادهاي وابسته به وزارت دفاع ارتباطي داشته باشند چراکه حمله به اسرائيل مساله داخلي است. اما اسرائيل هميشه براي انحراف افکار عمومي اقداماتي بيرون از مرزها انجام مي‌دهد که بتواند اثرگذاري عملياتي که در فلسطين اشغالي صورت گرفته را تحت‌الشعاع قرار بدهد. لذا اين دو اتفاق ماهيت متفاوتي دارند اما هميشه رژيم صهيونيستي اقدامات تروريستي عليه تأسيسات هسته‌اي ايران و شخصيت‌ها انجام مي‌دهد. حيدري تصريح کرد: فعلا موضوع حمله ريزپرنده‌ها به نهادهاي وابسته به وزارت دفاع در دست بررسي است.

واکنش‌ها

حادثه اخير در اصفهان با واکنش‌هاي در رسانه‌هاي داخلي و خارجي نيز مواجه بود. چنانکه مشاور رسانه‌اي تيم مذاکره کننده هسته‌اي ايران طي پيامي در صفحه توئيتر خود با اشاره به عمليات ناموفق پهپادي شب گذشته در نزديکي اصفهان نسبت به عواقب چنين اقداماتي هشدار داد. هفته خوبي براي رژيم آپارتايد (صهيونيستي) چه در داخل و چه در خارج نيست. محمد مرندي در ادامه آورد: حتي اگر نتانياهو و متحدان تروريستي تحت حمايت غرب او در شمال عراق شکست خورده باشند، عواقبي در انتظارشان خواهد بود. هر دوي آنها بايد ياد بگيرند که تنبيه با شکست نيز همراه است. همچنين ايلنا نوشت، شبکه العربيه به نقل از منابع آمريکايي ادعا کرد که حمله شامگاه شنبه در استان اصفهان با مشارکت نيروي هوايي آمريکا و يک کشور ديگر انجام شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار