| کد مطلب: ۱۰۵۰۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد

بانوان همچنان پشت در‌های ورزشگاه

آرمان ملي: بعد از مدت‌ها عدم حضور تماشاگران در مسابقات فوتبال، دستورالعمل حضور تماشاگران در حالي تنظيم شده که هنوز بانوان نمي‌توانند در ورزشگاه‌ها حاضر باشند.

دستور تاج

روز سي‌ام دي ماه رئيس فدراسيون در نامه‌اي به سازمان ليگ خواهان برنامه‌ريزي براي حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در رقابت‌هاي هفته‌هاي آتي ليگ برتر شد. به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال، مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال در نامه‌اي به سازمان ليگ فوتبال نوشت: «با توجه به نظر مساعد وزارت محترم کشور مبني بر زمينه‌سازي مناسب براي ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها در هفته‌هاي آتي، خواهشمند است به کليه باشگاه‌هاي ليگ برتر اعلام کنيد که با هماهنگي با مبادي محترم ذيربط اقدامات لازم در اين باره به عمل ‌آيد. لازم است هرچه سريع‌تر نتيجه برنامه‌ريزي‌هاي آتي در اين باره را به اطلاع اينجانب برسانيد.»

مصوبه سازمان ليگ

سازمان ليگ فوتبال ايران از تصويب 10 مورد براي برگزاري بهتر مسابقات ليگ برتر با حضور هواداران خبر داد. به گزارش سايت سازمان ليگ فوتبال ايران، نخستين جلسه کارگروه فرهنگي و ساماندهي هواداران فوتبال به رياست منصور قنبرزاده نايب‌رئيس دوم فدراسيون فوتبال، محمدرضا کشوري‌فرد سرپرست سازمان ليگ، مديران و مسئولان فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ، مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپوليس و مديران انتظامي، امنيتي و نظارت و بازرسي برگزار شد. حاضران در جلسه بر ضرورت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌هاي کشور تأکيد و ضمن بيان نظرات خود، پيشنهادها و راهکارهايي براي برگزاري بهتر مسابقات را مطرح کردند. از جمله مهم‌ترين مصوباتي که در اين نشست به تصويب رسيد، به شرح زير است: حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها با ايجاد شرايط لازم، از هفته هفدهم آغاز مي‌شود و کانون‌هاي هواداري باشگاه‌ها مسئوليت اصلي نظم‌دهي و ساماندهي تماشاگران را بر عهده خواهند داشت. حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها فقط با خريد بليت از سامانه الکترونيکي ممکن بوده و افراد بدون بليت، مجوز حضور در ورزشگاه را نخواهند داشت. تماشاگران روي صندلي‌هاي شماره‌دار ورزشگاه و جايگاه مشخص شده در بليت مستقر شوند. بليت‌هاي فروخته شده به افراد، قابل واگذاري و فروش به شخص ديگري نيست و واحدهاي نظارتي سازمان ليگ و انتظامي، کنترل لازمه را بر اين فرآيند اعمال خواهند کرد. مقرر شد بسته‌هاي فرهنگي از سوي کانون‌هاي هواداري و معاونت‌هاي فرهنگي باشگاه‌ها، براي ارائه به تماشاگران آماده شود. تمامي عوامل برگزاري مسابقه از جمله داوران، ناظران، مسئولان فرهنگي و روابط عمومي‌ها داراي آي‌دي‌کارت بوده و افراد فاقد آي‌دي‌کارت، مجوز ورود به ورزشگاه را نخواهند داشت. باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس، مدارک مشوقين خود را براي صدور آي‌دي‌کارت به فدراسيون فوتبال و واحد فرهنگي سازمان ليگ اعلام کنند. در فازهاي بعدي نيز براي مشوقين ساير باشگاه‌ها اين کارت‌ها نيز صادر و اقدام شود. با توجه به مهيا نبودن زيرساخت‌ها براي حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، شرايط لازم براي حضور بانوان در مسابقات آينده فراهم و همچنين همياران هواداران بانوان در باشگاه‌ها تشکيل و اقدام شود. معاونت‌هاي فرهنگي و کانون‌هاي هواداري باشگاه‌ها، برنامه‌هاي خود را تا پايان فصل جاري مسابقات ارائه کنند و اين برنامه‌ها در کارگروه بررسي و پيگيري شود. منشورهاي اخلاقي و آيين‌نامه‌هاي مشخصي براي هواداران و تماشاگران در ورزشگاه‌ها تهيه و تدوين شود. در پايان نشست، منصور قنبرزاده نايب‌رئيس دوم فدراسيون فوتبال اظهار داشت: کارگروه فرهنگي و ساماندهي کانون هواداران باشگاه‌ها نشستي مستمر و هر 15 روز يک بار برگزار کند و نمايندگان ساير باشگاه‌ها در اين کارگروه حضور داشته باشند. مصوبات اين کارگروه فرهنگي به‌صورت مکتوب به باشگاه‌ها ابلاغ و در نشست‌هاي بعدي، صورتجلسه مشخصي براي هر جلسه کارگروه تهيه شود. همچنين دبيري براي اين کارگروه جهت دعوت از باشگاه‌ها، پيگيري مصوبات و اجراي آن تعيين شود. وي در ادامه تصريح کرد: همه عوامل و ناظران مسابقات بايد شناسنامه‌دار باشند و سوابق تحصيلي و آموزش آنها نيز مشخص باشد. آموزش ارتباط با دانشگاه‌ها در صورت لزوم انجام و بودجه فرهنگي مناسبي براي باشگاه‌ها تعيين و سازماندهي شود. باشگاه‌ها موظف شوند برنامه‌هاي فرهنگي خود را ابتدا به تأييد هيات‌مديره باشگاه خود برسانند و سپس براي اجرا و بهينه‌سازي، به فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ ارائه کنند.

توضيحات

منصور قنبرزاده در حاشيه مراسم قرعه‌کشي مرحله يک‌هشتم نهايي جام حذفي فوتبال باشگاه‌هاي کشور درباره جلسه هماهنگي حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها اظهار داشت: برحسب دستور رئيس فدراسيون فوتبال، مقرر شد ستادي تحت عنوان ستاد فرهنگي و ساماندهي هواداران تشکيل دهيم تا بتوانيم مسابقات را با حضور تماشاگران برگزار کنيم. باشگاه‌ها و مردم مطالبه داشتند بازي‌ها با حضور تماشاگر برگزار شود. جذابيت فوتبال به حضور تماشاگر است و اگر مردم نباشند جذابيتي ندارد. وي در ادامه افزود: با هماهنگي با مراجع ذي‌ربط، جلساتي برگزار شد و قرار است از اين هفته مسابقات با تماشاگر برگزار شود. جلسات مستمري تحت عنوان ستاد فرهنگي و ساماندهي هواداران برگزار مي‌کنيم و مسائل متعددي در نظر مي‌گيريم، حتي مسائل رفاهي در ورزشگاه‌ها. ورزشگاه‌هايي که اين استانداردها را داشته باشند مسابقات‌شان با حضور تماشاگر برگزار مي‌شود. نايب‌رئيس دوم فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سؤال که چند درصد از ظرفيت ورزشگاه‌ها در اختيار هواداران قرار مي‌گيرد، گفت: اين مساله به وضعيت هر باشگاهي برمي‌گردد. به‌طور مثال در ورزشگاه آزادي که اين هفته ميزبان ديدار استقلال - ملوان بندر انزلي است، حدود 30 درصد ظرفيت در اختيار تماشاگران قرار مي‌گيرد چون قسمت‌هاي مختلف ورزشگاه در دست تعمير است. طبق پيش‌بيني‌ها نزديک به 30 هزار نفر مي‌توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند. قنبرزاده در واکنش به تخلف به وجود آمده در يکي از مدارس فوتبال در استان خراسان رضوي گفت: چون اطلاعي ندارم و موضوع نيز به کميته اخلاق برمي‌گردد، نمي‌توانم صحبت کنم. اين مساله ارتباطي به سازمان ليگ ندارد و متولي برخورد با آن کميته اخلاق است. اگرچه موضوع امر مهمي است، اما نبايد دامن زده شود و بايد اجازه دهيم کميته اخلاق ورود کند. همان‌طور که ديديم دادستاني استان هم ورود کرده است. يک توئيت زده شده است و برحسب يک توئيت نمي‌توانم اظهارنظر کنم. گزارشي به هيات رئيسه سازمان ليگ نيامده است، اما کميته اخلاق ورود مي‌کند و اگر تخلفي صورت گرفته باشد اين کميته برخورد خواهد کرد. الان نمي‌دانيم تخلفي صورت گرفته است يا نه. در کميته اخلاق پنج نفر به‌عنوان قضات برجسته حضور دارند و اگر تخلفي صورت گرفته شده باشد، برخورد خواهند کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار