| کد مطلب: ۱۰۵۰۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

کشف بيش از 10 ميليون ارز تقلبي

سخنگوي پليس خبر داد:

کشف بيش از 10 ميليون ارز تقلبي

سخنگوي فراجا از کشف بيش از 10 ميليون واحد انواع ارز تقلبي توسط پليس امنيت اقتصادي خبر داد. سردار مهدي حاجيان در يک نشست خبري درباره اقدامات پليس در مقابله با اخلالگران ارزي، اظهارکرد: پليس از ابتداي سال قرارگاه امنيت اقتصادي را تشکيل داد و بيش از 300 نفر تاکنون از افرادي که عامدانه قصد اخلال در بازار ارز داشتند که شناسايي و دستگير شدند. برخي از اين افراد سرشبکه‌هايي بودند که به‌دنبال سود و منافع بيشتر بودند و در بازار ارز اخلال ايجاد کرده بودند. وي افزود: با همکاري بانک مرکزي به‌صورت دائم اين رصد و پايش مي‌شود که هرگونه اخلال در بازار ارز را پليس به‌همراه ساير نهادها تحت کنترل قرار دهد. به‌گفته سخنگوي پليس، در موضوع جعل اسکناس و ارز نيز پليس توانسته 57 کارگاه جعل اسکناس و ارز را از ابتداي سال تاکنون شناسايي کند و 170 نفر نيز در اين خصوص دستگير شده‌اند. وي همچنين اعلام کرد تا به امروز 10 ميليون و 80 هزار و 300 واحد انواع ارز تقلبي توسط پليس امنيت اقتصادي کشف شده است. سخنگوي فراجا همچنين از کشف حدود 632 قطعه طلاي تقلبي خبر داد و درباره اقدامات پليس در حوزه جعل و کلاهبرداري نيز بيان داشت: پليس آگاهي توانسته بيش از 84 درصد از پرونده‌هاي جعل و کلاهبرداري را در 10 ماه سالجاري کشف کند. به‌گفته سردار حاجيان بيشتر کلاهبرداري‌ها در حوزه خريد و فروش خودرو، زمين و واحدهاي مسکوني بوده است که در حوزه اتومبيل 2758 فقره کلاهبرداري، در حوزه زمين 2380 فقره و واحدهاي مسکوني 2211 فقره کلاهبرداري صورت گرفته است. در مجموع 22 هزار و 224 فقره کلاهبرداري کشف شده که بيشتر آن در حوزه اتومبيل بوده است. سخنگوي فراجا با بيان اينکه اولويت بعدي در مقابله کلاهبرداري بعد از اتومبيل و زمين و واحدهاي مسکوني، در بحث برداشت متقلبانه از حساب‌هاي بانکي بوده است، گفت: در 10 ماهه اول سال در مجموع 5159 فقره برداشت متقلبانه از حساب‌هاي بانکي اتفاق افتاده است که نوع‌هاي متفاوتي دارد. برداشت از حساب‌هاي بانکي به‌صورت تلفني يعني کارت‌به‌کارت 1043 فقره، در حوزه مراجعه به خودپردازها که با اقدامات متقلبانه و فريبکارانه افراد را به کنار دستگاه‌هاي خودپرداز دعوت مي‌کنند 948 فقره کلاهبرداري اتفاق افتاده است. سخنگوي فراجا به عملکرد پليس راهنمايي و رانندگي و ارائه 60 ميليون خدمات در سال به مردم اشاره و تصريح کرد: تمامي فرآيند شماره‌گذاري خودرو، اينترنتي شده است و در سامانه «پليس من» اين خدمات قابل ارائه است و مردم مي‌توانند براي دريافت خدمات پليسي به اين سامانه مراجعه کنند.

رهايي گروگان 16 ساله

با تلاش ماموران پليس آگاهي شهرستان راسک گروگان 16 ساله از چنگال آدم‌ربايان نجات يافت. سرهنگ مرتضي جوکار گفت: در پي گزارش يک فقره آدم‌ربايي، در يکي از محلات شهر راسک بلافاصله ماموران انتظامي اين فرماندهي وارد عمل شدند. وي افزود: با حضور ماموران در محل و بررسي‌ اظهارات شاهدان عيني مشخص شد، افرادي مسلح و ناشناس با صورت‌هايي پوشيده و با تهديد سلاح، نوجواني 16ساله را با يکدستگاه خودروي پژوپارس ربوده و از محل متواري شده‌اند. وي ادامه داد: بررسي‌هاي اوليه ماموران حاکي از آن بود که آدم‌ربايان به‌دليل يکسري اختلافات مالي با پدر اين نوجوان، او را ربوده و به مکاني نامعلوم منتقل کرده‌اند. سرهنگ جوکار تصريح کرد: تيم رسيدگي‌کننده به پرونده به منظور حفظ جان گروگان، تحقيقات گسترده‌اي را براي شناسايي محل نگهداري او و دستگيري عاملان اين اقدام شرارت‌آميز آغاز کردند. جانشين فرمانده انتظامي استان در ادامه گفت: سرانجام با تلاش مستمر پليس، محل اسارت اين گروگان شناسايي، فرد ربوده شده آزاد و عاملان اصلي اين گروگانگيري که قبل از حضور ماموران عرصه را بر خود تنگ ديده بودند، متواري شدند. اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه گروگان صحيح و سالم تحويل خانواده شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شناسايي آدم‌ربايان تحقيقات تخصصي براي دستگيري آنها ادامه دارد.

دپوي 36 هزار ليتر گازوئيل در منزل

فرمانده انتظامي استان کهگيلويه‌وبويراحمد از کشف 36 هزارليتر گازوئيل قاچاق از يک باب منزل مسکوني در يکي از روستاهاي اطراف شهرستان گچساران خبر داد. سردار کيقباد مصطفايي اظهارداشت: در پي دريافت خبري مبني بر قاچاق محموله گازوئيل در يک باب منزل مسکوني در يکي از روستاهاي اطراف شهرستان گچساران موضوع ضمن هماهنگي با مرجع قضائي به‌صورت ويژه در دستور کار مأموران پليس آگاهي آن شهرستان قرار گرفت. وي افزود: مأموران پليس آگاهي با همکاري مأموران پاسگاه انتظامي باباکلان با انجام اقدامات پليسي گسترده و شبانه‌روزي منزل مسکوني نگهدارنده گازوئيل قاچاق را شناسايي کردند. سردار مصطفايي با بيان اينکه مأموران در بازرسي از منزل متهم 36 هزار ليتر گازوئيل قاچاق به‌همراه 2 تانکر بزرگ که محل انبار سوخت قاچاق بود را کشف و ضبط کردند، خاطرنشان کرد: در اين رابطه يک نفر دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد. فرمانده انتظامي استان در پايان با اشاره به عزم جدي پليس استان در مقابله با قاچاق سوخت و سرمايه‌هاي ملي از شهروندان خواست؛ در صورت آگاهي از هر گونه اقدام به قاچاق، مراتب را به فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار