| کد مطلب: ۱۰۵۰۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتاه

متوسط واريزي هر متقاضي در نهضت ملي مسکن چقدر است؟

سرپرست بانک مسکن از افتتاح حساب 805 هزار و 765 متقاضي نهضت ملي مسکن خبر داد و گفت: مبلغ کل واريزي از محل آورده 17 هزار و 44 ميليارد تومان است که دراين خصوص علي عسکري اظهار کرد: تاکنون 805 هزار و 765 نفر متقاضي تاييد شده طرح نهضت ملي مسکن در بانک افتتاح حساب کرده‌اند. وي با بيان اينکه مبلغ کل واريزي به حساب سازندگان از محل تسهيلات و آورده 47 هزار و 216 ميليارد تومان است، افزود: از اين مبلغ، 30 هزار و 172 ميليارد تومان از محل تسهيلات و 17هزار و 44 ميليارد تومان از محل آورده واريز شده است و بانک مسکن تاکنون با 204 هزار و 212 واحد به مبلغ 69 هزار و 475 ميليارد تومان قرارداد امضا کرده است. بر اساس اين گزارش با توجه به اظهارات سرپرست بانک مسکن از حساب هر متقاضي نهضت ملي مسکن حدود 21 ميليون تومان به حساب سازندگان پروژه‌هاي اين طرح واريز شده است. سرپرست بانک مسکن اواخر ماه گذشته نيز با يادآوري سهميه 63 هزار ميليارد توماني بانک مسکن در سال اول اجراي نهضت ملي مسکن (شهريور 1400 تا شهريور 1401) گفته بود: سهميه اين بانک در سال دوم يعني از شهريور امسال تا شهريور سال آينده 81 هزار ميليارد تومان تسهيلات است. وي با اعلام اينکه تاکنون 449 هزار واحد (متقاضي) نهضت ملي مسکن مسکن به بانک مسکن معرفي شده است، ادامه داد: برخي از اين متقاضيان هنوز آورده خود را واريز نکرده تا بتوانند فرم ثبت‌نام را تکميل کنند. به گزارش تسنيم، وي با بيان اينکه پس از امضاي قرارداد کار ساخت و ساز از محل سهم‌الشرکه و آورده متقاضيان آغاز مي‌شود، افزود: از 449 هزار واحد (متقاضي) تاکنون براي 202 هزار متقاضي قرارداد امضا شده و 15 هزار نفر نيز در مرحله امضاي قرارداد قرار دارند و برخي پروژه‌هاي نهضت ملي مسکن در مرحله فونداسيون، اسکلت و سفت‌کاري قرار دارند.

قيمت و شرايط استفاده از سهميه ارز 5000 يورويي

از امروز مردم مي‌توانند تا سقف 5000 يورو يا معادل آن از صرافي‌ها ارز به نرخ بازار متشکل ارزي بخرند. اين سهميه که سالانه يکبار است، به متقاضياني که از سهميه 2000 دلاري امسال خود استفاده کرده‌اند، تعلق نمي‌گيرد. براساس بخشنامه جديد بانک مرکزي درباره خريد و فروش ارز که به صرافي‌ها ابلاغ شده و همچنين اظهارات شب گذشته رئيس کل بانک مرکزي، از فردا صرافي‌ها مي‌توانند تا سقف 10 هزار يورو يا معادل آن از اشخاص حقيقي و حقوقي ارز بخرند. البته اين معامله پس از احراز هويت مشتري و با ثبت در سامانه سنا قابل انجام است که در اين ميان صرافي‌ها مي‌توانند تا سقف 5000 يورو يا معادل آن ارز به اشخاص حقيقي (اشخاص ايراني بالاي 18 سال) و حقوقي مقيم ايران بفروشند. براساس اين بخشنامه و گفته‌هاي رئيس کل بانک مرکزي، سقف تعيين شده براي خريد ارز توسط صرافي‌ها 30 هزار يورو در روز است و اگر صرافي بالاتر از اين سقف را خريداري کند، حداکثر تا پايان روز کاري بعد از آن بايد مازاد آن را بفروشند. به گزارش ايسنا، اشخاصي که در سالجاري از سهميه خريد 2000 دلاري (يا معادل آن) از صرافي‌ها استفاده کرده‌اند، فعلا نمي‌توانند براساس بخشنامه جديد از سهميه 5000 يورويي استفاده کنند. گفتني است؛ قيمت فروش 5000 يورو ارز از صرافي‌ها بر مبناي نرخ سامانه بازار متشکل ارزي خواهد بود که روش کشف قيمت آن در بازار در قالب ثبت سفارش دفتري با قيمت‌هاي متفاوت خواهد بود.

اين خودروها نجومي شدند

قيمت خودرو مجددا روند افزايشي را در بازار طي کرد. به‌طوري که ديروز اکثر خودروهاي پرطرفدار داخلي افزايش قيمت را تجربه کردند به طوري که قيمت خودرو صفر داخلي روز دوشنبه، سوم بهمن 1401 با تغييراتي همراه شد، همچنين قيمت خودرو در سايت‌ها و مراکز خريد و فروش خودرو اين روزها با نوسانات بسيار و بي‌ثباتي همراه شده است. بررسي‌ها نشان مي‌دهد قيمت خودرو در روزهاي گذشته روند نوساني را در پيش گرفته است. پرايد 111 که توليد آن مدت‌هاست متوقف شده، ديروز کانال‌شکني کرد و وارد بازه 300 ميليون تومان شد. اما اين خودروديروز صبح در قيمت 290 ميليون تومان به فروش رسيد. پرايد 131 نيز در نرخ 278 ميليون تومان عرضه مي‌شود و تارا اتوماتيک هم که در هفته‌هاي گذشته با افزايش قيمت قابل‌توجهي همراه بود، طي چند روز گذشته روند نوساني به خود گرفت. اين خودرو با 13 ميليون تومان افزايش قيمت نسبت به روز گذشته، در نرخ 755 ميليون تومان در بازار خريد و فروش شد. پژو 207 اتومات، امروز 10 ميليون تومان افزايش قيمت را تجربه کرد و در محدوده 755 ميليون تومان قيمت‌گذاري شد و دنا معمولي هم امروز با 10 ميليون تومان افزايش قيمت همراه شد و به نرخ 595 ميليون تومان رسيد و پژو پارس اتوماتيک که در روزهاي گذشته جهش قيمتي زيادي را تجربه کرد، ديروز چهار ميليون تومان ارزان شد و به 600 ميليون تومان در بازار خودرو کشور رسيد و تيبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهاي پرطرفدار اين روزهاست، صبح ديروز، دوشنبه، در محدوده 312 ميليون تومان قيمت‌گذاري شد. به گزارش تجارت‌نيوز، قيمت پژو 206 تيپ 2 که در روزهاي گذشته با کاهش قيمت مواجه شده بود،ديروز هفت ميليون تومان افزايش قيمت را تجربه کرد و اکنون به نرخ 455 ميليون تومان به فروش مي‌رسد. تيپ 5 اين مدل پژو نيز هشت ميليون تومان گران شد و به نرخ 507 ميليون تومان رسيد و کوييک که جايگزين پرايد شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص يافته، در روزهاي گذشته رکورد جديدي را ثبت کرد و وارد کانال جديدي شد. قيمت اين خودرو با افزايش پنج ميليون توماني نسبت به روز گذشته، به 306 ميليون تومان رسيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار