| کد مطلب: ۱۰۴۹۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد

اخبارکــــوتاه

نانوايي‌ها در صدر شکايات بهداشتي

ايسنا نوشت طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشي از تشديد بازرسي‌ها از تاريخ 21 تا 28 دي ماه 1401، از تعداد 3577807 مرکز تهيه، توزيع و عرضه و فروش مواد غذايي، اماکن عمومي و واحدهاي کارگاهي تحت پوشش، بالغ بر 129353 مورد بازرسي انجام شده است. همچنين طي اين مدت تعداد 22974 مرکز از مراکز تهيه، توزيع، عرضه و فروش مواد غذايي، اماکن عمومي و واحدهاي کارگاهي اخطار گرفته و به مراجع قضائي معرفي شده‌اند و 382 مورد از اين مراکز نيز پلمب شده‌اند. گزارش شکايات مردمي در بخش بهداشت سامانه ملي پاسخگويي 190 نشان مي‌دهد که تعداد کل تماس‌هاي پاسخ داده شده 3878 تماس بوده است و تعداد کل شکايات ثبت شده نيز 1496 شکايت بوده است. بايد توجه کرد که بيش‌ترين مکان مورد گزارش براي ثبت شکايات بهداشتي مربوط به نانوايي‌هاست که با 14 درصد و با موضوع عدم رعايت بهداشت دست کارکنان گزارش شده است.

افزايش مبلغ جريمه براي ورود به طرح زوج يا فرد

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح زوج و فرد از در منازل و افزايش مبلغ جريمه آن خبر داد. ابوالفضل موسوي‌پوردرباره اينکه برخورد پليس با خودروهاي داراي پلاک غير مرتبط با روزهاي زوج و فرد چگونه خواهد بود، گفت: طبق قانون پليس اجازه اعمال قانون و جريمه اين دسته از خودروها را خواهد داشت. در گذشته جريمه طرح زوج و فرد 20 هزار تومان بود، اما با مصوبه هيات وزيران اين رقم به 105 هزار تومان افزايش پيدا کرده و بنابراين خودروهاي غيرمجاز 105 هزار تومان جريمه مي‌شوند. او با تاکيد بر اينکه اجراي طرح‌هاي ترافيکي پايتخت نيز به قوت خود باقي است، گفت: شهروندان توجه داشته باشند که اجراي طرح ترافيک تهران در همان ساعات و محدوده نيز به قوت خود باقي است و تنها خودروهاي داراي مجوز طرح ترافيک امکان ورود به اين محدوده را دارند و زوج و يا فرد بودن پلاک معياري براي ورود به اين محدوده نيست. طرح زوج يا فرد از در منازل براي تردد در تمامي سطح شهر است. موسوي‌پور همچنين از جلوگيري از تردد شبانه کاميون‌ها به استثناي کاميون‌هاي حامل سوخت و مواد فاسد شدني خبر داد و گفت: اين موضوع نيز جزو مصوبات کارگروه اضطرار آلودگي هواي شهر تهران است که از سوي پليس اجرا مي‌شود. جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با بيان اينکه پليس ديگر وظايف قانوني خود را نيز در اين خصوص انجام مي‌دهد، گفت: جريمه خودروهاي فاقد معاينه فني و همچنين اجراي طرح برخورد با خودروهاي آلاينده و دودزا از جمله مواردي است که همواره از سوي پليس اجرا مي‌شود و اجراي آن در اين ايام نيز ادامه خواهد داشت. او از مردم خواست که در صورت امکان از تردد غيرضروري در سطح شهر پرهيز کنند و در صورتي که قصد تردد دارند، اولا تا جاي امکان از ناوگان حمل و نقل عمومي براي جابه‌جايي در سطح شهر استفاده کنند و اگر حتما اصرار بر استفاده ازخودرو دارند، زمان خود را طوري مديريت کنند که در ساعات پيک ترافيک نباشد.

افزايش مسافران مترو

مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران و حومه از افزايش 15 درصدي آمار مسافران نسبت به‌روز گذشته با اجراي طرح ترافيک از در منازل خبر داد. مسعود درستي گفت: بيشتر خطوط 1، 3 و 4 افزايش مسافر داشته‌اند و با اعزام قطار فوق‌العاده در ايستگاه تقاطعي تئاتر شهر که با ازدحام مسافري بيشتري همراه بود توانستيم با ظرفيت موجود به جابه‌جايي مناسب مسافران در خطوط مترو بپردازيم. او با اعلام آمادگي براي اعزام قطار فوق‌العاده در پيک مسافري در عصر روز گذشته تصريح کرد: اگر ازدحام مسافر در عصر بيش از حد معمول باشد، قطارهاي فوق‌العاده آماده به اعزام هستند.

گازگرفتگي 40 دانش‌آموز در يک مدرسه روستايي

رئيس جمعيت هلال‌احمر قوچان از گازگرفتگي 40 نفر در مدرسه روستاي شفيع اين شهرستان خبر داد. محمد رضايي در تشريح جزئيات اين حادثه از امدادرساني به مصدومان حادثه گازگرفتگي مدرسه روستاي شفيع شهرستان قوچان، اظهار داشت: در ساعت 12و38 دقيقه ديروز خبري مبني بر گازگرفتگي تعدادي از دانش‌آموزان در مدرسه روستاي شفيع به عوامل پايگاه شهيد يوسف کلاهدوز هلال احمر قوچان اعلام و عوامل پايگاه به محل حادثه اعزام شدند. او تصريح کرد: تعداد حادثه‌ديدگان اين حادثه بيش از 40 نفر بود که بيش از 15 نفر از دانش‌آموزان حادثه ديده که حال وخيمي داشتند توسط 6 دستگاه آمبولانس اورژانس و هلال احمر به مراکز درماني شهرستان‌هاي قوچان و چناران انتقال داده شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار