| کد مطلب: ۱۰۴۹۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد

چهره‌هاي پشت پرده قطعنامه ضدايراني پارلمان اروپا

رفت و آمد تروريست‌ها از درهاي پشتي دستگاه غربي

چهره‌هاي پشت پرده قطعنامه ضدايراني پارلمان اروپا

سياسيون غربي بار ديگر نشان دادند از آنچه در جامعه و ذهن ايرانيان مي‌گذرد شناختي ندارند. پارلمان اروپا در حالي به گنجاندن نام نيروي رسمي نظامي ايران در فهرست گروه‌هاي تروريستي رأي مثبت داد که صحنه‌گردان اصلي اين ماجرا آشکارا منافقين بودند؛ يعني منفورترين و اسقاطي‌ترين دار و دسته نزد ايراني‌ها. اکثريت نمايندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه 28 دي به گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست گروه‌هاي تروريستي رأي دادند. در گزارش موسوم به «پاسخ اتحاديه اروپا به تظاهرات‌ها در ايران» ادعاهايي عليه سپاه در ارتباط با ناآرامي‌هاي اخير و ادعاي مشارکت تسليحاتي با روسيه در جنگ اوکراين مطرح و از شوراي اروپا خواسته شده که نام اين نهاد را به فهرست گروه‌هاي تروريستي خود اضافه کند. طرح افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌هاي تروريستي در جريان راي‌گيري روز چهارشنبه در قالب اصلاحيه به گزارش يادشده، اضافه شد. تصميم‌گيري در مورد مصوبه پارلمان اروپا به نشست آتي دستگاه سياست خارجي اتحاديه اروپا حواله شده تا به رأي پارلمان اروپا که در حد يک بيانيه سياسي و فاقد ضمانت اجرايي است، امکان اعمالي شدن بدهد؛ روندي که با توجه به اظهارات مقامات دولتي اعضاي اتحاديه با موانع جدي روبه‌رو است. از نگاه ناظران، آنچه بيان شد نشان مي‌دهد فعاليت گروهک تروريستي منافقين و تلاش براي تاثيرگذاري بر مقام‌هاي اروپايي و آمريکايي وارد فاز جديدي شده است. نشست ماه گذشته برخي مقام‌هاي پيشين آمريکا در حمايت از سرکرده منافقين، به راه انداختن پرونده‌هاي قضائي در اروپا که داغ‌ترين آن پرونده «حميد نوري» است و افزايش تحرکات و تجمعات ضدايراني در نقاط مختلف جهان از استراليا گرفته تا شهرهاي اروپايي و آمريکايي نمودي از اين فاز جديد ضدايراني است. اين در حالي است که مسئولان ايراني در مورد تحرکات ضدايراني اروپا هشدار داده‌اند. مسئولان ايراني با اشاره به اينکه سپاه يک نهاد نظامي رسمي است، تحريم آن از سوي اروپا را اقدامي غيرقانوني دانسته و تبعات اتخاذ چنين تصميمي را گوشزد کرده‌اند.

حلقه‌هاي اتصال تروريست‌ها با نهادهاي اروپايي

جاي پاي گروهک تروريستي منافقين در مصوبه اخير پارلمان اروپا قابل رديابي است. طرح افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌هاي تروريستي از سوي فراکسيون «محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپا» مطرح و به ويژه از سوي «آنا فوتيگا» وزير خارجه پيشين لهستان مورد دفاع قرار گرفت؛ چهره‌اي که با سازمان منافقين ارتباطي تنگاتنگ دارد. «خاوير زارزالخوس» اسپانيايي هم از ديگر نماينده‌هايي بود که سه‌شنبه شب در بحث‌هاي مرتبط با ضرورت قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌هاي تروريستي سخنراني کرد. او عضو «گروه دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا» است؛ گروهي که بخش مهمي از مواضع ضدايراني پارلمان اروپا را ايجاد و هدايت مي‌کند. همدستي گروه دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا با قماش رجوي را مي‌شود در فعاليت‌هايش در سال‌هاي اخير به چشم ديد. به عنوان نمونه، اين گروه که تحت تاثير منافقين مدت‌هاست تحريم نهادهاي ايراني را هدف‌گذاري کرده است. اقدام شوراي اتحاديه اروپا در مهر سالجاري در اِعمال تدابير غيرقانوني محدود کننده عليه اشخاص و نهادهاي ايراني، مبتني بر اتهامات بي‌اساس که مصداق بارز دخالت در امور داخلي جمهوري اسلامي ايران بود، از ديد بسياري از ناظران تحت تاثير فعاليت جدي اين گروه در پارلمان اروپا بود. در نتيجه اين اقدامات مداخله‌جويانه در آبان 1401 بود که وزارت امور خارجه کشورمان به عنوان عمل متقابل، برخي نهادها و اشخاص در حوزه اتحاديه اروپا از جمله گروه دوستان ايران آزاد را در پارلمان اروپا تحت تحريم قرار داد.

تروريست‌هايي که به تروريسم متهم مي‌کنند

تمکين پارلمان اروپا در برابر خواست رجوي و سازمانش براي قرار دادن نام نيروي نظامي رسمي يک کشور در فهرست گروه‌هاي تروريستي در حالي است که گروهک منافقين به رغم ارتکاب جنايت‌هاي بسيار عليه مردم ايران و حفظ ماهيت تروريستي خود، ديگر در فهرست سازمان‌هاي تروريستي اين اتحاديه قرار ندارد. منافقين از طريق لابي‌ها و اقدامات برنامه‌ريزي شده و صرف هزينه‌هاي هنگفت، موفق به جلب شخصيت‌هاي پرنفوذ سياسي به عنوان «حامي» خروج نام اين گروه از «فهرست گروه‌هاي تروريستي» در اتحاديه اروپا و حتي ايالات متحده آمريکا شده است. اتحاديه اروپا در بهمن 87 اين سازمان را از فهرست گروه‌هاي تروريستي خود خارج کرد. پيش از آن، گروهک منافقين بارها اتحاديه اروپا را متهم کرده بود که در تلاش براي متوقف ساختن برنامه هسته‌اي ايران، براي «خشنود کردن تهران»، اين سازمان را در فهرست سازمان‌هاي تروريستي نگه مي‌دارد. وزارت امور خارجه آمريکا هم در مهر 91 نام اين سازمان را به دليل آنچه «تاييد نشدن انجام هرگونه اقدام تروريستي توسط اين گروه در يک دهه اخير و همکاري مسالمت‌آميز آن در بستن اردوگاه شبه نظامي اشرف» خواند، از فهرست گروه‌هاي تروريستي خود خارج کرد. جالب آنکه مدعيان حقوق بشر به رغم «نگراني‌هاي جدي» نه تنها نام اين سازمان تروريستي را از فهرست گروه‌هاي تروريستي خود حذف کردند، بلکه بعد از 10 سال آن را به جايگاهي رسانده‌اند که سرکرده‌اش مي‌تواند سناتورها و سياسيون آمريکايي و نمايندگان پارلمان اروپا را در راستاي منافع خود عليه ايران به خدمت بگيرد. اقدامات کنشگران مدعي دفاع از حقوق بشر در «تروريسم‌شويي» از چهره منافقين و کنشگري در راستاي منافع اين سازمان تروريستي، چهره دروغين حقوق بشري آمريکا و اروپا را شفاف‌تر کرده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار