| کد مطلب: ۱۰۴۹۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــاه

داسيلوا، رئيس ارتش را برکنار کرد

رئيس‌جمهوري جديد برزيل در پي شورش‌هاي اخير در پايتخت کشورش و يورش هواداران رئيس‌جمهور سابق راستگرا به ساختمان‌هاي دولتي، فرمانده ارتش را برکنار کرد. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا، فعلا بيانيه‌اي درباره اين تغيير منتشر نکرده اما وب‌سايت رسمي نيروهاي مسلح برزيل اعلام کرد، ژنرال جوليو سزار دا آرودا از سمت خود به‌عنوان فرمانده ارتش برکنار شد. خبرگزاري‌هاي فرانسه و رويترز هم به نقل از منابع نظامي درباره اين برکناري گزارش دادند. ژنرال توماس ميگوئل ريبيرو پيوا که رئيس فرماندهي نظامي جنوب شرقي بود، جايگزين آرودا شد. اين اقدام چند هفته پس از يورش هواداران ژائير بولسونارو، رئيس‌جمهوري سابق و راستگراي برزيل به ساختمان‌هاي دولتي از جمله کنگره ملي، دفتر رياست‌جمهوري و ديوان‌عالي در تاريخ هشت ژانويه صورت مي‌گيرد. آشوبگران از ارتش خواستند تا براي تغيير شکست بولسونارو در مقابل لولا دا سيلوا در انتخابات رياست‌جمهوري وارد عمل شود. لولا داسيلوا مشکوک است که افرادي در بين نيروهاي مسلح کشورش در اين شورش دست داشته باشند. براساس گزارش دفتر رياست‌جمهوري برزيل، لولا داسيلوا اخيرا افسران ارتش را از تيم امنيتي خود اخراج کرده و پليس فدرال را جايگزين آنها کرده است.

رزمايش هوايي روسيه در مسکو

وزارت دفاع روسيه اعلام کرد: نيروهاي دفاع هوايي اين کشور يک رزمايش با هدف دفع حملات انجام دادند. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آناتولي، وزارت دفاع روسيه در بيانيه‌اي اعلام کرد سيستم دفاع هوايي اس300 روسيه در اين رزمايش که در منطقه «مسکو» انجام شد، مورد استفاده قرار گرفت. اين وزارتخانه آورده است: در اين رزمايش، سربازان حمله ساختگي گروه خرابکار دشمن را عليه کاروان نظامي دفع کردند. در ادامه اين بيانيه آمده است: بيش از 150 سرباز و 30 وسيله نظامي در اين رزمايش حضور داشتند.

انفجار شديد در موگاديشو

منابع خبري از شنيده‌شدن صداي انفجار و به‌دنبال آن تيراندازي در موگاديشو پايتخت سومالي خبر دادند. به گزارش مهر، خبرنگار الجزيره از انفجارها و تيراندازي در نزديکي ساختمان شهرداري موگاديشو پايتخت سومالي خبر داد و اينکه نيروهاي امنيتي، منطقه را به محاصره خود در آورده‌اند. رويترز هم از شنيده‌شدن صداي انفجار در نزديکي دفتر شهردار موگاديشو خبر داد. رسانه‌هاي محلي اعلام کردند که انفجار در مکاني شلوغ رخ داده و پس از آن صداي تيراندازي شديد شنيده شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار