| کد مطلب: ۱۰۴۹۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

پيام تسليت رهبر انقلاب در پي درگذشت همسر آيت‌ا... سبحاني

رهبر انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت همسر آيت‌ا... آقاي حاج شيخ جعفر سبحاني را تسليت گفتند. متن پيام حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي به اين شرح است: بسم‌ا... الرحمن الرحيم حضور مبارک آيت‌ا... آقاي حاج شيخ جعفر سبحاني دامت‌برکاته درگذشت همسر گرامي آن‌جناب را تسليت عرض مي‌کنم و تسلّاي جنابعالي و ديگر بازماندگان و رحمت الهي براي آن مرحومه را از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم.

سيّدعلي خامنه‌اي

1 بهمن

تسليت روساي جمهور و قضائيه به آيت‌ا... سبحاني

حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي، رئيس‌جمهور در پيامي با تسليت درگذشت همسر آيت‌ا... العظمي سبحاني، از درگاه خداوند رحمان براي آن بانوي مؤمنه رحمت واسعه الهي و همجواري با حضرت فاطمه زهرا(س) مسألت کرد. متن پيام تسليت رئيس‌جمهور به شرح ذيل است: اينجانب، مصيبت وارده را به محضر حضرت‌عالي و خانواده محترم تسليت مي‌گويم و از درگاه خداوند رحمان براي آن بانوي مؤمنه رحمت واسعه الهي و همجواري با حضرت فاطمه زهرا(س)، براي عموم بازماندگان به ويژه جنابعالي و فرزندان مکرم صبر و اجر و براي شما سلامتي و بقاي عمر، مسألت دارم. رئيس قوه قضائيه هم درگذشت همسر آيت‌ا... سبحاني را تسليت گفت. در پيام حجت‌الاسلام اژه‌اي آمده است: درگذشت همسر مکرّم‌تان را به حضرتعالي و فرزندان محترم و ساير بازماندگان تسليت عرض نموده و رحمت و مغفرت الهي را براي ايشان از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم.

حقوق و پاداش نجومي براي مديران در 97 شرکت دولتي

براساس آمارهاي ارائه شده از سوي مرکز پژوهش‌هاي مجلس، تا پايان سال 1400 در 104 شرکت دولتي آمار نيروي انساني در پايگاه پاکنا ثبت نشده است. اين گزارش نشان مي‌دهد در 90 شرکت حقوق و مزاياي کارکنان به صورت ماهانه ثبت نمي‌شود و براي 178 شرکت دولتي زيان‌ده که بيش از سه سال نيز زيان‌ده بوده‌اند، تعيين تکليف انجام نشده است. همچنين در 97 شرکت تکليف قانون برنامه ششم در خصوص ميزان و مقدار حقوق و مزاياي مديران رعايت نشده است. قابل ذکر است طبق تبصره 3 ماده 29 قانون برنامه ششم دولت مکلف بوده تا از سال 1396 پرداخت حقوق و مزايا و نظام مالياتي را به نحوي مدون نمايد که اختلاف حقوق و مزاياي بين مقامات، رؤسا، مديران و کارکنان موضوع اين ماده در مشاغل مشابه و شرايط مشابه در هر صورت از 20 درصد بيشتر نباشد. در عين حال براي مبارزه با حقوق‌هاي نجومي و پنهان، سازمان‌ها و نهادهاي دولتي مکلف شده بودند ميزان حقوق ماهانه مديران و پرسنل را در سامانه حقوق و دستمزد درج کنند تا همگان بتوانند به آن دسترسي داشته باشند.

هشدار وزير کشور به اتحاديه اروپا

وزير کشور در واکنش به تصميم اتحاديه اروپا براي قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست گروه‌هاي تروريستي گفت: بي‌شک متضرر اصلي اين تصميم به دور از عقلانيت و دور انديشي، اتحاديه اروپا خواهد بود. احمد وحيدي با هشدار به اتحاديه اروپا، تاکيد کرد: اين تصميم نشانه افول عقلانيت، سياست ورزي و واقع بيني کشورهاي اروپايي است. رئيس شوراي امنيت کشور گفت: دنباله روي محض اروپا از آمريکا و رژيم صهيونيستي و همچنين تحت تاثير قرار گرفتن تصميم گيرندگان کهنه انديش اروپا از برخي افراد که سال‌ها در داخل و خارج ايران دست به اقدامات تروريستي و ضد بشري زده‌اند، ضربه مهلکي به پيکره بي‌رمق اتحاديه اروپا است. وي افزود: چشم بستن مقامات اروپايي به اقدامات تاريخ ساز و کم سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مبارزه با گروه‌هاي تکفيري و تروريستي خسراني براي جامعه جهاني است و به تقويت گروه‌هاي تروريستي منجر خواهد شد.

حضور رئيس‌جمهور در مجلس

يک عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي از حضور رئيس‌جمهوري در جلسه علني امروز (يکشنبه) مجلس براي دفاع از کليات لايحه بودجه 1402 خبر داد. احمد نادري در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: با توجه به اتمام بررسي کليات لايحه بودجه 1402 در کميسيون تلفيق و ارائه گزارش آن، امروز کليات بودجه در مجلس مورد بررسي قرار مي‌گيرد. وي افزود: اين جلسه با حضور رئيس‌جمهور برگزار مي‌شود و نمايندگان درباره کليات لايحه بودجه تصميم گيري مي‌کنند. کميسيون تلفيق لايحه بودجه 1402 سه‌شنبه هفته گذشته با کليات لايحه بودجه سال آينده موافقت کرد و گزارش آن به صحن علني ارجاع شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار