| کد مطلب: ۱۰۴۹۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد

مخالف جدی جنگ هستیم

وزير امور خارجه به جنگ اوکراين اشاره و با ذکر اين نکته که ايران در جنگ اوکراين با تمام توان در سطح رئيس‌جمهور و وزير خارجه براي برقراري آتش بس و تمرکز طرفين بر صلح تلاش مي‌کند، عنوان کرد: ما مخالف جدي جنگ هستيم. ايران به دور از سياست استاندارد دوگانه همان‌طور که نگران وضعيت زنان و کودکان در فلسطين، يمن، افغانستان و ساير کشورهاي درگير جنگ و بحران است، نگران وضعيت زنان و کودکان اوکرايني است. حسين اميرعبداللهيان افزود: اميدوار هستيم که هر چه سريع‌تر شاهد برقراري آتش بس و تمرکز بر صلح در اين منطقه از جهان باشيم. وزير خارجه همچنين به حذف عضويت ايران در کميسيون مقام زن سازمان ملل اشاره کرد و ادامه داد: در هفته‌هاي گذشته برخي سياسيون غربي به‌رغم جايگاه مهم و ويژ‌ه زنان در بيش از چهار دهه پيروزي و استقلال جمهوري اسلامي ايران در ايران تلاش کردند ايران را از مقام کميسيون مقام زن سازمان ملل متحد اخراج کنند.

پژوهشگر مسائل استراتژيک بيان کرد: دولت‌هاي اروپايي تحت فشار و لابي‌هاي مرتبط با افکار عمومي تصميم مي‌گيرند، انتظار مي‌رود دولت‌هاي اروپايي واقع‌بيني بيشتري داشته باشد. دياکو حسيني تاکيد کرد: هدف پارلمان اروپا فشار به ايران بوده نه فقط آرام کردن افکار عمومي و لابي ضد جمهوري اسلامي ايران در اروپا، ضمن اينکه به نوعي ايران را به‌خاطر حمايت از روسيه در جنگ اوکراين تهديد کند. اين کارشناس مسائل بين‌الملل در ادامه افزود: هنوز تصور نمي‌کنم اروپايي‌ها آماده باشند گام فراتر و عملي بردارند. حتما آنها متوجه پيامدهاي منفي در ابعاد امنيتي و سياسي هستند. همچنين متوجه هستند که چنين اقدامي مانع عمده براي ساير حوزه‌ها و از جمله مذاکرات ايجاد مي‌کند. وي گفت: با شناخت کافي از پيچيدگي سياسي در اتحاديه اروپا صرف تغيير استراتژي در اروپا را در نظر نگيريم؛ چرا که اقدام پارلمان اروپا بيشتر پاسخ به فشار لابي درون اتحاديه، فشار سياسي که به منظور حمايت از روسيه در جنگ اوکراين ناميده مي‌شد، است.

رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح گفت: آمريکا، اروپا و صهيونيست‌ها با چنين اقداماتي نمي‌توانند جايگاه سپاه را که با قدرت در کنار ارتش، فراجا و ساير نيروهاي مسلح مايه زينت نظام است را مخدوش کنند. حجت‌الاسلام والمسلمين احمدرضا پورخاقان با اشاره به اينکه اخيرا پارلمان اروپا در يک اقدام مذبوحانه و خلاف تمام حقوق بين‌الملل، سپاه که جزيي از نيروهاي مسلح يک کشور به رسميت شناخته شده در سازمان ملل است را به عنوان يک سازمان تروريستي معرفي کرده است، گفت: اين اولين بار نيست و اربابان آنها در آمريکا سال گذشته اين اشتباه را مرتکب شدند چرا که سپاه پاسداران و اقدامات ضد تروريستي آنها در منطقه خارچشم آنهاست. رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح تاکيد کرد: امروز اروپايي‌ها به تبعيت از همان اقدام مذبوحانه آمريکايي‌ها و براي خوش رقصي براي اربابان صهيونيست خود دست به چنين اقدامي که خلاف حقوق بين‌الملل است، زده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار