| کد مطلب: ۱۰۴۹۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

تا زمانی که ساپینتو سرمربی است، از او حمایت می‌کنم

علي فتح‌ا...‌زاده درباره شکست 2 بر يک استقلال مقابل سپاهان اصفهان در هفته شانزدهم ليگ برتر، بحث ادامه همکاري با ريکاردو ساپينتو، وضيعت نقل ‌و انتقالات و... صحبت‌ کرد.

انتقادهاي زيادي از نتايج ضعيف استقلال مي‌شود. چه صحبتي داريد؟

کار مدير اين است که امکانات را فراهم کرده و بودجه باشگاه را نظارت کند. تمام مطالبات بازيکنان را پرداخت و زمين خوب تمرين مهيا کرده‌ايم. تنها تيمي هستيم که در تهران دو زمين خوب براي تمرين داريم. هيچ مشکلي از اين بابت نداريم.

انتقادها و فشارهاي زيادي به شما وارد مي‌شود که بايد فکري به حال وضعيت استقلال کنيد.

بله، تمام فشارها روي من است اما در 40 روز 100 ميليارد تومان در آوردم که 60، 70 ميليارد از يکي از بانک‌ها بود و بقيه را از اين طرف و آن طرف گرفتم. بيشتر پاداش‌ها از جمله پاداش قهرماني در سوپرجام را پرداخت کردم. بايد به اين مساله توجه کنيم که متأسفانه آسيب‌ديدگي بازيکنان ما زياد شده بود. عارف غلامي مدتي در ترکيب حضور ندارد و ساير مصدومان نيز آماده نشده‌اند. مصدوميت‌ها به تيم ضربه زده است.

فاصله امتيازي استقلال با صدر جدول به 8 امتياز رسيد، هنوز به قهرماني اميدواريد؟

از نظر من، 7، 8 امتياز زياد نيست و فرق آن دو، سه بازي است. هنوز براي رسيدن به صدر جدول اميدواريم و تمام تلاش‌مان را خواهيم کرد. هوادار حق دارد ناراحت باشد چون جايگاه استقلال بالاي جدول است، اما آرام آرام از بازي‌هاي بعد به صدر جدول نزديک مي‌شويم.

مهم‌ترين بحث، قطع يا ادامه همکاري با ريکاردو ساپينتو است. باز هم از او حمايت مي‌کنيد؟

وظيفه دارم تا زماني که سرمربي در تيم حضور دارد، از او حمايت کنم. در ديدار با سپاهان روي اشتباه فردي باختيم و استقلال بد بازي نکرد. بايد ببينيم با اضافه شدن بازيکنان جديد کيفيت تيم تغيير مي‌کند يا نه. تا زماني که ساپينتو در استقلال مربيگري مي‌کند، از او حمايت مي‌کنيم.

به غير از عزيزبک آمانوف، بازيکني در ليست خروج قرار مي‌گيرد؟

بايد در زمان خودش بازيکني در ليست خروج قرار بگيرد. ليست‌مان پُر است، با ليست پُر چطور مي‌توانيم بازيکن بگيريم؟ متأسفانه کسي که تيم را بسته، به اين موضوع توجه نکرده که يکي دو جاي خالي در ليست نگه دارد. اين تصميم را که من نگرفتم، حالا بايد چه کار کنم؟ ليست تيم پُر است. کدام بازيکن داخلي را مي‌توانيم بگيريم؟ کدام تيم در مقطع فعلي بازيکنش را مي‌دهد؟ پس مجبورم بازيکن خارجي بگيرم که بيشتر از يک نفر نمي‌توانم جذب کنم. وظيفه من است که پنجره نقل‌وانتقالات را باز کنم، کاري که بايد ديگران مي‌کردند ولي نکردند. پنجره باشگاه را به هر شکلي که شده باز مي‌کنم. گرفتن بازيکن خوب در اين شرايط و بازه زماني سخت است. بازيکن خوب پيدا کنم روي هوا مي‌زنم و او را مي‌گيرم. بايد بين افرادي که دلسوزي مي‌کنند با کساني که تيشه به ريشه مي‌زنند، فرق بگذاريم. وظيفه من است که پنجره نقل‌ و انتقالات را باز کنم و اين کار را انجام مي‌دهم.

با اين صحبت‌ها، احساس مي‌کنيد جريان خاصي با کليد واژه «هواداران» از شما انتقاد مي‌کنند؟

معلوم است اينها چه کساني هستند. در دو ماه گذشته به اندازه 5 ماه درآمدزايي کردم. با بي‌پولي کمپ را تجهيز کردم. آنهايي که مي‌گويند اتفاقي در کمپ نيفتاده بيايند و فيلم بگيرند. من به اين صحبت‌ها توجه نمي‌کنم، آنهايي که اين کارها را مي‌کنند، هوادار نيستند، تخريب‌گر هستند. هوادار واقعي به من پيام مي‌دهد و مي‌دانم چه چيزي مي‌خواهد. با تمام وجود جانم را براي هوادار مي‌دهم.

يکي از انتقادهايي که به ساپينتو مي‌شود، رفتارهاي پرتنش و عصبي او کنار زمين بوده و چندين بار جريمه و محروم شده است. او را شانتاژ مي‌کنند يا کنترلي روي رفتارش ندارد؟

با ساپينتو در اين زمينه صحبت کرده‌ام. او با پيش از آمدن من فرق کرده است. ساپينتو از روي احساس پاکي که دارد نمي‌تواند بپذيرد استقلال نتيجه نگيرد. با اين حال، با ساپينتو صحبت مي‌کنم.

تنها گزينه داخلي ساپينتو در ليگ، ريکاردو آلوز بازيکن تراکتور تبريز است؟

بله، وظيفه داريم طبق درخواست سرمربي تيم براي جذب اين بازيکن به باشگاه تراکتور نامه ارسال کنيم.

به غير از آمانوف، بازيکن ديگري در ليست خروج ساپينتو قرار گرفته است؟

ساپينتو مخالفتي براي جدايي آمانوف ندارد ولي اعلام کرده همه بازيکنانش را مي‌خواهد. از طرفي، درخواست بازيکن جديد کرده است. براي باز کردن پنجره نقل‌ولانتقالات حداقل بايد 300، 400 هزار دلار هزينه کنيم، اگر قرار باشد بازيکني در ليست خروج قرار نگيرد، هزينه کردن ما معنايي ندارد. مجبور هستيم بازيکن از ليست خارج کنيم. من قول داده‌ام پنجره نقل‌وانتقالات باز شود. مدير بايد قدرتي داشته باشد و من اين کار را خواهم کرد.

براي باز کردن پنجره نقل‌وانتقالات، مي‌خواهيد مطالبات هروويه ميليچ و گابريله پين را پرداخت کنيد. فکري به حال مطالبات سنگين آندره‌آ استراماچوني کرده‌ايد؟

پرونده استراماچوني خيلي خطرناک است اما نيم نگاهي هم به آن داريم.

صحبتي با هواداران داريد؟

دلم مي‌خواهد هواداران ساکت ننشينند. نزديک به 7، 8 صفحه مجازي هستند که مي‌دانم براي چه کسي است و به چه علت مي‌خواهند به استقلال لطمه بزنند. يکي از اين صفحات با پررويي قصد دارد به کيان باشگاه حمله کند. به زودي اسمش را مي‌آورم و برنامه‌هاي تخريبي آنها را مي‌گويم. الان زمان مناسبي نيست اما موتورشان را پايين مي‌آورم.

جدا از اين جريان‌ها، هواداران استقلال از نتايج تيم‌شان ناراضي هستند و ارتباطي به صفحات مجازي ندارد.

طبيعي است، چون هوادار حق دارد ناراحت باشد. در گذشته تيم‌هايي داشتيم که در نيم فصل اول در صدر جدول بودند ولي آخر فصل به دسته اول سقوط کردند. نبايد به اين زودي تسليم شويم و بايد جنگيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار