| کد مطلب: ۱۰۴۹۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد

پرونده بازی ایران و لبنان در فیفا باز است

مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال مي‌گويد تنها تکليف مدير تيم‌ملي اميد که حبيب کاشاني است مشخص شده و براي سرمربي اين تيم هنوز صحبت نشده است.

صنعت

مهدي تاج، رئيس فدراسيون فوتبال پس از حضور در هيات فوتبال مشهد و برگزاري مجمع سالانه هيات فوتبال استان خراسان رضوي در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نظر من درست است که صنايع بايد با فوتبال ارتباط داشته باشند. مشهد از نظر وسعت حتي ممکن است از اصفهان و کرمان هم بزرگ‌تر باشد. اصفهان دو کارخانه بزرگ به نام فولاد مبارکه و ذوب‌آهن دارد و در کرمان هم صنايع مس و گل‌گهر هستند که در استان کرمان بيش‌ترين تيم در فوتبال وجود دارد. در تمام رده‌هاي پايه بايد اين اتفاق رخ دهد و اين وظيفه استانداري است. ما نامه‌اي براي VAR به همه باشگاه‌ها و کارخانه‌هايي که باشگاه دارند، داديم که اگر در اين قضيه کمک نکنند، بازي‌هاي ليگ برتر را به سمتي مي‌بريم که VAR داشته باشد و بعد نبايد گلايه وجود داشته باشد که چرا فلان تيم بايد در فلان ورزشگاه بازي کند و اين قضيه براي استقلال و پرسپوليس هم وجود دارد. او ادامه داد: مي‌دانيم که الآن کسي اين قضيه را جدي نمي‌گيرد، اما وقتي مجبور کرديم که در زمين ديگر بازي کنند، آن موقع سر و کله همه کارخانه‌ها، نمايندگان مجلس و استانداران پيدا مي‌شود که مي‌خواهند پاي هوادار را وسط بکشند. کارخانه‌هاي ذوب‌آهن و فولاد و فولاد مبارکه بزرگ نيستند، اما شهر مشهد پر از صنايع است و بايد مزيت‌هاي مالي در نظر گرفته شود تا اين کارخانه‌ها تيمداري کنند. اگر حقوق فوتبال در فوتبال ما جاري شود، ديگر کارخانه‌ها پول نمي‌دهند و پخش تلوزيوني پول مي‌دهد. اگر حقوق شناخته شده فوتبال وارد فوتبال ما شود، همه تيم‌ها رغبت به تيمداري مي‌کنند چون اين حقوق در فوتبال نيست، بسياري در تيمداري به مشکل برمي‌خورند. در قانون بودجه بايد اتفاقي رخ دهد که اين پول در اختيار صدا و سيما قرار بگيرد تا آنها نيز پول فوتبالي‌ها را بدهند.

احقاق حق فوتبال

رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص جديت اين فدراسيون براي احقاق حق فوتبال تصريح کرد: فدراسيون کار خود را انجام مي‌دهد و اگر بخواهد به تنهايي اين کار را انجام دهد، اتفاقي رخ نمي‌دهد زيرا سال‌هاست که فدراسيون اين کار را به تنهايي انجام داده است. به نظر من مجلس بايد کمک کند تا فوتبال کشور پيشرفت کند. فدراسيون ماموريت‌هايي دارد که اصلي‌ترين کمک آن به خود ورزش فوتبال است زيرا در دنيا هيچ پديده‌اي در دنيا مثل فوتبال نيست.

بازي با لبنان

تاج درباره پرونده باز ديدار حاشيه‌ساز ايران و لبنان گفت: بازي ايران و لبنان هنوز پرونده مفتوحي در فيفا دارد. پرونده ما در کميته انضباطي فيفاست و رئيس فيفا فقط مي‌تواند آن را به تعويق بيندازد و تاثير ديگري ندارد و اختيار و صدور حکم تنها با کميته انضباطي است. اينفانتينو اين کمک را قبل از جام‌جهاني به ايران کرد و حالا کميته انضباطي فيفا بايد در اين خصوص حکم صادر کند.

تيم‌ملي اميد

او درباره تيم‌ملي اميد توضيح داد: کاشاني سابقه تيمداري دارد و سياسي بودن او مد نظر فدراسيون نبود. او سابقه کار کردن با تيم اميد را دارد و از ايشان دعوت کرديم و ايشان هم پذيرفتند. به سوي آن مي‌رويم که ساختار تيم اميد را درست کنيم. 17 ماه ديگر بازي‌هاي تيم اميد ما آغاز مي‌شود و از الآن به دنبال درست کردن آن هستيم. تاج درباره گزينه‌هاي سرمربيگري تيم‌ملي اميد مثل رضا عنايتي و محرم نويدکيا تصريح کرد: هنوز با مربي صحبت نکرديم و منتظريم ساختار اداري آن شکل بگيرد. چيزي که مشخص است اين است که حبيب کاشاني به عنوان مدير تيم‌ملي اميد انتخاب شده و حکم او تا 2 روز ديگر زده خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار