| کد مطلب: ۱۰۴۹۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد

با جدایی لوکادیا ظرفیت تیم پرسپولیس بیشتر شد

اوسمار لوس ويرا در مورد ارزيابي خود از فوتبال ايران، کار در باشگاه پرسپوليس و شانس اين تيم براي قهرماني در اين فصل ليگ برتر صحبت کرد.

در ابتدا راجع به فوتبال ايران و نگاه کلي‌تان به ليگ ايران صحبت کنيم. چه جنبه‌هايي از فوتبال ايران بيشتر از همه براي شما جالب بوده است؟

اولين چيزي که از فوتبال ايران به ذهنم مي‌رسد اين است که بازي کردن در اين ليگ واقعا سخت است. بازيکنان حس رقابتي زياد و روحيه‌اي جنگجويانه‌ دارند. اکثر بازي‌ها سخت است و به لحاظ تاکتيکي فضاي کمي براي اجراي برنامه‌هاي خود داريد. نکته ديگري که راجع به ليگ برتر ايران به ذهنم مي‌رسد اين است که در اين ليگ خيلي مهم است که شما گل اول را بزنيد و از منظر تاکتيکي هم به اين موضوع پي بردم که تيم‌ها در بخش زيادي از بازي‌شان مايلند که از توپ‌هاي بلند، سانترها و همچنين ضدحمله‌هاي پرتعداد استفاده کنند.

تقريبا شش ماه از حضورتان در ايران و پرسپوليس مي‌گذرد. ارزيابي‌تان از شرايط تيم در اين مدت چيست؟

خيلي خوشحالم که اينجا هستم. در اين مدت ديدم که هواداران چگونه از تيم‌شان حمايت مي‌کنند و در واقع عاشق پرسپوليس هستند. متأسفانه چند بازي است که آنها را کنار خودمان در ورزشگاه‌ها نداريم. امسال تيم خوبي در زمين داريم و بازيکنان قدرتمندي در هر چهار خط در اختيار ما هستند. مي‌دانم که همه اعضاي تيم براي خودشان اهدافي دارند ولي اهداف تيم براي همه ما از هر چيزي مهمتر است. تا به حال روند خوبي داشته‌ايم و بايد باز هم پيشرفت کنيم تا بتوانيم به اهدافي که تعريف کرده‌ايم برسيم.

به ميانه فصل رسيديم و پرسپوليس در صدر جدول قرار دارد. آيا کادر فني از نحوه بازي تيم و نتايجي که به دست آمده رضايت کامل دارد؟

مسلما از نتايج راضي هستيم. در پايان نيم‌فصل در صدر جدوليم آن هم با چند امتياز اختلاف، ولي همچنان مي‌توانيم بهتر و بهتر شويم، چراکه در بعضي بازي‌ها نوسان داشتيم و کنترل بازي را از دست داديم. ما هر روز در تمرينات روي اين موضوع کار مي‌کنيم تا اين مسأله برطرف شود. بازيکنان هم تلاش و از خود گذشتگي زيادي نشان داده‌اند تا شکل بازي، تاکتيک‌ها و مهارت‌هايمان بهتر شود.

با رفتن لوکاديا اتفاق مهمي در بخش هجومي تيم افتاد. چقدر اين موضوع روي تاکتيک‌هاي تيم اثر گذاشت و برنامه‌هاي کادر فني براي کم اثر کردن اين اتفاق چه بود؟

اينکه لوکاديا تيم ما را ترک کرد مشکل بزرگي بود. او بهترين گلزن تيم بود ولي فکر مي‌کنم که بازيکنان خوب زيادي داريم و با تلاش همه آنها کنار هم مي‌توانيم اين مشکل را رفع کنيم. در اين مدت با توجه به رفتن لوکاديا بايد راه‌حل‌هاي جديدي براي نوع بازي تيم پيدا مي‌کرديم و خيلي مهم است که بگويم بازيکنان در اين راه چقدر متمرکز و پرتلاش بوده‌اند که در برنامه‌هاي تاکتيکي جديد به ما کمک کنند. الان تيم‌مان را با يک ظرفيت بيشتر و شعاع حرکتي متنوع‌تر مي‌بينم.

کار کردن با يحيي گل‌محمدي و ساير مربيان ايراني چگونه است؟

افتخار بزرگي است که اينجا با همکارانم دانش‌مان را با هم به اشتراک مي‌گذاريم. در کادر فني همه براي نظر هم احترام قائليم. يحيي يک سرمربي فوق‌العاده است. او شناخت کاملي از باشگاه، اعضاي کادر فني و بازيکنان دارد. يحيي مي‌داند که چطور از هرکس بهترين عملکردش را به کار بگيرد، چه بازيکنان چه کادر فني. او فضاي خيلي خوبي درون تيم ايجاد کرده و هر روز راجع به ايده‌هايمان با هم صحبت مي‌کنيم، از نوع بازي تيم گرفته تا استراتژي براي تمرين و مسابقات.

با توجه به صدرنشيني پرسپوليس در پايان نيم‌فصل و شرايط ديگر تيم‌ها فکر مي‌کنيد پرسپوليس چقدر براي قهرماني در اين فصل شانس دارد؟

فکر مي‌کنم تيمي که در نيم‌فصل صدرنشين جدول است قطعا شانس بيشتري براي قهرماني ليگ دارد و البته اين نظر شخص من نيست و موضوعي است که تاريخ و آمار هم بر آن صحه ميگذارد. به نظر من اگر مثل بازي‌هاي گذشته متمرکز و پرتلاش ظاهر شويم مي‌توانيم در پايان فصل هم ليگ و جام حذفي را به دست بياوريم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار