| کد مطلب: ۱۰۴۹۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

تسليت مقام معظم رهبري در پي درگذشت همسر شهيد آيت‌ا... حکيم

مقام معظم رهبري در پيامي درگذشت همسر شهيد آيت‌ا... سيد محمدباقر حکيم را تسليت گفتند. در متن پيام تسليت حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي آمده است: درگذشت بانوي محترم و صبور، همسر گرامي شهيد عزيز آيت‌ا... آقاي سيد محمدباقر حکيم رضوان‌ا... عليهما را به فرزندان مکرم و ديگر بازماندگان ايشان تسليت عرض مي‌کنم و علو درجات و رحمت و مغفرت الهي را براي آن مرحومه مسألت مي‌نمايم. گفتني است شهيد آيت‌ا... حکيم از بنيان‌گذاران مجلس اعلاي اسلامي عراق بود که شهريور 1382 پس از نمازجمعه حرم امام علي(ع) در نجف طي يک انفجار تروريستي به شهادت رسيد.

هر مصوبه‌اي عليه سپاه با پاسخ متقابل مجلس ايران مواجه خواهد شد

سخنگوي هيات رئيسه مجلس خطاب به پارلمان‌هاي اروپايي گفت: هر مصوبه‌اي عليه سپاه پاسداران با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ايران مواجه خواهد شد. سيد نظام موسوي در مطلبي در صفحه توييتر خود نوشت: «اگرچه در عالم واقع، تحريم و تروريستي ناميدن سپاه پاسداران توسط کشورهاي غربي فاقد ارزش عملي و صرفا يک مانور تبليغاتي پوچ و رذيلانه است؛ اما از منظر سياسي، پارلمان‌هاي اروپايي بدانند هر مصوبه‌اي عليه سبزپوشان انقلاب با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ايران مواجه خواهد شد.»

بازرسان تعزيرات در 9 ماه 351 هزار مورد بازرسي انجام دادند

رئيس سازمان تعزيرات حکومتي گزارشي از عملکرد اين سازمان در 9 ماه ابتدايي سالجاري ارائه داد و گفت: بازرسان سازمان تعزيرات حکومتي در 9 ماه ابتدايي سال جاري، 351 هزار مورد بازرسي انجام دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102 درصد افزايش داشته است. احمد اصانلو با اشاره به ايجاد شعب ملي در سازمان تعزيرات حکومتي براي رسيدگي به پرونده‌هايي که گستره ملي دارند، عنوان کرد: ميزان محکوميت‌هايي که در اين شعب ملي مورد رسيدگي واقع شده، بيش از 4 هزار ميليارد ريال بوده است. وي همچنين با اشاره به تدوين و ابلاغ سند راهبردي سازمان تعزيرات حکومتي گفت: در اين سند 8 راهبرد محوري مشخص شده و بر مبناي اين راهبردها، چندين برنامه‌ عملياتي نيز پيش‌بيني شده است.

مسائل سوريه، نمي‌تواند بدون حضور ايران حل و فصل شود

مشاور ارشد وزير امور خارجه در امور ويژه سياسي اظهار داشت: مسائل سوريه به گونه‌اي است که بدون حضور ايران نمي‌تواند راحت حل و فصل شود، علي اصغر خاجي گفت: روند آستانه متناسب با شرايط سوريه از جمله وضعيت ميداني، سياسي و امنيتي اين کشور تحرکات روز و لازم را داشته و متناسب با آن تلاش کرده است. امروز شرايط سوريه، شرايط جديدي است. بنابراين شرايط امروز سوريه با شرايط ديروز اين کشور فرق مي‌کند؛ اين شرايط روي کارکرد فرمت آستانه تاثير مي‌گذارد و اين فرمت متناسب با اين تحولات، شکل جديد به خود مي‌گيرد. وي افزود: ان‌شاءا... در سفرهاي بعدي هم که قرار است به کشورهاي ديگر عضو فرمت آستانه داشته باشيم، اين مسائل را مطرح و سعي مي‌کنيم فرمت آستانه را روزآمد و کارآمدتر و با يک راهبرد مناسب مبتني بر شرايط جديد سوريه به پيش بريم

ناترازي انرژي نقطه ضعف بودجه

يک عضو کميسيون تلفيق مجلس با بيان اينکه کميسيون تلفيق در روزهاي گذشته به بررسي کليات لايحه بودجه 1402 پرداخت، گفت: در ابتدا کليات بخش درآمدي و سپس بخش هزينه‌اي لايحه بودجه سال آينده مورد بررسي قرار گرفت که چه مقدار از منابع، دارايي‌هاي سرمايه‌اي و چه مقدار دارايي‌هاي مالي و درآمدها است. محمدرضا ميرتاج‌الديني با اشاره به نقاط ضعف لايحه بودجه 1402 گفت: در اين لايحه 20 مورد تقاضاي دائمي شدن برخي از احکام آمده که في‌نفسه خوب است اما نمي‌توان اين قوانين را در بودجه به عنوان قانون يک ساله دائمي کرد و بايد اين کار جدا از بودجه انجام شود؛ درباره ناترازي نظام بانکي به عنوان پيش شرط رسيدن به ثبات اقتصادي موضوعي تعريف نشده است؛ در خصوص ناترازي انرژي نيز راهکاري در بودجه ارائه نشده و ما همچنان با مصرف بي‌رويه انرژي و ناترازي انرژي روبه‌رو هستيم و روز به روز هم بيشتر مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار