| کد مطلب: ۱۰۴۵۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد

حمید درخشان:

کار پروین باورم نمی‌شد

حميد درخشان کاپيتان پيشين تيم‌ملي فوتبال کشورمان تأکيد کرد: در آستانه جام‌جهاني 2022 قطر بايد از تصميمات کارلوس کي‌روش حمايت کنيم.

فهرست تيم‌ملي

حميد درخشان در خصوص اعلام فهرست نهايي تيم‌ملي براي حضور در جام‌جهاني 2022 قطر اظهار داشت: کي‌روش ليست معقولي را انتخاب کرده است. انتخاب بازيکن معمولاً سليقه‌اي است و مربي براساس تفکرات خودش بازيکنان مدنظرش را معرفي مي‌کند. هر کدام از ما مي‌توانيم چند بازيکن ديگر را هم در ليست کي‌روش جا دهيم اما مهم نظر سرمربي تيم‌ملي است که بايد به آن احترام بگزاريم. وي افزود: از بين چند بازيکني که از ليست تيم‌ملي خط خوردند، فکر مي‌کنم نورافکن با نيروي جواني‌ که دارد مي‌توانست مسافر قطر شود، اما بايد قبول کنيم در پست دفاع چپ بازيکناني مثل ميلاد محمدي، احسان حاج‌صفي و حتي وحيد اميري هستند. به احتمال خيلي قوي کي‌روش يکي از اين 3 بازيکن را در پست دفاع چپ بازي خواهد داد و فکر مي‌کنم شانس وحيد اميري بيشتر از بقيه بازيکنان باشد. درخشان در واکنش به اين موضوع که در پست دفاع چپ، ابوالفضل جلالي هم همراه تيم‌ملي به قطر رفته است، عنوان کرد: همان‌طور که گفتم مربيگري سليقه‌اي است و کي‌روش هم براساس تفکراتش تشخيص داده 25 بازيکن مور دنظرش را براي حضور در جام‌جهاني معرفي کند. شايد اگر اسکوچيچ سرمربي تيم‌ملي باقي مي‌ماند بازيکنان ديگري را همراه خود به قطر مي‌برد و يکسري از بازيکنان حال حاضر تيم‌ملي فرصت حضور در جام‌جهاني را از دست مي‌دادند. بازيکناني که از تيم‌ملي خط خوردند نبايد ناراحت باشند و بايد به کارشان ادامه دهند و به تصميم سرمربي تيم‌ملي احترام بگزارند. تيم‌ملي در حال حاضر نياز به حمايت دارد و بايد تمام قد پشت کادرفني و بازيکنان تيم‌ملي باشيم تا بتوانيم نتايج خوبي در جام‌جهاني کسب کنيم.

تجربه

«من هم تجربه حذف از ليست تيم‌ملي در آخرين لحظه و پاي پرواز را داشته‌ام.» کاپيتان پيشين تيم‌ملي فوتبال کشورمان با بيان اين جمله خاطرنشان کرد: حس و حال بازيکناني که از حضور در جام‌جهاني محروم شدند را درک مي‌کنم، براي يک بازيکن خيلي سخت است که فرصت حضور در چنين مسابقاتي را از دست دهد. پيش از بازي‌هاي آسيايي 1990 پکن برخي از دوستان آنقدر در گوش علي پروين خواندند و زيرآب من را زدند که سرمربي تيم‌ملي مجبور شد مرا خط بزند. 2 نفر باعث شدند که پروين چنين تصميم عجيبي بگيرد. درخشان افزود: در دهه 60 به دليل جنگ تحميلي شرايط سختي داشتيم و از آسيا هم فقط يک تيم به جام‌جهاني صعود مي‌کرد و کار ما خيلي سخت بود، ولي شرايط ما براي حضور در بازي‌هاي آسيايي متفاوت بود و بازي‌هاي آسيايي پکن نخستين مسابقاتي بود که پس از جنگ، تيم‌ملي با سرمربيگري پروين مي‌خواست در اين تورنمنت شرکت کند. وقتي ناصر ابراهيمي (دستيار اول پروين) به من گفت که تصميم بر اين شده که در پکن کنار ما نباشي، خيلي حالم بد شد و باور نمي‌کردم شب قبل از پرواز به پکن پروين من را از تيم‌ملي خط زده است.

مقدماتي جام‌جهاني

وي درباره اينکه پس از اين اتفاق، در مقدماتي جام‌جهاني 94 آمريکا عصاي دست پروين بود، خاطرنشان کرد: بعد از اينکه در اوج دوران فوتبالم براي بازي‌هاي آسيايي پکن از ليست تيم‌ملي کنار گذاشته شدم، مي‌دانستم چه توانايي‌هايي دارم. روحيه خودم را حفظ کردم و 3 سال بعد در مقدماتي جام‌جهاني دست علي پروين را گرفتم. در آن مسابقات مي‌خواستم خيلي چيز‌ها را ثابت کنم و خيلي انگيزه داشتم و مي‌خواستم حرفم را در زمين بزنم و بگويم که بي‌دليل قبل از بازي‌هاي آسيايي پکن خط خوردم، به همين خاطر به نظر خيلي از کارشناسان در مسابقات مقدماتي جام‌جهاني 94 ستاره تيم‌ملي بودم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار