| کد مطلب: ۱۰۴۲۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــــاه

کشف 17 ميليارد اموال مسروقه

جانشين فرمانده انتظامي استان فارس از دستگيري سارقي که بيش از 17 ميليارد ريال اموال از يک منزل در شيراز به سرقت برده بود، خبر داد. سردار يوسف ملک‌زاده اظهارداشت: در پي سرقت از منزلي در يکي از محله‌هاي شهر شيراز، پيگيري موضوع و دستگيري سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان فارس قرار گرفت. وي افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت با انجام اقدامات فني، تخصصي و به‌کارگيري روش‌هاي نوين علمي يک متهم را در اين زمينه شناسايي، دستگير و به پليس آگاهي انتقال دادند. اين مقام انتظامي تصريح کرد: در بازجويي صورت‌گرفته مشخص شد متهم هنگام تاريکي شب به وسيله يکدستگاه وانت پرايد با پرسه‌زدن در کوچه پس‌کوچه‌هاي مناطق مرفه‌نشين شهر شيراز، منازلي را که بدون سکنه بوده شناسايي و سپس اقدام به سرقت اموال مي‌کرده است. سردار ملک‌زاده اظهارداشت: در بازرسي از مخفيگاه اين سارق، مقاديري اموال مسروقه شامل 600 گرم طلا و تعدادي لوازم خانگي به ارزش بيش از 17 ميليارد ريال کشف شد. جانشين فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اينکه متهم پس از تشکيل پرونده و سير مراحل قانوني روانه زندان شد، از شهروندان خواست تا منازل خود را به سيستم‌هاي هشداردهنده و ضدسرقت مجهز کنند و از نگهداري طلا و اشياي با ارزش در منزل خودداري و هنگام مسافرت منزل خود را به افراد مورد اعتماد بسپارند.

دستگيري موبايل‌قاپان حرفه‌اي

سرکلانتر سوم پليس پيشگيري پايتخت از دستگيري 2 موبايل‌قاپ حرفه‌اي که با موتورسيکلت سرقتي از شهروندان سرقت مي‌کردند، خبرداد. سرهنگ کيومرث حسنوند بيان داشت: در پي افزايش سرقت تلفن‌همراه شهروندان در محله يوسف‌آباد به روش زورگيري توسط 2 موتورسوار رسيدگي به موضوع و دستگيري سارقان را تيمي از ماموران کلانتري اين محل بر عهده گرفتند و گشت‌زني‌هاي هدفمند، افزايش داده شد. وي با بيان اينکه ماموران در تحقيقات و پي‌جويي‌هاي انتظامي مشخصات و ساعات حضور متهمان را رصد کردند، افزود: عمليات کلانتري در حال گشت‌زني در نقاط جرم خيز بود که موتورسيکلت دوترک با پلاک مخدوش با همان مشخصات اعلامي که در حال زاغ‌زني بودند مشاهده کردند که با ارتکاب سرقت تلفن‌همراه يکي از شهروندان سريعا وارد عمل شده و با اجراي طرح مهار و در يک عمليات ضربتي و منسجم هر 2 متهم دستگير شدند. سرکلانتر سوم پليس پيشگيري تهران ادامه داد: در بررسي اوليه از متهمان 5 دستگاه تلفن‌همراه سرقتي و 2 قبضه سلاح کشف که با استعلام وضعيت موتورسيکلت مشخص شد موتورسيکلت سارقان سرقتي بوده و از شمال تهران سرقت شده است که متهمان 25 و 27 ساله در تحقيقات اوليه به جرم انتسابي و سرقت موتورسيکلت و تلفن‌همراه با تهديد سلاح و زورگيري معترف و مالباختگان شناسايي شدند. سرهنگ حسنوند با اشاره به تحقيقات بيشتر براي کشف جرائم احتمالي متهمان و شناسايي مالباختگان در پايان خاطرنشان کرد: متهمان در اختيار مرجع قضائي قرار گرفتند.

توقيف 72 دستگاه اسپرسوساز

فرمانده انتظامي دليجان گفت: 72 دستگاه اسپرسوساز خارجي قاچاق به ارزش سه ميليارد و 240 ميليون ريال توقيف شد. سرهنگ «مجتبي جمالي» افزود: ماموران پليس آگاهي شهرستان در هنگام گشت‌زني در محورهاي مواصلاتي به يکدستگاه خودروي وانت پرايد حامل کالا که از اصفهان عازم تهران بود، مشکوک شده و آن را متوقف کردند. وي تصريح کرد: ماموران در بازرسي از داخل اين خودروي توقيفي، موفق به کشف 72 دستگاه اسپرسوساز خارجي قاچاق شدند. اين مقام انتظامي ادامه داد: به‌دليل عدم ارائه هرگونه مدارک گمرکي از سوي راننده، متهم با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني، به دستگاه قضائي معرفي شد. فرمانده انتظامي شهرستان دليجان با اشاره به اينکه قاچاق کالا اثرات منفي بر توليد داخلي داشته و امنيت اقتصادي جامعه را هدف قرار مي‌دهد، گفت: پليس در مبارزه با اين پديده ناهنجار و مخرب مصمم است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز افراد فرصت‌طلب و سودجو، از طريق تماس با مرکز فوريت‌هاي 110 مراتب را به پليس اطلاع دهند.

قتل پدر با آتش‌افکني پسر

رئيس پليس آگاهي استان البرز گفت: در پي آتش‌سوزي عمدي يک خانه مسکوني، پدر 69 ساله خانواده کشته شد. سرهنگ محمد نادربيگي اظهارداشت: در پي اعلام کلانتري 32 حصارک بالا مبني بر يک مورد آتش‌سوزي در ساختمان مسکوني بلافاصله عوامل اداره مبارزه با جرائم جنايي و بررسي صحنه جرم پليس آگاهي به محل حادثه اعزام شدند. وي افزود: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد پسر خانواده به‌علت اختلافات خانوادگي اقدام به آتش‌کشيدن خانه نموده که خود و اعضاي خانواده در آتش گرفتار شده‌اند. اين مقام انتظامي بيان کرد: پس از اطفا حريق توسط عوامل آتش‌نشاني، مصدومان حادثه که 2 نفر مرد (عامل آتش‌سوزي و پدر وي) و 2 نفر زن (مادر و خواهر عامل حادثه) بودند بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بيمارستان انتقال داده شدند. رئيس پليس آگاهي استان البرز گفت: پس از انتقال مصدومان به بيمارستان، پدر خانواده به‌علت سوختگي 85 درصدي فوت کرد. سرهنگ کارآگاه محمد نادربيگي در پايان با بيان اينکه عامل آتش‌سوزي به اتهام قتل عمد با صدور قرار قانوني روانه زندان شد، اظهارداشت: شهرواندان عزيز به جهت جلوگيري از حوادث جبران‌ناپذير در صورت بروز اختلافات و عصبانيت محل را ترک و پس از کسب آرامش نسبي به محل بازگردند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار