| کد مطلب: ۱۰۳۷۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

سقوط هواپيماي «اف- 14» ارتش د‌ر اصفهان

مدير روابط عمومي ارتش در استان‌هاي اصفهان، يزد و چهار محال و بختياري، گفت: يک فروند هواپيماي «اف- 14» ارتش صبح ديروز به محض بلند شدن از باند فرودگاه دچار حادثه شد و سقوط کرد. سرهنگ معتمدي، اظهار کرد: يک فروند هواپيماي «اِف- 14» ارتش صبح ديروز ساعت 10 و نيم هنگام بلند شدن از باند پايگاه هشتم شکاري اصفهان دچار نقص فني مي‌شود و بلافاصله در اين پايگاه سقوط مي‌کند. وي افزود: قبل از سقوط، خلبان و کمک خلبان اين هواپيماي جنگنده ايجکت مي‌کنند و در حال حاضر به بيمارستان الزهرا منتقل شده‌اند. مدير روابط عمومي ارتش در استان‌هاي اصفهان، يزد و چهار محال و بختياري، خاطرنشان کرد: علت دقيق حادثه در دست بررسي است، اما به احتمال قوي نقص فني در موتور اين هواپيما سبب سقوط آن شده است.

تعويق رسيد‌گي به شکايت بانک ملي ايران د‌ر آلمان

دادگاه رسيدگي به شکايت بانک ملي ايران عليه شرکت تله‌کوم آلمان بار ديگر به تعويق افتاد. دادگاه عالي هامبورگ شکايت بانک ملي ايران عليه شرکت تله‌کوم آلمان را که قرار بود روز جمعه برگزار شود به تعويق انداخت و اعلام کرد که اين دادگاه تا اطلاع ثانوي برگزار نمي‌شود. دادگاه عالي هامبورگ عليه به تعويق افتادن رسيدگي به پرونده شکايت بانک ملي ايران را بيماري يکي از وکلاي مدافع پرونده عنوان کرده است. قرار بود که نخستين جلسه دادگاه روز جمعه 17 ژوئن (27 خردادماه) برگزار شود. تاکنون تاريخ ديگري نيز براي رسيدگي به اين شکايت تعيين نشده است. شرکت تله‌کوم آلمان به دليل تحريم‌هاي آمريکا در سال 2018 و ترس از اقدامات تنبيهي واشنگتن قرارداد تلفن و اينترنت با شعبه بانک ملي در هامبورگ را فسخ کرده بود. دادگاه هامبورگ براي رسيدگي به اين شکايت پيشاپيش نظر ديوان عالي اروپا را در مورد مقررات ضد- بلاکينگ اتحاديه اروپا جويا شده بود. اين مقررات براي شرکت‌هاي اروپايي مشخص مي‌کند که در چه شرايطي پيروي از تحريم‌هاي آمريکا ممنوع خواهد بود. بر اساس تصميم ديوان عالي اروپا در ماه دسامبر سال گذشته (ميلادي)، شرکت‌ها تنها زماني مي‌توانند اين مقررات را نقض و از تحريم‌ها پيروي کنند که با تأثيرات نامتناسب اقتصادي مواجه شوند. ديوان عالي اروپا تاکيد دارد که قطع روابط تجاري به صرف ترس و نگراني از تحريم‌هاي آمريکا مجاز نيست.

ايران نيازمان به گاز را د‌رک مي‌کند

سخنگوي وزارت برق عراق با اشاره به اينکه ميزان صادرات گاز ايران به اين کشور افزايش يافته است تاکيد کرد که طرف ايراني نياز عراق به گاز را درک مي‌کند. احمد موسي گفت: وزارت برق عراق تماس‌هايي در خصوص افزايش صادرات گاز ايران به اين کشور به منظور فعال کردن نيروگاه‌هاي توليد انرژي با طرف ايراني دارد و اکنون ميزان صادرات افزايش يافته است و به روزانه 40 ميليون متر مکعب رسيده است. وي گفت که عراق رايزني‌هايي با طرف ايراني در راستاي افزايش تدريجي صادرات گاز دارد و طرف ايراني نياز عراق را درک مي‌کند.

واکنش به اد‌عاهاي اخير «پمپئو»

نماينده ويژه رئيس‌جمهور در امور افغانستان، به اظهارات اخير «مايک پمپئو»، وزير خارجه پيشين آمريکا در مصاحبه با شبکه سعودي العربيه واکنش نشان داد. حسن کاظمي‌قمي در صفحه توييتر خود در اين زمينه نوشت: «ابتدا ذهن‌ها را معاصر کنيم. دروغگويي و پنهانکاري بخشي از ويژگي آمريکاست. طبيعي است در سيستمي که سالانه ميليون‌ها دلار هدر رفت محافظت از پامپئو مي‌شود، امر آشکارا پنهان مي‌شود و واشنگتن کارنامه سراسر دروغ خود از افغانستان تا آمريکاي جنوبي را با دروغ پراکني به تصوير مي‌کشد. مايک پمپئو، وزير خارجه پيشين آمريکا در زمان دونالد ترامپ روز جمعه در گفت‌وگويي با العربيه گفت: ما با نظام ايران آشنايي داريم. آن‌ها خواهان نابودي اسرائيل و ايالات متحده هستند. ما نبايد بر سر اين مذاکره کنيم که دريابيم چه ميزان بايد به ايران بدهيم تا براي يک لحظه، وعده‌اي گذرا درخصوص کاهش غني‌سازي و سرعت برنامه‌هاي تسليحاتي‌شان بدهند.

بازد‌اشت اسد‌ا... اسد‌ي غير قانوني است

معاون امور بين‌الملل قوه قضائيه و دبير ستاد حقوق بشر آخرين وضعيت پرونده اسدا... اسدي و حميد نوري را تشريح کرد. «کاظم غريب آبادي»، معاون امور بين‌الملل قوه قضائيه و دبير ستاد حقوق بشر به تشريح آخرين وضعيت پرونده «حميد نوري» و «اسدا... اسدي» پرداخت. دبير ستاد حقوق بشر در مورد پرونده «اسدا... اسدي»، گفت: «ايشان از مصونيت ديپلماتيک برخوردار است؛ بازداشت ايشان در آلمان و نگهداري 101 روزه‌اش در وضعيت نامناسب مغاير با حقوق بين‌الملل، حقوق بشر و کنوانسيون 1963 وين ناظر بر روابط کنسولي بود. «غريب آبادي»، افزود: «انتقال آقاي اسدي به بلژيک و حکمي که عليه وي در اين کشور صادر شد، نيز چنين شرايطي داشت و ما آن دادگاه را دادگاهي کاملا غيرقانوني و ناعادلانه در اين زمينه مي‌دانيم.

«ورامين» فرمانداري ويژه شد

با دستور رئيس‌جمهور امروز ورامين «فرمانداري ويژه» شد. آيت‌ا... سيد ابراهيم رئيسي، رئيس‌جمهور در جمع مردم پيشوا، قرچک و ورامين طي دستوري شهر ورامين را از روز شنبه (ديروز) «فرمانداري ويژه» اعلام کرد.

 

گزارش انتقادي درباره وضعيت حقوق بشر در ايران

دبيرکل سازمان ملل با تکيه بر ادعاها درخصوص وضعيت حقوق بشر در ايران در گزارشي نسبت به اجراي قوانين حقوق بشري در ايران انتقاد کرد. آنتونيو گوترش در گزارشي رسمي که متن اوليه آن 16 ژوئن (26 خردادماه) منتشر شده است، وضعيت حقوق بشر در ايران را مورد انتقاد قرار داد. وي در گزارش خود خواستار انجام تحقيقاتي مستقل درباره ادعاها مبني بر سرکوب اعتراضات و شکنجه در بازداشتگاه‌هاي ايران شده است. گوترش همچنين از جمهوري اسلامي ايران خواسته است تا با گزارشگران ويژه حقوق بشر اين سازمان همکاري کند. درحالي‌که مقامات کشورمان بارها تاکيد کرده‌اند که گزارش‌هاي حقوق بشري عليه ايران بر مبناي شواهد ساختگي و غير مستند تهيه مي‌شود، رابرت مالي نماينده ويژه دولت آمريکا در امور ايران با انتشار يک توئيت از عملکرد کارشناسان سازمان ملل، به‌ويژه گزارشگر حقوق بشر در ايران قدرداني کرد.

 

ونزوئلا، ايران را مقصدي امن براي سفر اعلام کرد

ونزوئلا درحالي ايران را در فهرست مقاصد امن براي سفر قرار داده است که اين دو کشور به تازگي قراردادي 20 ساله امضا کرده‌اند. همچنين گروهي از آژانس‌داران ايراني به ونزوئلا سفر کرده‌اند تا اين کشور را به عنوان مقصد جديد سفر براي ايراني‌ها شناسايي کنند. اضافه شدن ايران به فهرست مقاصد امن ونزوئلا پيش از سفر نيکلاس مادورو، رئيس‌جمهور اين کشور به تهران صورت گرفته است. ونزوئلا پيش‌تر با هدف گسترش مسيرهاي هوايي خود کشورهاي ديگري همچون پاناما، روسيه، جمهوري دومينيکن، مکزيک، ترکيه، کوبا، بوليوي، اسپانيا و پرتغال را در فهرست مقاصد امن سفر قرار داده بود و مجوز پروازهاي تجاري، مسافري و باري براي آن‌ها صادر کرده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار