| کد مطلب: ۱۰۳۷۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد

وظیفه ما معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و انقلابی است

دبير شوراي نگهبان اظهار داشت: بايد در راستاي اهداف تلاش کنيم و مردم را در درجه اول در داخل و خارج از کشور با اسلام و انقلاب آشنا کنيم. البته ما کمبودها و کوتاهي هم داريم اما وظيفه ما معرفي اسلام در معناي اخص آن يعني اسلام ناب محمدي (ص) و اسلام انقلابي است. تمام کشورهاي اسلامي ادعاي اسلامي بودن دارند و کمابيش هم کارهايي را انجام مي‌دهند لذا تا زماني که روحيه انقلابي در ميان مسئولين و مردم نباشد، اسلامي در کار نيست؛ اين نوع اسلام، اسلام آمريکايي است. آيت‌ا... جنتي گفت: اسلام انقلابي در واقع در بطن و موضع‌گيري‌هاي خودش، اسلام را معرفي مي‌کند. دبير شوراي نگهبان اسلامي عنوان داشت: يکي از کارهايي که در سازمان تبليغات اسلامي به آن کمتر پرداخته شده است؛ شناساندن شخصيت متعالي امام‌(ره) به مردم خارج از کشور بوده است. اخلاق، ايمان، سياستمداري، زمان شناسي و خصوصيات ديگري از امام(ره) همچنان در داخل و خارج از کشور مغفول مانده است و بايد در جهت شناساندن اين ويژگي‌ها تلاش کرد.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در اين باره که برخي کارشناسان حوزه سياست خارجي معتقدند که واکنش ايران نسبت به قطعنامه اخير آژانس عليه برنامه هسته‌اي کشورمان از توازن لازم برخوردار نبوده و اين اقدام ضدايراني بايد با عکس‌العمل جدي‌تري از جانب ايران روبه‌رو مي‌شد، گفت: قطعنامه‌اي که اخيراً از سوي آژانس صادر شد از نظر محتوايي قطعنامه پيچيده و سختگيرانه‌اي نبود، هرچند که اصل صدور اين قطعنامه با توجه به همکاري کامل ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به هيچ عنوان قابل قبول نبود. ابوالفضل عمويي گفت: در همين چارچوب پاسخ جمهوري اسلامي ايران اين بود که همکاري‌هاي فراتر از پادمان را که تا الان وجود داشته متوقف کند. البته بخش زيادي از اين همکاري‌ها در چارچوب اجراي قانون هسته‌اي مجلس پيش از اين متوقف شده بود، ولي پس از قطعنامه ضد‌ايراني آژانس بخش ديگر اين اقدامات نيز که شامل از مدار خارج کردن 27 دوربين فراپادماني آژانس بود، در روز‌هاي گذشته به مرحله اجرا رسيد.

يک نماينده مجلس گفت: يکي از دلايل درجا زدن سرمايه‌گذاري در طول سال‌هاي اخير اين است که دستگاه‌هاي حاکميتي و حتي اتاق‌هاي بازرگاني در بسياري از مواقع به جاي اينکه دست مردم و سرمايه‌گذار را بگيرند پاي آنها را گرفته‌اند. سيد شمس الدين حسيني با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادي با در نظر گرفتن شاخص‌هاي توليد، سرمايه‌گذاري و تورم بيان کرد: واقعيت امر اين است که کمتر جلسه‌اي تشکيل مي‌شود که دردهاي فعالان اقتصادي در آن تکرار نشود اما هنر ما بايد اين باشد که به درمان‌ها بپردازيم. البته در بسياري از مواقع درمان‌ها تلخ است ولي انتظار مي‌رود که تيم درمان نگراني و ترس را به بيمار منتقل نکند و عميق‌تر به موضوعات بپردازد. او با بيان اينکه کميسيون جهش توليد از ظرفيت خوبي بهره مي‌برد، افزود: زماني که در اين کميسيون به مسائل و مشکلات فعالان اقتصادي پرداختيم به اين جمع‌بندي رسيديم که اگر در کشور سرمايه‌گذاري پايين است و حدود ده سال است که سرمايه‌گذاري درجا مي‌زند دلايلي دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار