| کد مطلب: ۱۰۳۷۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

تبليغ بدون مجوز خدمات پزشکي در «اينستاگرام»

رئيس پليس فتا استان چهارمحال‌وبختياري از شناسايي فردي خبر داد که در شبکه اجتماعي اينستاگرام اقدام به تبليغ و فعاليت درزمينه فروش و انجام خدمات پزشکي تخصصي بدون مجوز مي‌نمود. سرهنگ مرتضي عسگري گفت: پس از ارائه شکايت نماينده حقوقي يکي از ادارات استان مبني بر ارائه خدمات پزشکي تخصصي بدون‌مجوز و غيرمجاز در يک صفحه اينستاگرامي موضوع به‌دليل اهميت سلامتي هم‌وطنان عزيز در دستور کار اين پليس قرار گرفت. وي ادامه داد: افسران پرونده پس از بررسي‌هاي اوليه و استعلامات لازم از معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي استان چهارمحال‌وبختياري و محرزشدن فعاليت بدون مجوز و همچنين غيرمجازبودن تبليغ و فعاليت وي، گرداننده پيج مذکور با انجام اقدامات فني و پليسي شناسايي شد. سرهنگ عسگري اظهارداشت: با هماهنگي مقام قضائي، متهم به پليس فتا منتقل و پس از تحقيق و تکميل پرونده براي اجراي قانون در اختيار مقامات قضائي قرار گرفت. رئيس پليس فتا استان چهارمحال‌وبختياري بيان داشت: آموزش‌ و انجام خدمات پزشکي بايد توسط افراد داراي دانش و صلاحيت کافي صورت پذيرد؛ بنابراين به همه کاربران فعال در اين فضا توصيه مي‌کنيم فريب تبليغات افراد سودجو را نخورده و جهت دريافت خدمات پزشکي فقط به مراکز و پزشکان متخصص مراجعه نمايند. اين مقام انتظامي اضافه کرد: کاربران اينترنت براي ارتباط‌‌گيري و گزارش موارد مجرمانه در فضاي‌مجازي مي‌توانند به آدرس سايت پليس فتا www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوريت‌هاي سايبري مراجعه و يا با شماره اين مرکز 096380 تماس حاصل نمايند.

کلاهبرداران تخريب‌گر دستگير شدند

رئيس پليس آگاهي تهران از دستگيري اعضاي باند 3 نفره کلاهبرداري که با روش تخريب خودروهاي فروشي، از فروشندگان خسارت دريافت مي‌کردند، خبر داد. سرهنگ علي ولي‌پورگودرزي گفت:‌ پس از اينکه وقوع چند فقره کلاهبرداري از فروشندگان خودرو با شيوه يکسان در محدوده پاسگاه نعمت‌آباد به پليس اطلاع داده شد، رسيدگي به پرونده در دستورکار تيمي از کارآگاهان پايگاه دهم پليس آگاهي تهران قرار گرفت. وي با بيان اينکه شيوه انجام اين کلاهبرداري‌ها تخريب خودروهاي فروشي بود، بيان داشت: در تحقيقات صورت‌گرفته از شاکيان پرونده مشخص شد که يکي از اعضاي اين باند بعداز اينکه از مراکز مربوطه خودرو خريداري کرده است، براي تنظيم قرارداد نهايي به دفترخانه‌اي در همان محدوده مراجعه کرد. در همين حين 2 تن از همدستانش با استفاده از چکش خودروي فروشي را تخريب کرده و به آن آسيب زدند و با توجه به اينکه در قرارداد خود قيد کرده بودند که در صورت واردشدن آسيب بايد خسارات آن پرداخت شود، از اين طريق فروشنده را مجبور به پرداخت خسارت کرده بودند. رئيس پليس آگاهي تهران با بيان اينکه متهمان پس از آسيب‌رساندن به خودرو مالباختگان با توجه به انعقاد قرارداد نهايي از فروشنده درخواست خسارت کرده بودند، ادامه داد: با توجه به حساسيت موضوع، کارآگاهان پايگاه دهم پليس آگاهي تهران، با رصدهاي اطلاعاتي و اقدامات کارآگاهي هويت متهمان را در جنوب تهران شناسايي کرده و پس از شناسايي محل اختفاي اين افراد،‌ در يک عمليات غافلگيرانه 3 تن از اعضاي اين باند را دستگير و به مقر انتطامي منتقل کردند. به گفته وي متهمان در بازجويي‌هاي اوليه به جرم خود مبني بر کلاهبرداري با شگرد تخريب خودروهاي فروشي و کلاهبرداري با خريدوفروش خودرو در سطح شهر تهران اعتراف کردند. وي در پايان افزود: متهمان براي کشف جرائم احتمالي ديگر در اختيار کارآگاهان پايگاه دهم پليس آگاهي قرار دارند و تاکنون 25 شاکي شناسايي شده‌اند. همچنين کشف جزئيات پرونده و برآورد ارزش ريالي کلاهبرداري‌هاي انجام شده در دستورکار قرار دارد.

3 کشته براثر واژگوني سمند

رئيس مرکز حوادث و فوريت‌هاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي رفسنجان گفت: به‌دنبال واژگوني خودرو سواري سمند و سپس حريق آن در رفسنجان سه سرنشين خودرو جان خود را از دست دادند. محمدرضا حسيني زينلي بيان کرد: خودروي سواري سمند در محور رفسنجان به کرمان (نرسيده به دهستان کبوترخان) واژگون شده و به‌دنبال اين واژگوني دچار حريق شد. وي با اشاره به اينکه در اين خودرو 3 سرنشين حضور داشتند، افزود: عوامل اورژانس پايگاه کبوترخان با سرعت در صحنه حاضر شدند اما نتوانستند 2 مصدوم در داخل خودرو که کاملا سوخته بودند را نجات دهند و تنها مصدوم را به مرکز سوانح و سوختگي استان کرمان اعزام کردند. حسيني زينلي تصريح کرد: 2 مصدوم داخل خودروي سمند براثر شدت آتش‌سوزي جان خود را در صحنه از دست دادند و تنها مصدوم اين حادثه نيز در حين اعزام به بيمارستان کرمان براثر شدت جراحات و سوختگي فوت کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار