| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد

تغییـر «اسکـوچیـچ» اشتبـاه است

مربي اسبق تيم‌ملي فوتبال گفت: با توجه به زمان محدودي که تا جام‌جهاني مانده تغيير «اسکوچيچ» اشتباه است.

کميته ويژه

ناصر فريادشيران درباره وضعيت تيم‌ملي فوتبال کشورمان پس از شکست 2 بر يک مقابل الجزاير و انتقادات مطرح شده نسبت به «دراگان اسکوچيچ» اظهارداشت: قبل از اينکه بخواهم «اسکوچيچ» را محکوم کنم، ساختار فوتبال کشورمان و فدراسيون فوتبال را معيوب مي‌دانم. هيات‌رئيسه فدراسيون تفاهمي باهم کردند که منتج به حرکت خوب رفتن عزيزي‌خادم شد اما عدم انسجام اين افراد سبب شد فوتبال ما بي‌صاحب شود. وي ادامه داد: پيشنهاد مي‌کنم رئيس‌جمهور تحت نظارت خودش کميته ويژه‌اي را براي تيم‌ملي و با دبيري وزير ورزش تشکيل بدهد. در اين کميته هم بايد افرادي از وزارت امورخارجه، بانک‌مرکزي، برخي مربيان سابق تيم‌ملي و روساي قبلي و سرپرست فعلي فدراسيون که مورد وثوق دولت هستند، حضور يابند. به‌جز ميرشاد ماجدي، ساير مديران فدراسيون فوتبالي نبوده و تصميمات آنها در جهت منافع فوتبال کشور نيست‌. بايد اين کميته را براي جام‌جهاني تشکيل داد تا امور تيم‌ملي را پيگيري کند و فدراسيون فقط به فکر برگزاري ليگ و تيم‌هاي ديگر ملي باشد.

اسکوچيچ

مربي پيشين تيم‌ملي فوتبال کشورمان تصريح کرد: دستکم 10 سرمربي سابق تيم‌ملي ما مي‌توانند در اين کميته حضور پيدا کنند تا کارهاي فني را با «اسکو» پيگيري کرده و او را به جهت درست هدايت کنند نه اينکه وسط تابستان فدراسيون فوتبال ما اردو را در قطر برگزار کند و تيم‌ملي اين کشور به اروپا برود! فريادشيران درمورد مباحث مطرح شده نسبت به تغيير اسکوچيچ، توضيح داد: در اين مقطع مطرح‌شدن اين حرف، کار دلال‌هاست. افرادي که دلسوز فوتبال هم هستند اشتباه مي‌کنند. اگر هم قرار باشد اين اتفاق بيفتد نبايد سراغ مربي خارجي برويم، بلکه بايد مربي ايراني انتخاب کنيم. تيم‌ملي ما براي آماده‌سازي فقط 7 روز اردو در شهريور و 10 روز قبل از جام‌جهاني زمان دارد. مربي‌اي که مي‌خواهد بيايد در اين وضعيت فقط مي‌تواند خودش را در رسانه‌ها نشان بدهد. عده‌اي مي‌گويند کارلوس کي‌روش را بازگردانيد. برفرض هم که چنين اتفاقي بيفتد. او چکاري مي‌تواند در اين مدت کوتاه انجام بدهد؟ کل زماني‌که مربي تيم‌ملي مي‌تواند بازيکنان را در اختيار داشته باشد، 17 روز است.

دلال؟

وي اضافه کرد: اسکوچيچ در کارش با تيم‌ملي يک گاف داده و آن هم ارتباط با يک دلال مشخص است. کميته فني بايد روي همين عملکرد مختصر سرمربي تيم‌ملي نظارت داشته باشد. اگر هم براي کنار گذاشته‌شدن او به جمع‌بندي رسيده‌اند، مطلقا نبايد مربي خارجي انتخاب کنند بلکه بايد براي جايگزيني او از مربياني مثل سرمربيان پرسپوليس، فولاد و سپاهان استفاده شود که ايراني هستند و بازيکنان ما را مي‌شناسند‌. تغييردادن «اسکو» در اين زمان محدود اشتباه است و نبايد در اين زمينه ورود کنيم.

حمايت

کارشناس فوتبال کشورمان تصريح کرد: البته تيم‌ملي نياز به حمايت، کنترل و نظارت بر عملکردش دارد. بايد کميته ويژه نظارت بر تيم‌ملي تا جام‌جهاني را تشکيل داد. وزارت امورخارجه هم بايد براي فيفادي شهريور 2 بازي دوستانه خوب هماهنگ کند و قطعا بايد يک بازي هم در آن روزهاي فيفادي آخر با يک تيم ضعيف انجام بدهيم تا بتوانيم کارهاي تاکتيکي را روي آن اعمال کنيم. 10 روز قبل از جام‌جهاني نمي‌توان بازي سنگين انجام داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار