| کد مطلب: ۱۰۳۶۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

رفتار آمریکا عـامل اجمـاع طیف‌های سیاسی شد

واضح است که هيچ جريان يا گروهي در داخل کشور از صدور قطعنامه عليه ايران خشنود نيست. يک نماينده مجلس در مورد قطعنامه ضد ايراني شوراي حکام گفت: مذاکرات ايران و کشورهاي غربي در سه محور قابل تحليل است؛ محور اول در مورد مسائل فني؛ يعني مجاز بودن تعداد سانتريفيوژها و اينکه ايران تا چه ميزان مي‌تواند غني‌سازي انجام دهد. جليل رحيمي جهان‌آبادي بيان داشت: بخش دوم مذاکرات مربوط به مسائل مالي بود يعني اينکه تحريم‌هاي اعمالي عليه ملت ايران بر اساس چه مکانيسمي برداشته مي‌شوند. وي بخش سوم را مسائل سياسي - امنيتي مطرح کرد. رحيمي جهان‌آبادي تصريح کرد: رفتار غربي‌ها و آمريکايي‌ها عليه ايران، اجماع داخلي بين همه طيف‌هاي سياسي ايجاد کرد و نشان داد که آمريکايي‌ها قابل اعتماد نيستند.

اعتدال بهترين روش اداره کشور است. يک فعال سياسي گفت: در کشور ما که بر اساس قانون دو قوه مقننه و مجريه بر اساس رأي و نظر مردم انتخاب مي‌شوند، بر اساس تجربه، برقراري رقابت معتدل ميان دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب بهترين گزينه است. حسن رسولي افزود: به همين دليل به کارگيري عنصر نقد و کنترل جريان قدرتمندتر توسط رقيب در عرصه‌هاي واقعي مثل مجلس و دولت باعث ايجاد نشاط سياسي بيشتر در جامعه و اعتماد بيشتري از سوي افکار عمومي خواهد شد. در نتيجه قدرت ملي و سرمايه اجتماعي نظام افزايش پيدا کرده و از حيث چيدمان دولتمردان، کساني که در سطوع عالي مديريتي اجرايي هستند با برخورداري از شرايط احراز، در مقام واقعي خود قرار خواهند گرفت.

دلسوزان فارغ از نگاه سياسي به‌خوبي مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم را درک مي‌کنند و خواهان رفع چالش‌هاي معيشتي هستند. يک نماينده مجلس روز گذشته در تذکري به دولت اظهار کرد: به‌هم ريختگي بازار موجب فشار بر مردم متدين و سطح پايين جامعه شده، در واقع افرادي که پشتيبان نظام بوده‌اند، امروز در فشار شديد قرار گرفته‌اند. دولت و صاحبنظران از سامانه‌هاي مختلف خوبي که در کشور داريم، کمک گرفته و بازار را مديريت کنند. در کنار اين نيز دستگاه قضائي و نهادهاي نظارتي، دولت را تنها نگذارند، زيرا رهبر معظم انقلاب فرمودند که همه به دولت در اين مسير کمک کنند. احمدحسين فلاحي بيان کرد: به نظر مي‌رسد دستگاه‌هاي نظارتي در اين زمينه نقش خود را اجرا نمي‌کنند، مجلس نيز در ريل‌گذاري بايد مسير را جهادي قرار دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار