| کد مطلب: ۱۰۳۵۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

اطلاعيه دولت در خصوص بازماندگان دريافت يارانه

در پي دستور رياست جمهوري در خصوص بررسي وضعيت کليه هموطناني که تاکنون يارانه دريافت نمي‌کردند و اکنون متقاضي دريافت يارانه هستند، شوراي اطلاع‌رساني دولت سيزدهم اطلاعيه‌اي صادر کرد. بر اساس اين اطلاعيه آن دسته از هموطناني که تاکنون اصلا يارانه دريافت نمي‌کرده‌اند و اکنون متقاضي دريافت يارانه هستند مي‌توانند براي ثبت نام به منظور بررسي وضعيت اقتصادي خانوار خود به «درگاه ملي خدمات دولت» به آدرس my. gov. ir مراجعه کنند. در اين اطلاعيه از عموم جاماندگان يارانه‌اي که نياز به بررسي وضعيت خانوار خود دارند دعوت مي‌شود که ابتدا به سايت my. gov. ir مراجعه و بر اساس کد ملي و استعلام دهک کاربر وضعيت دريافت يارانه خود را استعلام نمايند. در اطلاعيه دولت آمده است که چنانچه هموطنان عزيز به دهک اعلام شده و قطع يارانه خود اعتراض دارند به آدرس اينترنتي hemayat. mcls. gov. ir وزارتخانه مذکور مراجعه نمايند و در صورت پذيرش اعتراض، يارانه دهک خانوارهاي جديد از ارديبهشت ماه 1401 پرداخت خواهد شد.

افزايش الزامات اجرايي سازمان تعزيرات

ستاد هماهنگي اقتصادي دولت مصوب کرد، براي برخورد مؤثرتر با تخلفات اقتصادي، منابع و الزامات اجرايي در اختيار سازمان تعزيرات حکومتي قرار گيرد. در جلسه ديروز ستاد هماهنگي اقتصادي دولت که به رياست آيت‌ا... سيد ابراهيم رئيسي برگزار شد پيرو افزايش اختيارات سازمان تعزيرات حکومتي با تصويب شوراي عالي هماهنگي اقتصادي، گزارشي از عملکرد اين سازمان در هفته اخير ارائه شد. در اين گزارش اقدامات سازمان تعزيرات در برخورد با پديده‌هاي گرانفروشي و احتکار مطرح و مقرر شد براي برخورد مؤثرتر با تخلفات اقتصادي منابع و الزامات اجرايي در اختيار اين سازمان قرار گيرد. همچنين در اين جلسه گزارشي از وضعيت بازار پس از اجراي قانون مردمي کردن و توزيع عادلانه يارانه‌ها ارائه شد و رئيس‌جمهور دستور داد کالا به وفور در بازار تامين شده و موانع موجود در اين زمينه برطرف شود. در اين جلسه موضوع اصلاح ساختار بودجه کل کشور نيز مطرح و ادامه بررسي اين موضوع به جلسات آينده موکول شد.

عملياتي‌شدن طرح‌هاي احياي درياچه اروميه

جلسه هماهنگي و بررسي اجراي طرح‌هاي اولويت‌دار استان آذربايجان‌غربي بعدازظهر ديروز به رياست محمد مخبر، معاون اول رئيس‌جمهور در نهاد رياست جمهوري برگزار و بر اتمام و اجراي طرح‌هاي محروميت‌زدايي در اين استان تاکيد شد. در اين جلسه با اشاره به مطالبات و تاکيدات رئيس‌جمهور درخصوص احياي درياچه اروميه مقرر شد، تا طرح‌هاي مرتبط با احياي اين درياچه هرچه سريع‌تر عملياتي شود. در اين جلسه که معاون اجرايي رئيس‌جمهور، وزراي بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، ورزش و جوانان، راه و شهرسازي، فرهنگ و ارشاد اسلامي، علوم و تحقيقات و فناوري، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور، معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده، استاندار آذربايجان غربي، معاونان و مسئولان دستگاه‌هاي مربوطه و استاني حضور داشتند، توافقات دستگاه‌هاي اجرايي و بانک‌هاي عامل براي اجراي طرح‌هاي اولويت‌دار اين استان در حوزه‌هاي مختلف بررسي و تصويب شد.

ديدار وزير فرهنگ غنا با امير عبداللهيان

وزير فرهنگ، هنر و گردشگري جمهوري غنا که در راس هياتي جهت برگزاري هفتمين نشست کميسيون دائمي همکاري‌هاي مشترک ايران و غنا به جمهوري اسلامي ايران سفر کرده، با حسين اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه ديدار کرد. در اين ديدار موضوعات مورد علاقه دو کشور مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت و اميرعبداللهيان در اين ديدار، برگزاري هفتمين نشست کميسيون مشترک دو کشور را نشان‌دهنده عزم و اراده جدي دو کشور در گسترش مناسبات ارزيابي کرد و اظهار داشت، دولت کنوني به توسعه روابط و عملياتي شدن توافقات توجه و تعهد جدي داشته و بدين منظور در اولين فرصت، اقدامات لازم و تبادل هيات براي ترسيم نقشه راه روابط دو کشور به غنا انجام خواهد شد. وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به تجربيات ارزنده جمهوري اسلامي ايران در حوزه مبارزه با تروريسم و افراط‌گرايي در منطقه، با توجه به اينکه اين موضوع از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي کشورهاي آفريقايي است آمادگي جمهوري اسلامي ايران را جهت همکاري در اين حوزه به ويژه در زمينه تبادل اطلاعات اعلام کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار