| کد مطلب: ۱۰۳۴۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد

«استقلال» جام قهرمانی را سفارش داد

آرمان‌ملی: هفته بیست‌وهفتم لیگ‌برتر در حالی روزگذشته برگزار شد که با توجه به برد سپاهان مقابل پرسپولیس، استقلال با برتری مقابل فولاد قهرمانی خود را قطعی کرد.
برد استقلال
در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست‌وهفتم لیگ‌برتر فولاد و استقلال در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که نتیجه این بازی تاثیر زیادی در تعیین سرنوشت قهرمان این فصل داشت. بازی با برتری استقلال آغاز شد و شاگردان فرهاد مجیدی با ارائه یک بازی هجومی در ابتدای بازی دو- سه موقعیت خوب روی دروازه فولاد ایجاد کردند که البته هیچکدام راهی به چارچوب پیدا نکرد. در ادامه بازی متعادل دنبال شد و دو تیم که بی‌محابا بازی نمی‌کردند به‌جز ضربات آزاد روی دروازه یکدیگر موقعیت خطرناک خلق نکردند تا نیمه نخست که بسیار کم افت‌وخیز دنبال شد با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه‌دوم دو تیم کمی از لاک محتاطانه خود بیرون آمدند و با ارائه بازی هجومی‌تر به‌دنبال این بودند تا زودتر از حریف به گل برتری دست یابند. در این میان این استقلال بود که زودتر از میزبان خود روی یک ارسال از سمت راست توسط حسین‌زاده به گل رسید. استقلال با به‌ثمررساندن این گل به بازی بسته‌تر رو آورد تا فضاها را از فولاد بگیرد و نتیجه را حفظ کند. استقلال در این امر موفق هم بود و نه تنها موقعیت خوبی به فولاد نداد، بلکه روی ضدحمله با شوت زیبای صالح حردانی، مدافع راست خود تیرخلاص را به فولاد زد و برتری خود را دوگله کرد. در ادامه حملات انتحاری فولاد تا انتهای بازی منجر به خلق یکی دو موقعیت خیلی خوب شد که یکی از آنها توسط کوشکی تبدیل به گل شد، اما در نهایت این گل هم مانع پیروزی سرنوشت‌ساز استقلال نشد تا شاگردان فرهاد مجیدی با نتیجه 2 بر یک، سه امتیاز این بازی مهم را کسب کنند. استقلال با پیروزی در این دیدار سخت خارج از خانه در آستانه قهرمانی در فصل جاری قرار گرفت تا به نوعی به سلطه پرسپولیس در لیگ‌برتر پایان داده باشد.
مجیدی چه گفت؟
فرهاد مجیدی پس از برتری 2 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل فولادخوزستان در هفته بیست‌وهفتم لیگ‌برتر فوتبال، اظهارداشت: تنها جمله‌ای که می‌توانم بگویم خسته نباشید به بازیکنانم است که فوق‌العاده بودند و نشان دادند که لیاقت قهرمانی را دارند. بازیکنانم هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم تیم برتر بودند، به‌جز دقایق آخر که گل خوردیم. بازی بسیار سختی بود که در نهایت در آن پیروز شدیم. وی در مورد اینکه تیمش در آستانه قهرمانی قرار دارد، تصریح کرد: برای بازی بعدی نیاز به سه امتیاز داریم تا قهرمان شویم. نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان تاثیرگذار است، ولی فارغ از این نتیجه نیاز به پیروزی در بازی بعدی داریم. هنوز استقلال صددرصد قهرمان نشده است. به بازیکنانم گفته بودم از چهار بازی پیش‌رو 12 امتیاز می‌خواهم و در بازی‌های بعدی باید با تمام قوا به میدان برویم. وی در واکنش به اینکه تیمش با نباختن در لیگ و داشتن بهترین خط‌دفاعی صاحب رکورد قابل‌توجهی در فوتبال ایران است، گفت: دنبال رکورد و نباختن نیستم و از اول گفته بودم برای من قهرمانی مهم است. به بازیکنانم برای این کسب رکوردها افتخار می‌کنم، اما تاکید می‌کنم هدف من قهرمانی است. فوتبال همین است و یک روز می‌برید و یک روز می‌بازید. در بازی با نساجی‌مازندران، شوت صالح حردانی به تیر خورد و امروز وارد دروازه شد. جا دارد در مورد ساختار باشگاه فولادخوزستان به مردم و مسئولان استان خوزستان تبریک بگویم که چنین امکاناتی را فراهم کردند و برای فولاد نیز در ادامه مسابقات لیگ‌قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت می‌کنم.
صحبت‌های نکونام
جواد نکونام پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل استقلال گفت: می‌دانستیم بازی سخت و سنگینی را با توجه به شرایط جدول در پیش داریم. بازی پرفشاری بود و تیم ما یک‌ربع، بیست دقیقه اول خیلی بد بازی کرد و با تغییراتی که دادیم، توانستیم شرایط را به نوعی که دوست داریم، پیش ببریم. سرمربی فولادخوزستان، افزود: من از باشگاه سوال می‌کنم که چرا در بازی که ما میزبان بودیم، تماشاگر نیامد؟ همه‌جا استقلالی‌ها بودند، اما چرا هواداران ما نیامدند؟ از باشگاه سوال می‌پرسم که چرا تماشاگران ما نیامدند، اما 5 هزار استقلالی بودند؟ باشگاه چکار کرد؟ اگر در ورزشگاه آزادی بود، اشکالی نداشت، اما چرا هواداران ما در ورزشگاه نبودند، در حالی‌که می‌توانستیم استادیوم را پرکنیم.
دیگر دیدارها
در دیگر مسابقات این هفته هوادار با یک گل فجرسپاسی را شکست داد. شهرخودرو و پیکان به تساوی یک بر یک رضایت دادند. آلومینیوم اراک با نتیجه 2 بر یک صنعت‌نفت را شکست داد. گل‌گهر با همین نتیجه مس را در رفسنجان از پیش‌رو برداشت. دیدار نفت مسجدسلیمان و نساجی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. ذوب‌آهن و تراکتور بدون گل بازی خود را به پایان رساندند.
شکست پرسپولیس
در آخرین دیدار هفته تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در سیرجان به مصاف هم رفتند. دو تیم بازی را محتاطانه آغاز کردند و بازی بیشتر به جنگ‌های میانه زمین اختصاص داشت. اولین خطر جدی بازی را محمدرضا حسینی با شلیک محکمش و لرزاندن تیرک دروازه لک رقم زد. در ادامه شاگردان محرم برای دقایقی تیم برتر میدان بودند و بازی را به حریف خود دیکته کردند. دقیقه ۳۶شوت حسینی توسط مدافعان پرسپولیس بلوکه شد و توپ به بالا رفته و بعد از فرود، روی پای نژادمهدی نشست تا به‌وسیله آن دروازه پرسپولیس باز شود.‌ بعداز این گل سپاهان همچنان هم برای رسیدن به گل دوم تلاش کرد اما موفق نبود تا این نیمه با نتیجه یک بر صفر به پایان برسد. دقیقه ۴۸ کاشته رفیعی از فاصله دور با سایه‌زنی شهباززاده همراه شد اما لک که از دروازه خود فاصله گرفته بود، دچار اشتباه شده و دروازه خود را برای باردوم باز شده دید. بعداز این گل سرخ‌ها جلو کشیدند و چندین خطر را روی دروازه اصفهانی‌ها پایه‌ریزی کردند. در ادامه توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا این بازی با برتری 2 بر صفر شاگردان نویدکیا به پایان برسد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار