| کد مطلب: ۱۰۲۹۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

آمریکا الواح هخامنشی را برگرداند
سفیر ایران در سازمان ملل گفت: حدود ۹۰ سال پیش الواح هخامنشی برای مطالعه با قرار امانت سه ساله به موسسه شرق‌شناسی شیکاگو رفته و از آن زمان تا امروز متاسفانه به‌صورت کامل بازگردانده نشده است. مجید تخت‌روانچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با یادآوری اینکه این الواح بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور و متعلق به مردم ایران است خاطرنشان کرد: آمریکا هر بار به بهانه‌ای این کار را به تعویق می‌اندازد در حالیکه خودآمریکایی‌ها هم قبول دارند این الواح به صورت امانت به آمریکا آمده، ولی به‌طور کامل بازگردانده نشده است. حدود ۹۰ سال پیش لوح‌هایی در تخت‌جمشید یافت می‌شود و قرار می‌گذارند آمریکایی‌ها سه ساله به امانت ببرند و بازگردانند، اما این الواح هنوز به‌طور کامل بازگردانده نشده است. تخت‌روانچی خواست ایران را «روشن»خواند و تاکید کرد: امانت باید به صورت کامل، مرتب و سالم برگردد و تحویل دولت ایران شود.
جای آمریکایی‌ها در منطقه نیست
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به هشدار آمریکا به تهران درباره پاسخ احتمالی به ترور مجرمانه شهید سلیمانی تأکید کرد: جای آمریکایی‌ها در قلمرو خاک خودشان است و ایران طبق دستورات کاخ سفید عمل نمی‌کند. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی گفت: من فکر می‌کنم خود آمریکایی‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که ماندنشان در این منطقه به چیزی جز تلفات و تحمل خسارت‌های بیشتر منجر نخواهد شد. این مسئله چه به علت انتقام ما باشد یا سایر عوامل، واقعیتی است که آمریکایی‌ها باید آن را بپذیرند. وی افزود: جای آمریکایی‌ها در منطقه ما نیست؛ آمریکایی‌ها باید در سرزمین آمریکا باشند نه در عراق، افغانستان، بحرین، کویت، سوریه و عراق. مسلمانان به آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند سرزمین‌شان را اشغال کنند و ما طبق دستورات کاخ سفید عمل نمی‌کنیم بلکه طبق برنامه‌های خود عمل می‌کنیم.
امکانات زندان‌های ما
فراتر از دیگر کشورهاست
معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در بازدید از بازداشتگاه اوین گفت: مدل زندانبانی ما انسانی است همان‌طور هم که امکانات رفاهی حاضر در زندان‌های ما فراتر از دیگر کشورها است. زندانی به‌طور مداوم مشمول رأفت است پس انتظار داریم او نیز همه مقررات زندان را رعایت کند. کاظم غریب آبادی اظهار داشت: زندانیان پیش ما امانت هستند و باید خدمات لازم خصوصا آن چه خودشان می‌خواهند را طبق مقررات ارائه داد. حیف است با این همه خدمات قابل‌توجه در زندان‌ها، با ایجاد برخی حواشی نادرست بازهم متهم شویم. وی بر پیشگیری از اتفاقات ناگوار در زندان نیز تأکید داشت. وی افزود: مدل زندانبانی ما انسانی است همان‌طور هم که امکانات رفاهی حاضر در زندان‌ها را فراتر از دیگر کشورها می‌دانم. ضمن اینکه هیچ‌کس برخورد نامناسب با زندانی را برنمی‌تابد و نمی‌پذیریم که حقوق آنان مورد تضییع قرار گیرد.
دشمن دنبال فروپاشی از درون است
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به این‌که رئیس قوه قضائیه از ابتدای دوره حضور در منصب ریاست دستگاه قضائی، یکی از مواردی که به آن پرداخته شده ترمیم حقوق کارکنان بوده است، گفت: به‌رغم اعلام آمادگی نمایندگان محترم مبنی بر موافقت خود برای تصویب این طرح، متاسفانه این طرح توسط مجلس رای نیاورد. حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری با تاکید بر اینکه باب مطالبه از طرق قانونی و منطقی باز است و نباید انتظارات غیر منطقی داشته باشیم، افزود: با علم بر اینکه بر نامناسب بودن سیستم پرداخت در دستگاه قضائی واقف هستیم، اما در هر حال فعلا مصوبه‌ای در این خصوص نداریم. وی افزود:‌ شان قضاوت باید حفظ شود و مسئولان محترم قوه قضائیه هم باید مطالبه‌گر این مهم باشند و در حفظ این جایگاه کوشا باشند. رئیس دیوان عدالت اداری بیان کرد: هنوز به بن بست نرسیده‌ایم و برای رسیدن به خواسته نباید از هر مسیری اقدام کرد، چرا که دشمن به دنبال فروپاشی نظام از درون است.
غفلت پذیرفتنی نیست
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل در معنای ساده آن به دفاع بدون اسلحه گفته می‌شود، اظهار کرد: انسان فطرتا از خود و دارایی‌هایش دفاع می‌کند. طبیعتا این دفاع هم می‌تواند با اسلحه باشد هم دفاع بدون اسلحه. سردار غلامرضا جلالی با بیان اینکه دفاع غیرعامل، دفاعی در برابر تهدید از نوع انسان‌ساخت و متغیر است، توضیح داد: این دفاع حوزه‌هایی همچون سایبری، شیمیایی، زیستی، پرتوی و مانند آن را شامل می‌شود. وی اولویت‌های پدافند غیرعامل را در درجه نخست براساس رویکردها و تهدیدات دشمن و دوم براساس آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های احتمالی برشمرد و تاکید کرد: با وجود گوناگونی عرصه‌های تهدید، مهم‌ترین حوزه‌های تهدید که با آن درگیر هستیم، تهدیدات ترکیبی است. یکی از نمونه‌های بارز آن فضای سایبری است که به‌رغم مزایایی که دارد، بستری از تهدیدات را در خود از حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا جنگ شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است که حمله سایبری به سامانه سوخت یکی از مصادیق بارز آن است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار