| کد مطلب: ۱۰۲۴۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

پیام سخنگوی وزارت خارجه درباره حافظ
سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت روز حافظ پیامی اینستاگرامی منتشر کرد. سعید خطیب زاده در این پیام نوشت: زیر این گنبد دوّار ندیدم خوشتر از صدای سخن عشق که پیغام تو بود.کیمیایی که در جوهر کلام حافظ است، آنچنان است که انسان را در عین هوشیاری به غایت مستی و رندی می‌رساند. نام و رسم حافظ نه تنها برای ایرانیان و فارسی‌زبانان، بلکه به عنوان میراثی بشری بر جریده این عالم برای همیشه ثبت و همواره زنده است، که به فرموده خودش: هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق، ثبت است بر جریده عالم دوام ما.
دیدار بنت و پمپئو با محوریت ایران
دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم در دیدار با مایک پمپئو، به موضوع ایران نیز پرداخته است. صفحه توییتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی به نقل از نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم درباره دیدار او با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در دولت ترامپ که در فلسطین اشغالی انجام شده، نوشت: امروز با مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین آمریکا دیدار کردم و درباره موضوعات مختلفی، از جمله تهدید ناشی از ایران و آینده معاهده صلح آبراهام گفت‌وگو کردیم. معاهده آبراهام عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی را در دستور کار دارد و دولت ترامپ تسهیل کننده اصلی این توافق بود.
سفر برجامی انریکه مورا به تهران
وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی سفر دبیرکل سیاسی اتحادیه اروپا به ایران را برای مذاکرات هسته‌ای در وین جهت احیای برجام حیاتی خواند. انریکه مورا قرار است روز پنج‌شنبه طی بازدید خود از تهران با اعضای تیم مذاکره‌کنند ایران در وین گفت‌وگویی داشته باشد. آنه کلر لگندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در کنفرانس خبری آنلاین در این باره به خبرنگاران گفت: ایران با سر باز زدن از مذاکره، شرایطی را ایجاد می‌کند که باعث پیچیدگی بازگشت به برجام می‌شود. بنابراین توافق در مرحله‌ای بحرانی قرار دارد و سفر مورا به تهران در لحظه‌ای حیاتی برای آینده توافق هسته‌ای رخ می‌دهد. وی ادامه داد: ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید ایران با بیانیه‌ها و اقدامات خود تردیدهایی را درخصوص قصد خود برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک ایجاد کرده است.
ارسال 400 هزار دوز واکسن «اسپوتنیک وی»
۴۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی در روز پنچ شنبه ۲۲ مهرماه به تهران ارسال خواهد شد. با پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو یک محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» شامل ۴۰۰ هزار دوز واکسن در اختیار سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه قرار گرفت و روز پنجشنبه به تهران ارسال خواهد شد. این تعداد واکسن ارسالی شامل ۲۰۰ هزار کامپننت ۱ و ۲۰۰ هزار کامپننت ۲ واکسن اسپوتنیک وی می‌باشد.
واکنش آمریکا به تنش‌های اخیر
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری به سوالی درباره مباحثاتی که اخیرا میان ایران و جمهوری آذربایجان درباره تحرکات نیروهای خارجی در خاک آذربایجان پیش آمده است، با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران پاسخ داد. ند پرایس سخنگوی وزارت امور این کشور در کنفرانس خبری خود در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره اظهارات ایران مبنی بر وجود نیروهای خارجی در خاک آذربایجان دارد و آیا این موضوع اهمیتی برای آمریکا دارد، به ویژه از نظر وجود خطوط انرژی آمریکا در منطقه، با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه گفت: وقتی به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران می رسد، ما همیشه به وضوح گفتــه‌ایم که چه موضعــــی داریم. ایران به شکل‌های مختلف، یک بازیگر ثبات زدا بــــوده است، از جمله در زمینه حمایتش از نیروهـای نیابتی، حمایتش از دیگر بازیگران منطقه ای، تهدیدها و اظهارات قهری فراوان این کشور.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار