| کد مطلب: ۱۰۲۲۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

پیام تسلیت رهبر انقلاب
برای درگذشت قاضی زرگر
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام زرگر رئیس دادگاه انقلاب تهران و از قضات باسابقه کشور را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم ا... الرحمن الرحیم؛ درگذشت روحانی مجاهد جناب حجت‌الاسلام سیداحمد زرگر رحمةا...‌علیه را به خانواده و بازماندگان محترم و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم. شجاعت و صراحت در مقام قضا و تلاش مجاهدانه در مقام امر به معروف و نهی از منکر، بخشی از خصوصیات ممتاز آن مرحوم بود. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و حشر با اجداد طاهرینش را برای ایشان مسألت می‌کنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۲ شهریور ۱۴۰۰».

ابلاغ لغو سند 2030
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هفت مصوبه مهم این شورا که مدت‌ها بر زمین مانده بود، از سوی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شد. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هفت مصوبه مهم این شورا که مدت‌ها بر زمین مانده بود، از سوی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شد. وی افزود: لغو اجرای سند ۲۰۳۰، بنیاد ایرانشناسی، قانون تشکیل هیئات امنا دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، تاسیس گروه برنامه‌ریزی مراکز و موسسه‌های آموزشی و پژوهشی خاص و اصلاح و تکمیل آیین نامه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور از جمله مهمترین مصوباتی است که از سوی رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرائی ابلاغ شد.

لغو روادید، مختص سفرهای هوایی
سفیـــر ایــران در بغـداد گفت: بر اساس نشست‌های مشترک انجام شده بین نخست وزیر عراق و مسئولان کشورمان، فعلا تنها مسافران ایرانی که از طریق پرواز وارد عراق می‌شوند نیازی به دریافت روادید نخواهند داشت. ایرج مسجدی در حاشیه سفر نخست وزیر عراق به مشهد در در خصوص لغو روادید اظهار داشت: اجرائی شدن این تصمیم مربوط به بعد از آیین اربعین حسینی است. به گزارش ایرنا، وی گفت: فعلا لغو روادید برای سفر به عراق محدود به سفرهای هوایی خواهد بود اما ممکن است بعد از مدتی که بحران کرونا مدیریت شد و همه گیری کاهش پیدا کرد، لغو رواید به سفرهای زمینی نیز تسری پیدا کند.

شروع پیش ثبت‌نام اربعین
سامانه ثبت‌نام اربعین که در ساعات اولیه دیروز از دسترس خارج شده بود، پس از رفع نقص، با اعلام شرایط سفر اربعین، برای پیش ثبت‌نام در دسترس قرار گرفت. سازمان حج و زیارت که مسئولیت کمیته اعزام ستاد اربعین را به عهده دارد، اعلام کرده بود از ساعت ۹ صبح دوشنبه ۲۲ شهریورماه، پیش ثبت‌نام اربعین را آغاز می‌کند، اما این سامانه در ساعات اولیه پیش ثبت‌نام از دسترس خارج شد. هم‌اینک امکان پیش ثبت‌نام در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir/ امکان‌پذیر است. دولت عراق که سال گذشته اربعین را بدون حضور زائران خارجی برگزار کرد، امسال با حضور ۶۰ هزار زائر از ایران و ۱۰ هزار زائر از دیگر کشورها در مراسم اربعین موافقت کرده است. نخست‌وزیر عراق همچنین افزایش سهمیه ایران در اربعین را وعده داده است. تا این لحظه، دولت عراق فقط با سفر هوایی به این کشور موافقت کرده و مرزهای زمینی بین دو کشور برای تردد زائران همچنان بسته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار