| کد مطلب: ۱۰۱۸۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد

شایعه‌سازی و تخریب وزرا به اردکانیان رسید

آرمان ملی- حمید شجاعی: جریان تخریب علیه دولت و وزرا قصد دارد آخرین روز هم روحانی و مردانش را آماج هجمه‌ها و حملات خود قرار دهد و دلواپسان آنطور که در‌سر می‌پرورانند و پیش از این نیز بارها گفته‌اند دولتیون را حتی تا پای محاکمه ببرند. به همین جهت از هر مساله‌ای برای تقابل با دولت بهره می‌برند. آنها بیش از آنکه دغدغه مردم را داشته باشند به فکر تسویه‌حساب با روحانی و دولتش در روزهای آخر هستند و از هر مساله‌ای مثل قطعی برق‌، آب یا...، که اساسا تک‌عاملی نیستند، برای تخریب و زدن دولت استفاده می‌کنند. در نتیجه یک روز به یک وزیر اتهام خیانت و جاسوسی می‌زنند و روز دیگر وزیری را خارج‌نشین خطاب می‌کنند تا دولت را ناکارآمد جلوه دهند. چنانکه اخیرا رائفی‌پور، سخنران تندروی اصولگرایان در توئیتی آورده است: «‌نمایندگان محترم روحانی را استیضاح کنید؛ حتی اگر یک روز از عمر این دولت باقی باشد» یا محسن دهنوی، نماینده مجلس که گفته بود «حسن روحانی و اسحاق جهانگیری و... باید محاکمه شوند و به‌زودی خواهند شد.» به نظر می‌رسد با قطعی برق و آب، این بار نوبت اردکانیان، وزیر نیرو رسیده که با شایعات و دروغ‌پردازی‌ها مورد هجمه و حمله قرار گیرد. ‌پرسش اینجاست که دلواپسان پس از رفتن روحانی و دولتش دقیقا به چه کاری مشغول خواهند شد و اساسا در دولت رئیسی هم همین‌قدر بی‌پروا مقابل دولت خواهند ایستاد یا با هر عملکردی از دولت حمایت می‌کنند؟
از شایعه تا واقعیت
شاید تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری که در همه‌جا صحبت از انتخابات، مشارکت مردم، مناظرات وکاندیداها بود، مردم خیلی با کمبود یا قطعی احتیاجات اولیه روزمره خود مثل آب، برق، گاز و... روبه‌رو نبودند و همین مساله نیز موجب شده بود باوجود نارضایتی‌های اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه مردم با مشکلاتی از جنس قطعی، برق، آب و‌...، که نیازهای اولیه زندگی است، مواجه نشوند، اما پس از انتخابات که تب انتخاباتی فرو نشست و همه‌چیز به حالت اول بازگشت، وقوع برخی مسائل باعث شد موج نارضایتی‌ها در جامعه بیشتر شود و در این میان همه نوک پیکان حملات خود را به سمت و سوی دولت روحانی و عملکردش بگیرند. ماجرای قطعی برق طی یکی، دو هفته گذشته همگان را از مقامات در دولت، قوه قضائیه و مجلس گرفته تا مردم عادی و کاربران شبکه‌های اجتماعی تحت‌تاثیر خود قرار داده و هر کسی از ظن خود نسبت به این مساله واکنش نشان داده است. از رئیس‌جمهور که معاون اول خود را مامور رسیدگی به این مساله کرده، مجلس که وزیر نیرو را برای ادای پاره‌ای توضیحات برای قطعی مکرر برق احضار کرده و قوه قضائیه که رئیس جدید آن طی دستوری به دادستان کل کشور خواستار بررسی این وضع شده است، اما این موضوع صرفا در بدنه حاکمیت جریان نداشته و با واکنش‌های شدیدتری در میان مردم و شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو بوده است. چنانکه طی چند وقت اخیر شاهد موجی از اعتراضات گسترده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بوده‌ایم که دولت و وزیر مربوطه نیز از این انتقادات مصون نمانده‌اند. چنانکه در این میان شایعاتی پیرامون عدم‌سکونت وزیر نیرو در منزل مسکونی در تهران و حضور در هتل اسپیناس و مالکیت این هتل منتشر شده است. با این محور که خانواده آقای اردکانیان در خارج از کشور زندگی می‌کنند و خود وی نیز طی دوران وزارت در هتل اسپیناس تهران ساکن بوده؛
لذا طبیعی است که از مشکلات مردم در بی‌برقی بی‌خبر باشند. این شایعه طی چند روز اخیر با‌زتاب بسیاری داشته و با واکنش‌‌های متعددی روبه‌رو شده است. جایی که حتی منصور حقیقت‌پور، نماینده سابق و مشاور علی لاریجانی در اظهار‌نظری گفته: «وقتی آقای روحانی وزیری را انتخاب می‌کند که زن و بچه او در ایران زندگی نمی‌کنند تا رنج مشکل بی‌برقی و گرما را بچشند و خودش نیز تمام دوره خدمتش در هتل اسپیناس اقامت دارد و زندگی می‌کند، آیا می‌توان توقع داشت که او درد مردم را بفهمد؟» این در حالی است که خبرنگار سیاسی تسنیم در توئیتی آورده است: «خودم بیشترین نقد را به اردکانیان دارم اما به‌نظرم درست نیست از روی شنیده‌ها درباره زندگی شخصی کسی اظهار نظر کنیم. از او درباره زندگی‌اش در هتل و زندگی خانواده‌اش در خارج از کشور سوال کردم، گفت: به همراه خانواده‌ام در یک آپارتمان ۱۳۷ متری در تهران که با همکاران دانشگاه شریف ساخته‌ایم، زندگی می‌کنم.»‌ به نظر می‌رسد جریانی به دنبال آن است که با موج‌سواری روی نارضایتی‌های مردم اهداف و منویات خود را پیش ببرد و در این میان از هیچ‌کاری هم فرو‌گذار نمی‌کند؛ چه شایعه باشد چه دروغ‌پردازی.
واکنش وزارت نیرو
روابط عمومی وزارت نیرو به دنبال انتشار شایعاتی در روزهای اخیر توضیحی را برای تنویر افکار عمومی ارائه داده است. در این توضیحات آمده است: در چند روز گذشته و به دنبال بروز مشکلاتی در تامین برق برخی نقاط کشور و در شرایطی که همدلی و اعتماد مردم به مسئولان بیش از هر زمان دیگری ضروری است، شاهد گسترش شایعات کذب و بی‌اساس در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر اقامت وزیر نیرو در هتل، اقامت خانواده ایشان در خارج از کشور یا سهامدار بودن ایشان در شرکت‌های خصوصی بوده‌ایم. تردیدی نیست که انتشار این شایعات نه‌تنها کمکی به بهبود وضعیت پیش آمده نمی‌کند، بلکه ممکن است موجب دلسردی مردم کشور از خدمتگزاران‌شان در نظام جمهوری اسلامی شود. روابط عمومی وزارت نیرو تاکید می‌کند رضا اردکانیان هرگز حتی برای یک شب در هیچ‌یک از ۲ شعبه هتل اسپیناس اقامت نداشته و همراه خانواده در منزل شخصی در تهران سکونت دارند. همچنین هرگونه مالکیت یا سهامداری ایشان در شرکت‌های خصوصی صحیح نبوده و از اساس تکذیب می‌شود. وزارت نیرو از تمامی شخصیت‌ها و فعالان رسانه‌ای درخواست می‌کند در زمانی که باید تمام توجه‌ مردم به خواسته مسئولان و دلسوزان کشور در راستای مدیریت مصرف برق معطوف باشد، به اینگونه شایعات دامن نزده و وزارت نیرو را در مدیریت و عبور شرایط پیش آمده یاری کنند، ضمن اینکه حق پیگیری موضوع و تعقیب قانونی کسانی که اینگونه مسائل را مطرح می‌کنند برای خود محفوظ می‌داند. روابط عمومی وزارت نیرو همچنین آمادگی خود را برای پاسخگویی به هرگونه سوال و رفع شبهه در این خصوص اعلام می‌کند.
کذب محض است
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب شایعات مطرح شده درباره محل سکونت وزیر نیرو و خانواده‌اش را تکذیب کرد. جواد امام در توئیتی نوشت: «‌اخبار منتشر شده درخصوص هتل اسپیناس کذب محض است.
دکتر اردکانیان شخصیت علمی شناخته شده در حوزه آب و نفر سوم سازمان ملل بود‌، حسب ضرورت برای خدمت به کشور همه چیز را رها و به میهن بازگشت، خانواده ایشان نیز در ایران هستند. وجدان داشته باشیم و سرمایه‌های خود را اینگونه تخرب نکنیم. این توئیت با هشتگ کذب، اردکانیان، آب، سازمان ملل، ایران، وجدان و تخریب منتشر شد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار