| کد مطلب: ۱۰۵۰۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

اخبارکــــوتاه

بررسي صحت و سقم تعرض به فوتباليست‌هاي نوجوان

ميزان خبر داد که دادستان مرکز استان خراسان رضوي براي بررسي صحت و سقم موضوع ادعاي تعرض به بازيکنان نوجوان يک تيم فوتبال دستور ويژه صادر کرد. طي چند روز گذشته خبري در فضاي مجازي مبني بر اذيت و آزار 15 نفر بازيکنان نوجوان يک باشگاه فوتبال در مشهد منتشر شده است. محمدحسين درودي دادستان مرکز استان خراسان رضوي با تاکيد به بررسي دقيق اين ادعا در دادستاني استان اظهار کرد: پس از اخذ گزارش اداره ورزش و جوانان شهرستان مشهد مبني بر اينکه تعدادي از خانواده‌هاي بازيکنان مطالبي مبني بر تغيير برخي رفتارهاي فرزندانشان ناشي از عملکرد مدير باشگاه را مطرح کرده‌اند، بلافاصله موضوع جهت بررسي دقيق تمامي ابعاد آن به يکي از شعب ويژه بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب مشهد ارجاع شده و بازپرس پرونده نيز در گام نخست پس از بررسي اوليه، دستورات لازم جهت بررسي ابعاد مختلف اين موضوع را صادر کرده و پيگيري خواهد کرد. دادستان مرکز استان خراسان رضوي ادامه داد: نکته قابل توجه اين است که در مدارک و مستندات ارائه شده به دادسرا تاکنون فرد يا افرادي مدعي تعرض جنسي نشده‌اند و شکايتي تاکنون از سوي والدين بازيکنان در اين خصوص در دستگاه قضائي مطرح نشده، در عين حال پيگيري ابعاد اين موضوع به‌صورت جدي و دقيق وظيفه اين مرجع است. درودي گفت: اين پرونده تا روشن شدن تمامي ابعاد مختلف موضوع مطرح شده در دادسراي عمومي و انقلاب مشهد به صورت ويژه پيگيري خواهد شد و نتيجه آن نيز به سمع و نظر مردم عزيز خواهد رسيد ؛ ولي آنچه مسلم است تا اين لحظه هيچگونه سند و مدرکي دال بر وقوع تعرض نسبت به بازيکنان اين مدرسه فوتبال به مرجع قضائي ارائه نشده است. بر اين اساس از فعالان رسانه‌اي به صورت جدي خواسته مي‌شود تا پايان تحقيقات قضائي از هرگونه اظهار نظر در اين زمينه جداً خودداري کنند.

افزايش 32 درصدي فوتي‌هاي ناشي از گازگرفتگي

مجتبي خالدي، سخنگوي سازمان اورژانس کشور با بيان اينکه از ابتداي مهرماه که هوا رو به سردي مي‌رود مسموميت با گاز مونوکسيد کربن نيز شايع مي‌شود، از مسموميت 4776 نفر با گاز مونوکسيد کربن از ابتداي مهرماه تاکنون خبر داد و افزود: 3 هزار و 115 نفر توسط همکاران ما به بيمارستان منتقل شدند و 271 نفر هم تا اين لحظه با تشخيص اوليه فوت کردند که نسبت به همين مدت در سال گذشته 32درصد رشد پيدا کرده و اين نگران‌کننده است. او با بيان اينکه علائم مسموميت با گاز مونوکسيد شبيه علائم سرماخوردگي و آنفلوآنزاست، گفت: باوجود اينکه علائم اين مسموميت بسيار ساده است؛ اما مسموميت با گاز مونوکسيد کربن در کشور همچنان اتفاق مي‌افتد و مردم دچار مشکل مي‌شوند. مدير روابط‌عمومي و سخنگوي سازمان اورژانس کشور که در يک برنامه راديويي صحبت مي‌کرد، اين را هم گفت: سردرد، خستگي، تغيير صدا، ضعف و بي‌حالي و تهوع و استفراغ از جمله علائم اين مسموميت هستند که معمولاً با سرماخوردگي اشتباه گرفته مي‌شوند؛ اما مشکل زماني جدي خواهد شد که سطح هوشياري در اين افراد کم شود. او با بيان اينکه وضعيت دودکش‌ها هرچند روز يکبار بايد رصد شود گفت: اگر کسي دچار گازگرفتگي شد بايد بلافاصله وسيله گرمايشي را خاموش و بيمار را از محيط خارج کرد و با اورژانس تماس گرفته شود.

تلاش براي برقراري سوآپ گازي با ترکمنستان

دستيار امور بين‌الملل استاندار و رئيس نمايندگي وزارت امورخارجه در استان گلستان گفت: در هفته‌هاي اخير دولت ترکمنستان به دليل سردي هوا و کمبود گاز داخلي خودشان سوآپ گازي با ايران قطع کرد و درحال تلاش هستيم دوباره اين سوآپ گازي برقرار شود. ذوالفقار اميرشاهي در گفت‌وگو با ايلناي گلستان اظهار کرد: سوآپ گازي ترکمنستان به ايران قرار دادي سه جانبه بين ايران، ترکمنستان و آذربايجان است که سالانه 1.5 ميليارد مترمکعب گاز ترکمنستان از خاک جمهوري اسلامي ايران به جمهوري آذربايجان انتقال پيدا مي‌کند. او ادامه داد: در يک ماه گذشته موج سرماي شديدي در کشور حاکم بود و در بعضي از مناطق کشور افت فشار گاز داشتيم و مشکلاتي مخصوصا براي استان‌هاي شمالي ايجاد شد. او افزود: در کشور ترکمنستان سرماي شديدي حاکم بود که آنها نتوانستند گاز مورد نيازخودشان را تامين کنند و گاز سوآپي انجام مي‌داديم قطع کردند. او تصريح کرد: با قطع شدن اين گاز از سوي ترکمنستان استان‌هاي شمالي دچار کمبود گاز شدند و مشکلاتي به وجود آمد که دولت تدبير خرج داد توانست مشکل را حل کند. او گفت: وزارت امور خارجه و وزارت نفت در حال تلاش است که گاز ترکمنستان دوباره برقرار شود و سوآپ گازي شامل يک و نيم ميليارد گاز سالانه به آذربايجان صادر شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار