| کد مطلب: ۱۰۵۰۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

اساس کار بر خنثی سازی تحریم‌هاست

وزير کشور خاطر نشان کرد: دشمنان کينه توز کشور مي‌خواهند با اين تحريم‌ها ملت ايران را دچار مشکل کنند و دولت هم جايي‌که لازم باشد به شکل مناسبي و با کمک بخش خصوصي آن را دور خواهد زد. احمد وحيدي در پاسخ به اين پرسش که در روزهاي اخير شاهد تحريم‌هاي جديد عليه سپاه و ايران هستيم آيا دولت براي کنترل تبعات اين تحريم‌ها بر اقتصاد کشور راهکارهايي در نظر گرفته است؟ گفت: دولت از ابتداي روي کار آمدن اساس و بنيان کار را بر اين نهاد که با وجود و حفظ تحريم‌ها اقتصاد را جلو ببرد. وزير کشور با اشاره به مفهوم خنثي‌سازي تحريم‌ها، تصريح کرد: اقتصاد مقاومتي، حمايت از کارآفرينان و توليدکنندگان داخلي و شرکت‌هاي دانش بنيان زمينه‌هايي را در داخل کشور فراهم مي‌آورد که آنها نتوانند در زمينه‌هايي که ملت را تحريم کرده‌اند به مردم ضربه‌اي وارد شود.

معاون اول رئيس‌جمهور از عدم اعتماد متقابل ميان دولت و بخش خصوصي به عنوان حلقه مفقوده توسعه اقتصادي کشور ياد کرد و گفت: بزرگ‌ترين مشکل اقتصاد کشور تحريم‌ها و کمبود منابع مالي نيست بلکه مشکل اساسي پيش روي اقتصاد کشور اين است که از پيش از انقلاب اسلامي تاکنون نتوانسته‌ايم بخش خصوصي را آنطور که بايد تقويت کرده و به ميدان بياوريم. محمد مخبر با تأکيد بر اينکه بايد کارها را به مردم و بخش خصوصي واگذار کنيم، افزود: در دوران دفاع مقدس، مردم به صحنه آمدند و مسائل حل شد و پس از آن نيز در مقاطع مختلف هرگاه که مردم به ميدان آمدند شاهد حل مشکلات کشور بوده‌ايم اما متأسفانه هنوز در بخش اقتصاد نتوانسته‌ايم آنطور که بايد کارها را به دست مردم و بخش خصوصي بسپاريم. امروز دشمنان با تمام توان خود براي ضربه زدن به اقتصاد کشور بسيج شده‌اند.

تحليلگر مسائل بين‌الملل در پاسخ به اين سوال که تلاش‌هاي غرب براي هزينه‌دار کردن روابط تهران و مسکو را چقدر بايد جدي بگيريم؟ در اين رابطه چقدر مي‌توانيم به روسيه اعتماد داشته باشيم؟، گفت: در اينکه اين فشارها جدي است، هيچ ترديدي نيست. در واقع بعضي نظريه‌پردازها که از ظهور جنگ سرد جديد حرف مي‌زنند، حتي مساله را فراتر از فشار سياسي مي‌دانند. بلکه معتقدند جنگ نانوشته جديدي شروع شده و دو طرف کاملا در اين جنگ جدي هستند رحمان قهرمان‌پور افزود: بنابراين در مورد اينکه اروپا مي‌خواهد فشار ايجاد کند، هيچ ترديدي نيست. اما مساله اين است که آيا اروپا و روسيه به توافقي مي‌رسند؟ هرچند روسيه و اروپا از نظر سرزميني و ژئوپليتيکي به هم وابسته هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار