| کد مطلب: ۱۰۴۹۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

رئيس‌جمهور، حال مردم را «خوب‌تر» کنند

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اقدام اخير پارلمان اروپا عليه سپاه پاسداران گفت: اينکه آنها سپاه قهرمان و مديرپرور را مدنظر قرار مي‌دهند براي اين است که سپاه نقطه قوت در اقتدار جمهوري اسلامي و در عرصه جنگ سخت و نرم است و پشتوانه سپاه و قدرت نرم سپاه همه مردم هستند و تجلي‌اش در بسيجيان عزيز ما در جبهه مقاومت است. امتداد سپاه در بسيجي است که خودش را هر روز بيشتر نشان مي‌دهد. حجت‌الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري گفت: در بيانيه گام دوم مطرح شده که چه چيزهايي را بايد مدنظر قرار دهيم. يکي از نکته‌ها، توجه ويژه به حل مشکلات معيشتي و فوريت‌هاي زيست مردم از جمله تورم و تقويت پول ملي و امداد به اقشار ضعيف است. مساله ديگر مساله تحولي است که بايد در نظام اداري کشور رخ دهد. وي افزود: مساله مهم ديگر وحدت و حفظ وحدت و انسجام ملي ما است. مطالبه عمومي ملت ما از مسئولين و رياست‌جمهوري اين است که تحول اداري کشور را تسريع کنند و به اميدخدا حال مردم را خوب‌تر کنند.

صدور کيفرخواست عامل شهادت شهيد ميراحمدي

دادستان تهران از صدور کيفرخواست عامل به شهادت رساندن شهيد سلمان ميراحمدي خبر داد. علي صالحي بيان‌ کرد: بسيجي شهيد سلمان اميراحمدي، در مقابله با اغتشاشگران در محله فلاح به شهادت رسيده و براي متهم به قتل اين شهيد عزيز امنيت، کيفرخواست صادر و به دادگاه ارسال شده است. دادستان تهران ضمن تأکيد بر ضرورت حفظ امنيت در جامعه، اظهار کرد: در مقابله با خشونت‌ها عليه مدافعان امنيت و ناامني در جامعه هيچگونه مماشاتي نخواهيم داشت و در اين زمينه پيگيري‌هاي حقوقي و قضائي ادامه دارد.

حمايت چين از ايران

وزارت امور خارجه چين در بيانيه‌اي به اظهارات وزير امور خارجه اين کشور در گفت‌وگو با همتاي ايراني‌اش اشاره کرد. وزارت امور خارجه چين در بيانيه‌اي با اشاره به محورهاي گفت‌وگوي تلفني اخير چين‌گانگ، وزير امور خارجه اين کشور با حسين اميرعبداللهيان، همتاي ايراني‌اش، نوشت: چين بر حمايتش از ايران در زمينه مساله هسته‌اي تاکيد کرده و از طرفين خواست نسبت به گفتمان و مذاکره متعهد باشند. در اين بيانيه با اشاره به اظهارات گانگ در اين تماس تلفني آمده است: چين از صداقت و انعطاف ايران قدرداني کرده و از صيانت ايران از حقوق و منافع برحق و قانوني‌اش حمايت مي‌کند. وزير امور خارجه چين گفت: چين به ايفاي نقشش به روش خود ادامه خواهد داد.

گفت‌وگوي بورل و بلينکن درباره ايران

جوزپ بورل، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در صفحه توييترش از گفت‌وگو با وزير امور خارجه آمريکا خبر داد و نوشت: در تماس با آنتوني بلينکن، بر عزم مشترکمان براي تداوم ارائه حمايت‌هاي هدفمند از اوکراين، از جمله در زمينه نظامي تاکيد کرديم. بورل در ادامه نوشت: همچنين، درباره ايران، بالکان غربي و چين صحبت کرديم. مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در اين پيام توييتري تاکيد کرد: همکاري‌هاي فرااقيانوسي و اتحادمان قوي‌تر از هميشه است. نسبت به تحکيم بيشتر آن متعهديم. وزارت امور خارجه آمريکا نيز با انتشار بيانيه‌اي با تاييد انجام شدن اين تماس، گزارش داد که آن‌چه «چالش‌هاي ناشي از چين و ايران» عنوان شده، از موضوعات اين گفت‌وگو بوده است. گفت‌وگوي بورل و بلينکن درباره ايران، در پي به تصويب رسيدن قطعنامه‌اي ضدايراني در پارلمان اروپا انجام شد که در آن از اتحاديه اروپا خواسته شده است تا نام سپاه پاسداران ايران را در فهرست به اصطلاح تروريستي قرار دهد و تحريم‌ها را عليه اين نهاد افزايش دهد.

بيسوادي‌ ام‌المصائب است

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به اهميت سوادآموزي در کشور، بيسوادي را ‌ام‌المصائب خواند و گفت: در اقصي نقاط ايران کودکان مستعدي هستند که به دلايل مختلف موفق به ادامه تحصيل نيستند اما با شکوفا شدن استعدادها و فراهم شدن زمينه‌هاي تحصيلي، آنها مي‌توانند تبديل به يک استعداد درخشان براي خود و کشور شوند. محمد مخبر با بيان اينکه بي‌سوادي در فضاي خانواده مي‌تواند منشأ آسيب‌هاي جدي در همه ابعاد شود، بر توجه به مهارت آموزي در کنار سوادآموزي تاکيد کرد و افزود: بايد نهضت سوادآموزي جهت‌دار عمل کند و بين سوادآموزي، اشتغالزايي و يادگيري يک حرفه و مهارت، حتما رابطه‌اي برقرار شود تا افراد پس از اتمام دوران تحصيل با يادگيري يک حرفه فضاي کاري جديدي نيز داشته باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار