| کد مطلب: ۱۰۴۹۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد

وصيت‏‌نامه بابا مفقود شده است

فاطمه هاشمي

وصيت‏‌نامه بابا مفقود شده است

فاطمه هاشمي رفسنجاني مي‏‌گويد: پدرم مي‏‌گفتند من که قدرت اجرايي ندارم، ولي شايد با صحبت و ايراد نظراتم و پيگيري آنها و حضورم در انتخابات و تغيير روش‏‌ها، بتوانم جلوي تصميمات غلط برخي افراد را بگيرم. اگر پدرم امروز بودند، تلاش مي‏‌کردند کار به اينجا نرسد، چون تا جايي‌که مي‏‌دانم از معدود کساني بودند که واقعيت‏‌ها را، به رهبري مي‏‌گفتند يا در مجامع و سخنراني‏‌ها، واقعيت‏‌ها را با شجاعت بيان مي‏‌کردند. او اظهارداشت: پدر با ادامه جنگ مخالف بود. مسئوليتي در جنگ نداشت ولي وقتي به ايشان مسئوليت دادند به امام گفت من پايان جنگ را اعلام مي‏‌کنم ولي شما دستور دهيد مرا محاکمه و حتي اعدام کنند، اما جنگ را تمام کنيد. همان کساني‌که خدمت امام مي‏‌رفتند و مي‏‌گفتند که ما مي‏‌توانيم بجنگيم، به آقاي هاشمي مي‏‌گفتند که با اين امکانات و سلاح‏‌ها نمي‏‌توانيم بجنگيم. او تأکيد داشت که مهم‏‌ترين مساله‏‌اي که امروز مردم را رنج مي‏‌دهد مسائل «اقتصاد» است و براي حل مسائل و مشکلات اقتصادي بايد يکسري اقدامات «کوتاه‌مدت»، «ميان‌مدت» و «درازمدت» انجام دهيم. او مي‏‌گويد: در بلندمدت، نياز است که تغييراتي در کشور رخ دهد. در کوتاه‌مدت ضروري است «برجام» احيا شود و ارتباط بهتري با جهان شکل بگيرد. وي در بخش ديگري از مصاحبه خود شکل‌گيري گفت‏‌وگوي ملي را ضروري مي‌داند و بيان مي‏‌کند: دعواي چپ و راست، از اول انقلاب وجود داشت و به لحاظ تندروي که داشتيم به اين گفت‏‌وگوها، اهميت نمي‏‌داديم. هاشمي عنوان کرد: نا‏‌آرامي‏‌هاي اخير اثبات کرد ضروري است گفت‏‌وگوي ملّي گسترش پيدا کند، در اين صورت، مي‏‌توان اميدوار بود که روزبه‌روز معضلات کشور کمتر و رضايت مردم بيشتر شود اما با شيوه‏‌اي که متاسفانه، امروز شاهد آن هستيم، يحتمل در آينده نيز اين گفت‏‌وگوها با کيفيت مطلوبي که اشاره کردم، شکل نخواهد گرفت.

خاطرات پدر مفقود نشده است

وي بيان داشت: بابا، نگاه شهروند درجه دوم به زنان نداشت. نگاه ايشان اين بود که همه قوانين کشور، هم براي زنان و هم مردان است. ولي اين را هم قبول داشتند که به حقوق آنان در بعضي زمينه‏‌ها - چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن، توجه کافي نشده است. يادم مي‏‌آيد، يک روز، خانمي از ايشان سوال کرد که چرا ما زنان بايد چادر سياه سرمان کنيم؟ ايشان گفتند که تقصير خودتان است، شما زنان باهم قرار بگذاريد، چادر رنگي سر کنيد. وي گفت: خاطرات ايشان مفقود نشده، چون خاطرات ايشان در گاوصندوق منزل بود، ولي وصيت‌نامه ايشان مطمئن هستم که مفقود شده، چون بابا وصيت‌نامه جديدي نوشته بود و من آن را رويت کرده بودم، اما وصيت‌نامه‏‌اي که در دست ماست، قديمي است. به محسن گفتم که بابا گاوصندوق و 2 «کشو» در دفترش دارد، کسي را بفرست تا شايد وصيت‌نامه آنجا باشد چون بابا هميشه در دفترش مدارکي داشت، گزارشي مربوط به حوادث 88 بود و يک نامه درباره حوادث سال 84 و 2 پرونده درباره 2 فرد سرشناس ديگر بود.

قاضي پرونده هواپيماي اوکرايني:

هيچ مطلبي از ديد دادگاه مغفول نمي‌ماند

صبح روز چهارشنبه 28 دي ششمين جلسه رسيدگي به پرونده هواپيماي 737 اوکرايني با حضور متهمان، وکلاي متهمان، شکات، خانواده جانباختگان، وکلاي خانواده جانباختگان و نماينده دادستان به رياست قاضي ابراهيم مهرانفر در دادگاه نظامي استان تهران برگزار شد.به گزارش ايسنا به نقل از قوه قضاييه، قاضي مهرانفر در ابتداي جلسه دادگاه با اشاره به موضوع ايرادات وارد شده به پرونده گفت: بخشي از ايرادات را تا پايان جلسه دادرسي و به مرور پاسخ مي‌دهيم و ايراداتي که قابل توجه و رسيدگي باشد حتماً رسيدگي مي‌کنيم؛ البته بخش ديگري از ايرادات را هم بايد در راي پاسخ دهيم.وي با بيان اينکه مطمئن باشيد هيچ مطلبي از ديد دادگاه مغفول نمي‌ماند، گفت: در حال حاضر دو پرونده مطرح است. کارشناسي در اين پرونده دو بعد دارد که يک بعد اصل موضوع است و بعد دوم آسيب‌شناسي حادثه است تا در آينده شاهد تکرار چنين حوادثي نباشيم. کارشناسان روي اين دو بعد کار کرده‌اند و آنچه به وکلاي شکات ابلاغ شده مربوط به بعد اول است.در ادامه اين جلسه از دادگاه 4 نفر از وکلاي جانباختگان با دعوت قاضي در جايگاه قرار گرفتند و نقطه نظراتشان را در خصوص پرونده بيان کردند و 3 نفر از اولياي دم جانباختگان نيز با حضور در جايگاه اظهارات خود را مطرح نمودند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار