| کد مطلب: ۱۰۴۹۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد

کـــوتاه

زورگيران دستگير شدند

سرکلانتر يازدهم پليس پيشگيري پايتخت از دستگيري 2 زورگير که تحت پوشش مسافرکش از مسافران زورگيري مي‌کردند، خبر داد. سرهنگ صادق ضروني اظهارداشت: تيم عمليات کلانتري 128 تهران‌نو حين گشت‌زني به راننده و سرنشين يکدستگاه خودروي سواري که با مشاهده ماموران تغيير مسير داده مشکوک مي‌شوند. وي با بيان اينکه ماموران در استعلام پلاک خودرو به سرقتي‌بودن آن پي بردند، افزود: ماموران حاضر در محل سريعا وارد عمل شده و با اجراي طرح مهار در يک تعقيب و گريز خودرو را متوقف و سارقان که مي‌خواستند متواري شوند با درايت ماموران دستگير شدند. اين مقام انتظامي تصريح کرد: در بررسي از خودرو 2 قبضه انواع سلاح سرد کشف که متهمان 25 و 30 ساله در تحقيقات اوليه به جرم انتسابي و سرقت خودرو و تلفن‌همراه در تهران معترف شدند و پس از شناسايي مالباخته مشخص شد، متهمان در پوشش مسافرکش اقدام به زورگيري و سرقت کرده بودند. سرهنگ ضروني به شناسايي 6 تن از مالباختگان اشاره کرد و اضافه کرد: تحقيقات بيشتر براي کشف جرائم احتمالي متهمان و شناسايي مالباختگان ادامه دارد.

قاچاق 28 هزار ليتر سوخت

فرمانده انتظامي ويژه و پايگاه درياباني کيش از کشف بيش از 28 هزار ليتر سوخت قاچاق از يک فروند لنج و دستگيري 4 خدمه آن خبر داد. سرهنگ علي‌اصغر جمالي اظهارداشت: در اجراي طرح برخورد و مبارزه با قاچاق سوخت، نيروهاي پايگاه درياباني کيش براي اجراي طرح در سطح حوزه استحفاظي حين کنترل نوار مرزي به يک فروند شناور صيادي که در حال گذر به سمت مرز بود، مشكوك شدند. وي افزود: ماموران درياباني در بازرسي از اين شناور موفق به کشف بيش از 28 هزار ليتر سوخت قاچاق و دستگيري 4 خدمه شدند و پرونده به مراجع ذيصلاح ارسال شد. سرهنگ جمالي با اشاره به اينکه سودجويان با استفاده از روش‌هاي متعدد قصد انتقال سرمايه ملي را از کشور دارند، افزود: اين افراد پس از جمع‌آوري سوخت به‌صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزي و ورود به آب‌هاي مرزي کشورهاي حاشيه خليج‌فارس اقدام به فروش سوخت‌هاي قاچاق به شناورهاي خارجي مي‌کنند. فرمانده پايگاه درياباني کيش خاطرنشان کرد: متأسفانه با توجه به اينکه اينگونه اقدامات غيرقانوني سود نامشروع بسياري براي متخلفان دارد، افراد هنجارشکن در اين حوزه ورود مي‌کنند و بايد بدانند پليس در برخورد با اين افراد با قاطعيت تمام در صحنه حاضر است و با مجازات‌هايي که توسط مقام قضائي براي اين افراد تعيين و اعمال مي‌شود در آينده شاهد افزايش بازدارندگي و عدم ورود متخلفان به اين حوزه باشيم.

کلاهبرداري با فروش تلفن‌همراه

رئيس پليس فتاي آذربايجان‌شرقي از مورد کلاهبرداري واقع‌شدن يکي از کاربران فضاي مجازي خبر داد که در يکي از سايت‌هاي خريد و فروش براي خريد گوشي آيفون در تور آگهي‌هاي جعلي گرفتار شده بود. محسن محمودي در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: با مراجعه يکي از شهروندان به پليس فتا استان و با ارائه مرجوعه قضائي عنوان کرد: «براي خريد گوشي آيفون از طريق يکي از سايت‌هاي خريد و فروش اقدام کردم که متاسفانه مورد کلاهبرداري واقع شدم و از پليس فتا خواهان رسيدگي به موضوع را دارم.» وي تصريح کرد: در راستاي رسيدگي به امور اين شهروند بزه‌ديده و احقاق حق وي بلافاصله تيمي از کارشناسان پليس فتا رسيدگي به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و پرونده اوليه پيرامون موضوع تشکيل شد. اين مقام مسئول گفت: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد فرد بزه‌ديده در فضاي مجازي به‌دنبال خريد يک تلفن‌همراه براي خود بوده است که تبليغي از فروش تلفن‌هاي همراه آيفون با قيمت پايين در يکي از سايت‌هاي خريد و فروش مشاهده مي‌کند و پس از چت و گفت‌وگو با فرد آگهي‌دهنده مبلغ 380 ميليون ريال جهت خريد گوشي مورد نظر براي حساب اعلامي واريز مي‌کند، اما پس از واريز وجه ديگر پاسخي دريافت نکرده و متوجه کلاهبرداري مي‌شود. رئيس پليس فتا استان آذربايجان‌شرقي بيان داشت: با اقدامات تخصصي و فني انجام شده توسط کارشناسان اين پليس و استخراج مستندات لازم و ادله ديجيتال، فرد کلاهبردار شناسايي و اقدامات قضائي لازم در اين خصوص صورت گرفت. اين مقام انتظامي در ادامه از عودت وجه به حساب شاکي خبر داد و اظهارکرد: در ادامه روند پيگيري‌ اين موضوع بعد از طي روال قانوني و اخذ دستورات لازم، تمام مبلغ برداشتي به ميزان 380 ميليون ريال به حساب شاکي بازگردانده و پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي ارسال شد. محمودي به هموطنان توصيه کرد: در هنگام خريد اينترنتي از پرداخت هرگونه وجهي تحت عنوان بيعانه يا هزينه نگهداشت محصول پرهيز کنيد و تا زماني‌که جنس موردنظر خود را دريافت نکرده‌ايد از پرداخت وجه براي کالا اجتناب نماييد. رئيس پليس فتا استان آذربايجان‌شرقي خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رايانه‌اي مي‌توانند با مراجعه حضوري به پليس فتا و يا با مراجعه به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و يا با شماره‌گيري 096380 مرکز امـداد و فوريت‌هاي سايبـري از مشاوره‌ها و راهنمايي‌هاي کارشناسان اين پليس در جهت رفع مشکلات احتمالي خود اقدام کنند.

دستگيري قاتل مردجوان

فرمانده انتظامي صومعه‌سرا از دستگيري قاتل مردجوان در کمتر از 48 ساعت خبر داد و گفت: قاتل پس از دستگيري انگيزه خود را از اين کار انتقام به دليل اختلافات شخصي عنوان کرد. سرهنگ امير وهاب‌زاده اظهارکرد: در پي کشف جسد مردي در حاشيه اتوبان ضيابر به صومعه‌سرا، مأموران پليس به سرعت در صحنه حاضر و مشخص شد جسد مربوط به مردي 33 ساله است که بر اثر ضربات متعدد شيء نوک تيز به قتل رسيده است. وي با بيان اينکه قاتل 22 ساله صومعه‌سرايي در کمتر از 48 ساعت از وقوع جرم دستگير شد، افزود: کارآگاهان پليس آگاهي با تحقيقات تخصصي، قاتل را شناسايي و با هماهنگي قضائي در مخفيگاهش در شهرستان رشت دستگير شد. فرمانده انتظامي شهرستان صومعه‌سرا ادامه داد: قاتل پس از دستگيري انگيزه خود را از اين کار انتقام به دليل اختلافات شخصي عنوان کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار