| کد مطلب: ۱۰۴۷۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

شما گروه فشار هستید

«زاکانی» خطاب به دانشجوی منتقد:
شما گروه فشار هستید
آرمان ملی: امروز روز دانشجو است و مسئولان با ارسال پیام یا سخنرانی به گرامیداشت این روز می‌پردازند. سیدمحمدخاتمی ‌با صدور پیامی ‌به مناسبت روز دانشجو آورد: «شانزدهم آذرماه را باید در متن آنچه در بیش از یک قرن بر این مرز و بوم رفته است و سیر و صیرورتی که ملت شریف ایران داشته است، دید و ارزیابی کرد. مدار حرکت ملت: نفی استبداد، نفی استعمار و نفی عقب‌ماندگی، تبعیض و فساد و متناظر آن مطالبه آزادی، استقلال، پیشرفت و عدالت و در یک کلام دستیابی به زندگی متناسب با شأن انسان و اقتضائات زمان بوده است. ولی پاره‌ای از حادثه‌ها و ایام جنبه نمادین پیدا کرده است؛ از جمله شانزده آذر که نمایانگر جایگاه والای دانشگاه و پیشتازی دانشجو در تحولات اجتماع روبه آینده است. از دانشگاه انتظار می‌رود که توجه داشته باشد، همچنانکه آزادی یک نیاز مبرم و مطالبه مهم است، امنیت نیز برای کشور اهمیت دارد و مراد، از آزادی، آزادی ملت و از امنیّت، امنیّت میهن است. نباید گذاشت تا آزادی و امنیت در برابر هم قرار گیرند و در نتیجه آزادی به بهانه حفظ امنیّت، پایمال شود یا امنیّت که شرط استقرار سامان و نظم خوب در جامعه است به‌نام آزادی نادیده انگاشته شود. نباید گذاشت تا آزادی و امنیت در برابر هم قرار گیرند. به مسئولان توصیه می‌کنم که این حضور را قدر بدانند و به‌جای برخی برخوردها، دست یاری به سوی آنان دراز کنند و با کمک آنان وجوه ناصواب حکمرانی را به‌درستی بشناسند و پیش از آنکه دیر شود به‌سوی حکمرانی خوب حرکت کنند.امید که به لطف حضرت پروردگار و توجه به خواست‌های بحق جامعه، در همه زمینه‌ها گشایش موثرتر پدید آید.
باید نسبت به گشت ارشاد تجدیدنظر شود
رئیس مجلس هم با بیان اینکه معتقدم حوادثی که در چند ماه اخیر اتفاق افتاد در بستر مسائل اجتماعی و جنگ شناختی است، گفت: اما تردید نکنید که علت اصلی نارضایتی‌هایی که می‌بینیم ریشه در مسائل اقتصادی و ناکارآمدی‌ها دارد. رئیس مجلس شورای اسلامی ‌در ادامه با بیان اینکه ما در مجلس باید به موضوعات روز بپردازیم، عنوان کرد: بعد از اتفاقات و مسائلی که درباره خانم مهسا امینی رخ داد، مجلس به موضوع این پرونده ورود کرد و گزارشی ارائه داد که در آن آمده است، باید نسبت به گشت ارشاد تجدیدنظر شود. وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید به مطالبات اساسی و جدی مردم توجه شود، اظهارکرد: باید تحول اساسی را دنبال کنیم و باید حکمرانی نو و نوسازی حکمرانی را اجرا کنیم، به صراحت می‌گویم این حرف برای امروز و چند ماه اخیر نیست، بلکه از ربع قرن و حدود ۲۵ سال است که آن را می‌گویم؛ از روزی که توفیق خدمت در نیروی هوایی سپاه و هوافضا و نیروی انتظامی‌ را داشتم درباره آن صحبت می‌کردم و می‌گفتم اگر افتخار و عظمت ایران را می‌خواهیم باید کارآمدی دین در حکومت را به اثبات برسانیم.
چالش شهردار با دانشجویان
شهردار تهران هم در دانشگاه صنعتی شریف حضور پیدا کرد و در پاسخ به یکی از دانشجویان معترض گفت: اصلا اینطور نیست. نظامی ‌که سر تا پا فساد است، آمریکاست. شما تنها شعار فساد می‌دهید. من ۲۰ سال است برای مبارزه با فساد به دادگاه می‌روم. خائن کسی است که از محیط دانشگاه استفاده می‌کند. به ارکان نظام فحش می‌دهد و خائن کسی است که چاقو می‌گذارد و به درون دانشگاه می‌آید. شما گروه فشار هستید. پس از صحبت‌های شهردار تهران تعدادی از دانشجویان به نشانه اعتراض سالن جلسه را ترک کردند که زاکانی خطاب به آنها گفت: شما گروه فشار هستید، فرار نکنید. بنشینید و بشنوید. با شعار و گروه فشار کسی به جایی نمی‌رسد. وی در خصوص جمهوریت معترض که پیش‌تر توسط یکی از نمایندگان تشکل‌ها مطرح شده بود، اظهارکرد: یکی از وعده‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری زمینه به رسمیت شناختن اعتراضات بود. اگر اعتراض در جامعه ما رسمیت پیدا نکند از جای دیگری سر بیرون می‌آورد. حق طبیعی که قانون اساسی برای مردم معرفی کرده است. البته اصول قانون اساسی برخی بر زمین مانده که از مشکلات امروز کشور است. در حقیقت حصول قانون اساسی بخشی محقق و بخشی محقق نشده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار