| کد مطلب: ۱۰۴۶۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

کشف ميلياردي لوازم خانگي

فرمانده انتظامي استان مازندران از كشف لوازم خانگي سرقتي به ارزش 100 ميليارد ريال و دستگيري 5 سارق حرفه‌اي و مالخر در شهرستان آمل خبر داد. سردار مرتضي ميرزايي اظهارداشت: پس از اطلاع ماموران اداره آگاهي شهرستان آمل از سرقت‌هاي مکرر از يک انبار لوازم خانگي در شهرستان آمل، بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار گرفت. وي ادامه داد: ماموران با انجام کارهاي اطلاعاتي موفق به شناسايي 5 سارق حرفه‌اي و مالخر شدند که هنگام سرقت مجدد از اين انبار در محورکمربندي هزارسنگر شهرستان آمل به محمودآباد پس از هماهنگي قضائي، طي عمليات ضربتي دستگير شدند. فرمانده انتظامي استان مازندران تصريح کرد: ماموران در بازرسي از کاميون‌ها چندين دستگاه لوازم خانگي اعم از يخچال، ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي، سرخ‌کن و.. سرقتي که طبق نظريه کارشناسان ارزش آن به 100ميليارد ريال مي‌رسيد، کشف کردند. سردار ميرزايي با اشاره به دستگيري 5 نفر در اين خصوص و معرفي به مرجع قضائي، خاطرنشان کرد: موفقيت پليس در کشف جرم نتيجه تعامل شهروندان است و بدون مشارکت و همراهي شهروندان حصول امنيت کامل مقدور نيست.

سرقت 40 خودرو توسط 2 زن

فرمانده انتظامي استان قزوين گفت: 2 سارق زن که با پرسه‌زدن در شهر محمديه و مهرگان 40 دستگاه خودرو را به سرقت برده بودند، دستگير شدند. سردار علي ابراهيمي اظهارداشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت خودرو در شهرهاي محمديه و مهرگان و ايجاد جو ناامني در بين شهروندان، بررسي موضوع در دستور کار پليس قرار گرفته و بلافاصله تيمي زبده از کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان البرز بررسي شواهد و آثار باقيمانده در محل‌هاي وقوع سرقت را آغاز کردند. وي افزود: با بررسي فيلم دوربين‌هاي مداربسته و همچنين استفاده از شگردهاي پليسي مشخص شد سارقان مورد تعقيب 2 نفر زن هستند که با پرسه‌زدن در محل‌هاي خلوت شهرهاي مهرگان و محمديه اقدام به سرقت خودرو مي‌کنند. فرمانده انتظامي استان قزوين با بيان اينکه ماموران پس از شناسايي سارقان با هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي آنها را در مخفيگاهشان دستگير و به مقر پليس منتقل کردند، تصريح کرد: متهمان در تحقيقات انجام شده به 40 فقره سرقت خودرو در شهرهاي ياد شده اعتراف کردند. سردار ابراهيمي با بيان اينکه شوهر يکي از اين سارقان در طراحي و اجراي نقشه سرقت‌هاي انجام شده همکاري داشته و دستگيري وي در دستور کار ماموران قرار دارد، خاطرنشان کرد: سارقان پس از سرقت خودروها و بازکردن لوازم و قطعات داخل خودرو از جمله ضبط، باند، کپسول گاز و لوازمي که به صورت جداگانه قابليت فروش داشتند، خودروها را اوراق کرده و در استان البرز به فروش مي‌رساندند. اين مقام انتظامي يادآور شد: با توجه به فاقد پارکينگ بودن منازل مسکوني در شهرک مهرگان به کليه شهروندان عزيز توصيه مي‌شود خودروهاي خود را به تجهيزات ايمني از قبيل قفل فرمان، قفل پدال و تجهيزات بازدارنده مجهز کرده و وسايل شخصي همچون گوشي موبايل، کيف پول و مدارک خود را داخل خودرو در معرض دستبرد سارقان قرار ندهند.

گازگرفتگي 2 کشته داد

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامي استان البرز از فوت 2 نفر در اثر گازگرفتگي در يکي از روستاهاي جاده ‏‏کرج- چالوس خبر داد. سرهنگ بيژن جنتي بيان داشت: در پي اعلام مرکز فوريت‌هاي پليسي ‏‏110 مبني بر انتقال 2 نفر به مرکز اورژانس که دچار مسموميت ناشي از گازگرفتگي شده‌اند، بلافاصله عوامل کلانتري 35 نساء ‏شهرستان کرج به درمانگاه اعزام شدند. وي افزود: با بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد که يک آقا و يک خانم به‌دليل استنشاق گاز مونواکسيدکربن دچار مسموميت ‏شده و به‌رغم تلاش کادر درمان جانشان را از دست داده‌اند.‏ معاون هماهنگ‌کننده فرماندهي انتظامي استان البرز اضافه کرد: عوامل اورژانس مرگ هر 2 نفر در اثر گازگرفتگي را تاييد و در اين ‏زمينه پرونده تشکيل و به مراجع قضائي ارسال شد. سرهنگ جنتي در پايان از شهروندان درخواست کرد با فرارسيدن فصل استفاده از لوازم گرمايشي، دقت بيشتري در عملکرد صحيح ‏آنها داشته باشند. ‏

اعتراف به 58 فقره سرقت

فرمانده انتظامي استان سمنان از دستگيري سارقان سابقه‌دار منزل و اماکن خصوصي با اعتراف به 58 فقره سرقت در شهرستان دامغان خبر داد. سردار عبدا... حسني، با بيان اينکه جرائمي همچون سرقت بازتاب منفي آن در سطح جامعه، مي‌طلبد که پيشگيري از وقوع آن، اولويت‌ اصلي پليس در اجراي ماموريت‌ها باشد، اظهارداشت: مشارکت مردم در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي نقش تعيين‌کننده‌اي در کاهش جرائم سطح جامعه خواهد داشت. وي با اشاره به اينکه در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل و اماکن خصوصي در دامغان، پيگيري موضوع به‌صورت ويژه در دستور كار پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت، افزود: کارآگاهان زبده پليس آگاهي، با انجام يکسري اقدامات خاص فني و پليسي، سارق سابقه‌دار را شناسايي و با هماهنگي قضائي، در يک عمليات غافلگيرانه وي را حين فروش اموال سرقتي دستگير كردند. سردار حسني با بيان اينکه متهم در تحقيقات تخصصي و پيچيده پليس به 58 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصي اعتراف کرد، ادامه داد: با اقرار سارق به همدستي 2 نفر ديگر در انجام سرقت‌ها، متهمان ديگر اين پرونده شناسايي و دستگير که از مخفيگاه آنان مقدار زيادي اموال سرقتي کشف و ضبط شد که اعضاي اين باند به‌همراه پرونده، براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند. فرمانده انتظامي استان در پايان ضمن تقدير و تشکر از همکاري خوب مردم با پليس، به شهروندان توصيه كرد: با رعايت نكات پيشگيرانه و توجه به هشدارهاي پليس مي‌توانند از وقوع بسياري از جرائم به‌‌ويژه سرقت جلوگيري كنند و ناكامي مجرمان را رقم بزنند كه اين امر در نهايت افزايش احساس امنيت و كاهش وقوع جرم را به‌دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار