| کد مطلب: ۱۰۴۶۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد

بانک تجارت حامي ساخت مدارس باکيفيت در مناطق محروم

بانک تجارت حامي ساخت مدارس باکيفيت در مناطق محروم

به گزارش نبض بورس، حمايت از احداث و نوسازي مدارس در مناطق محروم کشور يکي از اقداماتي است که بانک تجارت در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود و به منظور محروميت زدايي و برقراري عدالت آموزشي در سراسر کشور در دستور کار خود قرار داده است. زدودن چهره فقر و محروميت از مناطق دورافتاده و کم برخوردارتر کشور يکي از اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي بوده و طي بيش از چهار دهه از پيروزي انقلاب، اقدامات شايسته و ملموسي از سوي دولت در اين زمينه انجام شده است.

تسهيلات 134 هزار ميلياردي بانک تجارت در ايفاي مسئوليت اجتماعي

نظام بانکي کشور نيز به عنوان بخشي مهم و اثرگذار در اقتصاد ايران در مورد محروميت زدايي و رسيدگي و برطرف کردن مشکلات مناطق کم برخوردار مسئوليت پذيري را سرلوحه اولويت‌هاي خود قرار داده است. در بررسي عملکرد بانک‌ها در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي اين نتيجه به دست مي‌آيد که بانک تجارت از جمله بانک‌هاي خوش سابقه و خوش نام کشور در حوزه ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي است. بانک تجارت منابعي بالغ بر 134 هزار ميليارد ريال را به ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي در سراسر کشور تخصيص داده که بخشي از منابع به اجراي برنامه‌هاي فقرزدايي و رفع محروميت از مناطق کم برخوردار کشور اختصاص يافته است.

فقر فضاهاي آموزشي؛ معضل تلخ مناطق محروم کشور

ساکنان مناطق محروم کشور با معضلات گوناگوني دست و پنجه نرم مي‌کنند که يکي از معضلات کمبود محيط‌هاي آموزشي باکيفيت و استاندارد براي تحصيل دانش آموزان اين مناطق است. اين معضل تا جايي براي مردم اين مناطق مشکل ساز است که بخشي از مهاجرت‌هايي که از روستاها و شهرهاي محروم به دليل فقر فضاهاي آموزشي انجام مي‌گيرد و مردم براي دسترسي فرزندان خود به مدرسه و محيط آموزشي مناسب به شهرها و استان‌هاي ديگر مهاجرت مي‌کنند فقر فضاهاي آموزشي در مناطق دورافتاده و محروم کشور گاه با تصاويري ناخوشايند از برگزاري کلاس‌هاي درس در سرپناه‌هاي موقت و دور از ‌شأن دانش‌آموزان و فرهنگيان، خود را نشان مي‌دهد و هر از چندي نيز با حوادثي که در مدارس بي‌کيفيت و غيراستاندارد براي دانش آموزان و معلمان رخ مي‌دهد، کام مردم اين مناطق و هموطنان در سراسر کشور را تلخ مي‌کند.

مدرسه اميد تجارت؛ هديه بانک تجارت به دانش آموزان روستاي ارکان بجنورد

بانک تجارت در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي با همکاري وزارت آموزش و پرورش به شناسايي مناطق محرومي که دانش آموزان پرشمار آن با فقر محيط‌هاي آموزشي دست به گريبان هستند پرداخته و احداث مدارس و آموزشگاه‌هاي استاندارد و باکيفيت در اين مناطق را در دستور کار خود قرار داده است. تازه‌ترين اقدام بانک تجارت در اين حوزه احداث و افتتاح مدرسه «اميد تجارت» در روستاي ارکان از توابع شهرستان بجنورد بوده که بانک اين مدرسه را با هدف محروميت‌زدايي و کمک به بهره‌مندي اقشار مختلف جامعه از فرصت تحصيل و پيشرفت احداث و به مردم و دانش آموران اين روستا هديه کرده است. حسن کيايي عضو هيات‌مديره بانک تجارت با حضور در مراسم افتتاح اين مدرسه ضمن تاکيد بر حمايت اين بانک از برقراري عدالت آموزشي در مناطق محروم و بهره‌مندي دانش آموزان اين مناطق از محيط‌هاي آموزشي مناسب، برنامه بعدي بانک تجارت در راستاي احداث مدارس و آموزشگاه‌هاي باکيفيت در اين منطقه را ساخت آموزشگاهي شش کلاسه برشمرده است که در برنامه‌هاي آتي بانک تجارت قرار دارد.

طلا و سکه گران شد

قيمت طلا و سکه از ابتداي معاملات ديروز با نوسانات زيادي روبه‌رو بوده که عموما قيمت‌ها را به سمت بالا سوق داده‌اند، به طوري که قيمت طلا و سکه از ابتداي معاملات ديروز روند افزايشي را تجربه کرده است و به نظر مي‌رسد بازار فلز گران‌بها در هر دو بخش سرمايه‌گذاري و مصرفي داغ شده باشد. اين در حالي است که قيمت طلاي جهاني با افت مواجه بوده است. در بازار داخلي اما معامله‌گران به دليل برخي نااطميناني‌هاي سياسي و اقتصادي، چشم‌انداز رشد را براي قيمت طلا و سکه پيش بيني مي‌کنند. بر همين اساس قيمت طلاي 18 عيار امروز به يک ميليون و 506 هزار و 900 تومان رسيده است و قيمت سکه امامي در حال حاضر به ميليون و 385 هزار تومان رسيده است که اين نوع از سکه امروز روي قيمت ميليون و 347 هزار تومان بازگشايي شده بود. حباب سکه امامي ديروز يک ميليون و 719 هزار تومان است همچنين سکه بهار آزادي هم ديروز 15 ميليون و 509 هزار تومان است. قيمت بازگشايي اين نوع از سکه 15 ميليون و 507 هزار تومان بوده و اکنون نيز با نوسان روبه‌روست. حباب سکه بهار آزادي 838 هزار تومان است و نيم سکه هم امروز 8 ميليون و 850 هزار تومان قيمت خورده که نسبت به قيمت روز گذشته تفاوتي نکرده است. حباب نيم‌سکه هم‌اکنون يک ميليون و 523 هزار تومان است. به گزارش تجارت‌نيوز، قيمت ربع سکه نيز ديروز 5 ميليون و 850 هزار تومان است که نسبت به روز گذشته تغييري نداشته است. حباب ريع سکه اکنون دو ميليون و 184 هزار تومان است و سکه گرمي هم سه ميليون و 350 هزار تومان است. اين نوع سکه هم نسبت به روز گذشته تغييري نداشته و حباب آن يک ميليون و 545 هزار تومان است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار