| کد مطلب: ۱۰۴۶۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــاه

روسيه:

ممنوعيت ورود «لاوروف» به لهستان تحريک‌آميز است

وزارت خارجه روسيه اقدامات ضدروسي لهستان عليه اين کشور در ارتباط با ممنوعيت شرکت وزيرخارجه اين کشور در نشست سازمان امنيت و همکاري اروپا را مورد انتقاد قرار داد. به گزارش مهر به نقل از تاس، وزارت خارجه روسيه اعلام کرد که تصميم لهستان براي امتناع از مشارکت وزير خارجه روسيه در شوراي وزيران سازمان امنيت و همکاري اروپا (OSCE) در تاريخ اول و دوم دسامبر بي‌سابقه و تحريک‌آميز است. در اين آمده است: رياست هيات روسي برعهده «الکساندر لوکاشويچ» نماينده دائم روسيه در سازمان امنيت و همکاري اروپا خواهد بود. مسکو از همه کشورهاي عضو سازمان امنيت و همکاري اروپا درخواست کرد تا ارزيابي اساسي از اقدامات لهستان به اين سازمان ارسال کنند. اين اقدام لهستان پس از اصابت موشک به خاک اين کشور صورت گرفت. منابع خبري از اصابت دو موشک به خاک لهستان در مرزهاي اوکراين خبر دادند که در نتيجه آن 2 نفر کشته شدند.

چين:

آمريکا و چين در مسير رفع اختلافات حرکت کنند

رئيس‌جمهور چين تاکيد کرد که واشنگتن و پکن بايد در مسير ثبات روابط گام بردارند. به گزارش مهر به نقل از اسپوتنيک، رئيس‌جمهور چين ابراز اميدواري کرد که واشنگتن و پکن در مسير رفع اختلافات گام بردارند. بنا به گزارش رسانه هاي چيني، «شي چين پينگ» رئيس جمهور چين در ديدار کوتاهي با «کامالا هريس» معاون رئيس‌جمهور آمريکا ابراز اميدواري کرد که آمريکا و چين به طور مشترک در مسير کاهش سوء تفاهم‌ها گام بردارند. رئيس‌جمهور چين در اين ديدار که در حاشيه کنفرانس رهبران همکاري اقتصادي آسيا و اقيانوسيه (APEC) در بانکوک صورت گرفت، تاکيد کرد که چنين رويکردي روابط دوکشور را به مسيري باثبات باز مي‌گرداند. معاون رئيس‌جمهور آمريکا نيز در اين ديدار مدعي شد که ايالات‌متحده به‌دنبال رويارويي يا درگيري با چين نيست. هريس افزود که هر دو کشور بايد در رابطه با مسائل بين‌المللي همکاري کنند و کانال‌هاي ارتباطي ميان دو طرف را باز نگه دارند.

لهستان پناهگاه‌ها را افزايش مي‌دهد

وزير کشور لهستان اعلام کرد که اين کشور به‌دنبال افزايش تعداد پناهگاه‌ها براي شرايط جنگي است. به گزارش مهر به نقل از تاس، وزير کشور لهستان گفت: لهستان تدابير امنيتي بيشتري براي مواجهه با شرايط جنگي احتمالي در پيش خواهد گرفت. «ماريوش کامينسکي» وزير کشور لهستان در ادامه تاکيد کرد اين کشور به‌دنبال ايجاد يک برنامه ويژه براي تلفن‌هاي همراه هستند که مکان نزديکترين پناهگاه‌ها را نشان مي‌دهد. منابع خبري از اصابت دو موشک به خاک لهستان در مرزهاي اوکراين خبر داده بودند که در نتيجه آن 2 نفر کشته شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار