| کد مطلب: ۱۰۴۲۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتاه

نامه انجمن علمی روانپزشکان درباره مهسا
انجمن علمی روان‌پزشکان ایران در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور تبعات روانی آنچه که بر مهسا امینی گذشته و تاثیرات آن بر جامعه هشدار داده است. در این نامه نوشته شده است: «یکی از مؤلفه‌های تعیین‌کننده‌ سلامت روانی- اجتماعی جامعه و افراد آن، احساس امنیت است. این احساس به‌ویژه زمانی خدشه‌دار می‌شود که آسیبی از سوی ماموران که علی‌الاصول باید حامی مردم و حافظ امنیت و حقوق آنها باشند پدیدار شود.» در این نامه اشاره شده است که «اجرای قانون با اعمال خشونت، به تشدید خشونت در جامعه دامن می‌زند. به بیان دقیق‌تر رفتار خشونت‌آمیز ماموران قانون به عنوان یک کلاس آموزشی عمل می‌کند و باب چنین رفتاری را در عمل برای بسیاری از افراد باز می‌کند.» در نامه مذکور آمده: «پژوهش‌های موجود، سطح سلامت روان مردم را که متأثر از عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاست‌گذاری و مدیریتی است رو به کاهش نشان می‌دهد. برنامه‌ریزی و مدیریت در عرصه‌های گوناگون از سال‌ها پیش تا کنون چشم‌انداز روشنی برای تغییر این روند نشان نمی‌دهد.»

نامه ۷۱ پزشک
درباره مهسا امینی
نمایندگان مجمع و روسای نظام پزشکی‌های کشور به فوت «مهسا امینی» واکنش نشان دادند. ۷1 پزشک با امضای نامه‌ای خواستار این شدند پزشکی قانونی جوانب طبی فوت «مهسا امینی» را صرفاً بر مبنای موازین علم پزشکی بررسی کند. در متن این نامه آمده است: «جناب آقای دکتر مسجدی، همان‌گونه که مستحضر هستید مرگ هموطن جوانمان، خانم مهسا امینی موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی گردیده، به‌گونه‌ای که بالاترین مقام اجرایی کشور، شخص رئیس‌جمهور محترم نیز به آن واکنش نشان داده‌اند. از سوی دیگر ابهام در مورد علت فوت ایشان روایت‌های گوناگونی را در سطح جامعه رواج داده است.» ادامه متن نامه به این شرح است: «ما امضا کنندگان زیر نمایندگان مجمع عمومی و روسای نظام پزشکی‌های کشور از آن مقام محترم و همکاران‌تان به‌عنوان بخشی از جامعه پزشکی کشور انتظار داریم صرفاً برمبنای موازین و اصول علم پزشکی، جوانب طبی این رخداد ناگوار را مشخص فرمایید. مسلما دوراندیشی و دقت نظر شما نقش موثری در تقویت و بازآفرینی اعتمادملی خواهد داشت.»

کمبود آب در بیمارستان‌های همدان هنوز رفع نشده است
بحران بی‌آبی اخیر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همدان که با کمک شهرداری تهران برطرف شد اکنون پس از خروج از شرایط بحرانی کماکان به شرایط مطلوب نرسیده است و طرح‌های محلی تامین آب باید سریع‌تر تکمیل شود. محمد رضا شکوهی مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان، گفت: در حال حاضر مشکل آب در بیمارستان‌ها از حالت بحرانی خارج شده است اما همچنان با کمبود آب مواجه‌ایم.شکوهی پیرامون وضعیت چندی پیش بیمارستان‌های همدان در شرایط قطع گسترده آب، اظهار کرد: از ابتدای قطع آب در شهر همدان بیمارستان‌های این شهر با مشکل تامین آب مواجه شدند که با همکاری شهرداری تهران و هماهنگی‌های انجام شده از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قطع آب از وضعیت بحرانی در آمده است. او افزود: تانکرهایی که از سوی شهرداری تهران و با هماهنگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ارسال شده بود به‌طور فعال کار آبرسانی به مراکز بهداشتی و درمانی را بر عهده داشتند و طی ۲۰ روز انجام دادند و ذخیره مناسب برای بیمارستان‌ها تامین شد.

وزارت رفاه نیازمند فردی است که در اقتصاد صاحب نظر باشد
آرمان ملی: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماموریت‌های متنوع و دامنه فعالیت‌های گسترده‌ای دارد از مدیریت شرکت‌های بزرگ اقتصادی، صندوق‌های بازنشستگی، ارتباط با وزارت بهداشت و درمان تا بحث بیمه‌ها، اشتغال و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی به این مجموعه عریض و طویل مربوط است، اظهارداشت: این وزارتخانه نیازمند وزیری است که در کنار برخورداری از جایگاه علمی مرتبط، دانش و توان مدیریتی نیز داشته باشد و نگاهی به کارنامه علمی و اجرایی دکتر زاهدی‌وفا نشان می‌دهد که عنصر شایسته‌ای برای تصدی این مسئولیت است و رئیس‌جمهور با علم به توانمندی‌ها و کارنامه موفق، وی را معرفی کرده است. سید محمد حسینی گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین وزارتخانه‌های اقتصادی نیازمند فردی است که در حوزه اقتصاد صاحب نظر باشد .

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار