| کد مطلب: ۱۰۴۲۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتاه

واکنش به حضور زنان
در ورزشگاه
درحالی که کمتر از سه هفته از آزاد شدن ورود محدود زنان به ورزشگاه‌ آزادی می‌گذرد، کمیسیون اخلاق ورزش بابت ورود زنان و «دغدغه و تشویش خاطر جامعه»، به فدراسیون فوتبال تذکر داد. سیدمجتبی قاسمی، دبیر کمیسیون اخلاق ورزش کمیته ملی المپیک، در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، با اشاره به انتشار برخی تصاویر از حضور زنان در ورزشگاه آزادی از «رفتارهای ناهنجار تعدادی از تماشاگران فوتبال در ورزشگاه‌ها» نام برد. قاسمی در این نامه، مسئولیت اتفاق‌های داخل ورزشگاه را با فدراسیون فوتبال دانست و از این فدراسیون خواست با هنجارشکنان و رفتارهای خلاف فرهنگ در ورزشگاه‌ها برخورد کند. در متن نامه کمیسیون اخلاق ورزش خطاب به مهدی تاج آمده است: «انتشار برخی تصاویر مربوط به حضور بانوان در مسابقات لیگ برتر حاکی از هنجارشکنی و رفتارهای مغایر ارزش‌های اخلاقی تعدادی از تماشاگران بود و این امر به تشویش خاطر جامعه اخلاق‌مدار کشور منجر شد.»این کمیسیون، خطاب به فدراسیون فوتبال نوشت: «ضمن درک تعهدهای بین‌المللی و لزوم پاسخگویی به مطالبات جامعه، انتظار است تمهیدات لازم برای مدیریت صحیح حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها فراهم شود و ضمن مسئولیت‌پذیر کردن مدیران ذیربط، با هرگونه هنجارشکنی و رفتارهای خلاف فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی برخورد شود.»کمیسیون اخلاق ورزش کمیته ملی المپیک در این نامه، به لزوم رعایت هنجارها و ارزش‌ها اشاره کرد و در توجیه ارسال چنین نامه‌ای نوشت: «احترام به قوانین و ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی هر کشور جزءلاینفک مقررات بین‌المللی از ‌جمله در حوزه ورزش است و انطباق الزام‌های فدراسیون‌های جهانی با هنجارهای فرهنگی و ارزش‌های اخلاقی پذیرفته‌شده جامعه از وظایف مدیران ورزش کشور است.»

قطع بیمه‌ ۳۰۰هزار کارگر ساختمانی
اکبر شوکت (رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی) در خصوص آخرین وضعیت اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی گفت: به‌رغم اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس چند ماه پیش در خصوص مشکلاتِ وارده بر طرح، جوابیه فرستاده است اما همچنان هیات رئیسه‌ مجلس، به خصوص شخص آقای قالیباف، مانع ورود این اصلاحیه به صحن علنی مجلس می‌شوند. شوکت می‌گوید: هفته‌ گذشته برای پیگیری موضوع به کمیسیون اجتماعی رفتم و متوجه شدم اعضای این کمیسیون از به تعویق انداختن هفته به هفته‌ ورود این طرح به صحن علنی مجلس ناراضی هستند. او می‌گوید: طبق اخباری که نمایندگان مجلس به ما رسانده‌اند، شخص آقای قالیباف مرتب این طرح را به بخش‌ها و افراد مختلف ارائه می‌کند تا نظر آن‌ها را راجع به این طرح بداند، درحالیکه طبق قانون، تنها کمیسیون اجتماعی صلاحیت اظهارنظر در این خصوص را دارد که آن‌ها نیز خیلی وقت است طرح را برای ورود به صحن علنی مجلس آماده کرده‌اند. به گفته‌ این فعال کارگری، کمیسیون اجتماعی، مرکز پژوهش‌های مجلس، نمایندگان مخالف و موافق همه طی جلساتی طرحی آماده کرده‌اند و راجع‌ به زوایای مختلف آن صحبت کرده‌اند و به متن نهایی رسیده‌اند. این طرح دو بار وارد صحن علنی مجلس شده و هر دوبار به بهانه‌های واهی به کمیسیون اجتماعی مجلس برگشته است. این فعال کارگری می‌گوید: طی دو سال گذشته بیمه‌ ۳۰۰هزار کارگر ساختمانی و خانواده‌هایشان قطع شده است و متأسفانه ما هر روز شاهد فوت تعدادی از این کارگران هستیم. شوکت می‌گوید: اگر هیات رئیسه مجلس موافقت کند این طرح باید بعد از حدود دو سال به صحن بیاید و تعیین تکلیف شود، وقتی این اتفاق نمی‌افتد یعنی هیات رئیسه‌ مجلس مخالف آن است . شوکت می‌گوید: زمزمه‌هایی می‌شنویم که برخی از نمایندگان مجلس می‌گویند رأی‌گیریِ ۱۶ فروردین ماه قبول نیست و مجددا باید در صحن علنی مجلس رأی‌گیری شود. تمام اینها نشان می‌دهد عده‌ای به جد به دنبال‌ عدم به نتیجه رسیدن این طرح هستند. این فعال کارگری می‌گوید: هیات رئیسه‌ مجلس باید تکلیف خود را روشن کند که آیا حامیِ کارگرانی که سال‌ها تحت ظلم قرار گرفته‌اند هست یا خیر؟

تصویب طرح شناور شدن ساعت کار کارمندان
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: کلیات طرح شناور شدن ساعت کاری ادارات، تصویب و کارگروهی برای این امر تشکیل شد. مهدی گلشنی با اشاره به مصوبات شورای ترافیک استان تهران در خصوص کنترل ترافیک مهرماه گفت: مقرر شد تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها از ساعت 6:30 تا ۹ صبح در سطح شهر تهران ممنوع باشد. همچنین کلیات طرح شناور شدن ساعت کاری ادارات، تصویب و کارگروهی برای این امر تشکیل شد و قرار است ساعات کاری ادارات از ۷ تا ۹ صبح به‌صورت شناور باشد. او افزود: مدت اجرای طرح ترافیک نیز تا ساعت ۱۸ افزایش خواهد یافت و ساعت کار کارخانجات نیز تغییر خواهد کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار