| کد مطلب: ۱۰۳۹۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

هرگز فکر نمی‌کردم ۳ بار در جام‌جهانی بازی کنم

کاپيتان تيم‌ملي ايران گفت: براي جام‌جهاني 2022، همان اشتياق و احساس را دارم که در سال 2014 همراه با تيم «کارلوس کي‌روش» داشتم.

خاطرات

عليرضا جهانبخش در گفت‌وگو با «فيفاپلاس» متعلق به سايت فدراسيون جهاني فوتبال، درباره خاطرات خود از ادوار گذشته جام‌جهاني فوتبال اظهارداشت: اولين خاطره‌ام، صعود ديوانه‌کننده به جام‌جهاني 1998 مقابل استراليا بود. دوره‌اي که به اندازه کافي مي‌توانستم جزئياتش را درک کنم، جام‌جهاني 2002 بود که به رونالدو علاقه‌مند شدم. Fenomeno (áÞÈ ÑæäÇáÏæ Èå ãÚäí ÏíÏå) Çæáíä Çáæí ÝæÊÈÇáí ãä ÈæÏ æ ÇÒ ÊãÇÔÇí Çæ áÐÊ ãíÈÑÏ㺠ÈåæíŽå ÏÑ 2002.

خط آتش تيم‌ملي

وي در مورد درخشش خودش، مهدي طارمي و سردار آزمون در خط‌آتش تيم‌ملي ايران بيان کرد: هر 3 نفر ما 6 يا 7 سال کنارهم بازي کرده‌ايم. بازيکنان بسيار خوبي در خط جلو داريم، اما ما مهره‌هاي اصلي بوديم و خداراشکر عملکرد خوبي داشته‌ايم. در اروپا تمام تلاش خود را مي‌کنيم تا کار ساير بازيکنان ايراني نسل جديد را براي آمدن به اروپا آسان کنيم، چون مي‌دانيم اين موضوع چقدر براي ايران و تيم‌ملي مهم است.

حضور در جام‌جهاني

کاپيتان تيم‌ملي ايران با اشاره به اينکه سومين دوره حضورش در جام‌جهاني را تجربه خواهد کرد، گفت: زماني‌که به فوتبال علاقه‌مند شدم، هرگز فکر نمي‌کردم در جام‌جهاني بازي کنم؛ چه برسد به 3 دوره. فقط من نيستم که براي سومين‌بار در جام‌جهاني بازي مي‌کنم و احسان حاج‌صفي و کريم انصاري‌فرد هم در سال‌هاي 2014 و 2018 با من بوده‌اند. انتظار اين را نداشتم، اما براي آن سخت تلاش کردم. اين يکي از بزرگ‌ترين روياهايي بود که هرگاه پيراهن تيم‌ملي را مي‌پوشيدم، داشتم. جهانبخش با بيان اينکه مي‌تواند باعث غرور ملت ايران شود، خاطرنشان کرد: داشتن دو تجربه جام‌جهاني و حضور در آستانه سومين جام، دستاورد بسيار بزرگي براي من، خانواده‌ام، دوستانم و همه کساني محسوب مي‌شود که از من حمايت کرده‌اند. اشتياق جام‌جهاني هيچ‌گاه تغيير نمي‌کند و مهم نيست چند بار آن را تجربه کرده‌ايد. هنوز همان احساس و اشتياق 19 سالگي (در جام‌جهاني 2014) را دارم.

اهداف

جهانبخش با بيان اينکه ميليون‌ها ايراني به شاگردان اسکوچيچ چشم اميد دارند، ادامه داد: ما همان جاه‌طلبي 2018 را داريم تا براي مردم ايران سخت تلاش کنيم و به اهداف بزرگي برسيم. يکي از بهترين نسل‌هاي خودمان را در اختيار داريم و بازيکنان ما مدت زيادي است که کنارهم بازي مي‌کنند. هدف ما اين است که در هر دوره جام‌جهاني حضور داشته باشيم.

ديدار با آمريکا

وي در مورد تکرار ديدار تاريخي با آمريکا بيان کرد: بازي‌کردن در جام‌جهاني اتفاقي بزرگ است، اما در اين مسابقه به چيزي فراتر از آن فکر نمي‌کنيم. نسل‌ها بزرگ‌ترين تفاوت اين مسابقه را با ديدار سال 1998 رقم مي‌زنند. اکنون يکي از بهترين نسل‌هاي تاريخ فوتبال ايران را داريم و آمريکا همين شرايط را دارد. آنها بازيکنان باکيفيتي در اختيار دارند که در ليگ‌هاي سطح بالاي اروپايي هستند و عملکرد خوبي دارند. فکر مي‌کنم آمريکا با تيم 24 سال قبل سطح بسيار متفاوتي دارد؛ ما هم همين‌طور.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار