| کد مطلب: ۱۰۳۹۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

بنگــــــاه ها

تقدير از عملکرد بانک مسکن در نشست کميسيون عمران مجلس

در نشست کميسيون عمران مجلس از عملکرد بانک مسکن در راستاي تامين مالي طرح نهضت ملي مسکن تقدير شد.به گزارش پايگاه خبري بانک مسکن هيبنا، نشست کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي عصر روز (سه شنبه 11 مردادماه) با حضور رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي، مسعود ميرکاظمي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدرضا رضايي رئيس کميسيون عمران مجلس و ديگر نمايندگان اين کميسيون و مديران اقتصادي برگزار شد که محمود شايان مديرعامل بانک مسکن نيز از جمله حاضران نشست اين کميسيون بود. در اين جلسه وزير راه و شهرسازي با اشاره به حضور رياست محترم جمهوري در اين وزارتخانه و پيگيري اجراي طرح نهضت ملي مسکن توسط آيت ا... رييسي گفت: مساله اصلي اجراي اين طرح پرداخت تسهيلات براي توليد مسکن است که از اين ميان برخي بانک‌ها به تعهداتشان براي تخصيص 20 درصد ساليانه تسهيلات خود به بخش مسکن عمل نکرده‌اند. قاسمي با تقدير از عملکرد بانک مسکن براي تامين مالي طرح نهضت ملي مسکن گفت: بانک مسکن تنها بانکي است که به تمامي تکاليف خود در تامين مالي اين طرح عمل کرده است. رئيس کميسيون عمران مجلس نيز با تشکر از اقدامات بانک مسکن براي تامين مالي اين طرح از ديگر بانک‌ها درخواست کرد تا به تکاليف خود در اين راستا عمل کنند. گفتني است، در اين نشست مقرر شد در خصوص پرداخت تسهيلات بانک‌ها ذيل قانون جهش توليد مسکن در جلسه بعدي کميسيون عمران مجلس، نشست مشابهي با حضور رئيس کل بانک مرکزي و مديران عامل بانک‌هاي اصلي برگزار شود.

بلاتکلیفی در بازار تلفن همراه ادامه دارد

آرمان ملی: صدها هزار موبایل بالغ ‌بر یک ماه است که در گمرک جا خوش کرده‌اند و با مشکل ترخیص روبه‌رو شدند. تغییرات کد تعرفه گمرکی کالای موبایل (HS Code) باعث شده که جلوی ترخیص سفارش‌های قبلی موبایل‌های وارد شده به کشور گرفته شود به همین جهت تعیین وضعیت تخصیص ارز و تعیین تکلیف موبایل‌های دپو شده در گمرک، منوط به مشخص شدن تخلفات صورت گرفته در فرآیند ویرایش ثبت سفارش‌ها و سوءاستفاده از خلأ ایجاد شده در سامانه‌ها شد. جلسه کمیته رجیستری تلفن همراه با حضور ذینفعان دولتی و انجمن واردکنندگان موبایل و نمایندگان به دعوت وزارت صمت مورخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ برگزار شد و آنطور که انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی به مهر اعلام کرده، در بخش اول این جلسه موضوعاتی همچون بررسی موضوع کالاهای دپو شده در گمرکات از دو ماه گذشته، بررسی فرآیند اجرایی ثبت، خرید و فروش در سامانه جامع تجارت، پیگیری موضوع مکانیزاسیون و سیستمی شدن مجوزهای مخابرات و همچنین بررسی امکان ثبت قیمت واردکننده و حداکثر قیمت مصرف کننده و استعلام توسط مصرف کننده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که پس از استماع نقطه نظرات کارشناسی طرفین، مقرر شد تا روش پیشنهادی قبلی یعنی فروش خارج از ضابطه تغییر و برای حل مشکل زنجیره موبایل از روش انبارگردانی کاهشی (فقط یک بار) استفاده شود. به این ترتیب تا یک ماه محدودیت‌های ورودی و خروجی کالا در سامانه متوقف و به زنجیره تأمین، توزیع و عرضه تلفن همراه فرصتی داده خواهد شد تا با استفاده از این روش در بازه زمانی مشخص (یک ماه) اقدام به واقعی سازی انبارهای خود کنند تا چرخه انتقال کالا بین لایه‌های این زنجیره به صورت شفاف از سر گرفته شود همچنین مقرر شد فرآیند ثبت کالا در سامانه توسط واردکننده و عمده فروش با استفاده از شناسه کالا باشد و فقط فروش به مصرف کننده با IMEI بر اساس کد ملی صورت گیرد همچنین تعیین وضعیت تخصیص ارز و تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در گمرک، با نظر ذینفعان دولتی منوط به مشخص شدن تخلفات صورت گرفته در فرآیند ویرایش ثبت سفارش‌ها و سوءاستفاده از خلأ ایجاد شده در سامانه‌ها شد. از این رو جلسه کمیته رجیستری جهت تعیین تکلیف و بررسی میزان و تعداد تخلفات بدون حضور نمایندگان بخش خصوصی (انجمن) ادامه یافت. در عین حال درخواست انجمن از نمایندگان بانک مرکزی و وزارت صمت این بود تا به سرعت وضعیت کالاهای دپو شده در گمرکات و تخصیص ارز ثبت سفارش‌های موبایل تعیین تکلیف شود.

میزان سود سهام عدالت مشخص شد

دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از دو برابرشدن میزان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ که در سالجاری واریز خواهد شد، خبر داد. پیمان حدادی با اشاره به برگزاری مجامع برخی شرکت‌ها، اظهارکرد: براساس میزان سودی که در این مجامع تقسیم شده، سهم سود سهام عدالت نیز مشخص است. بر این اساس مجامع برخی شرکت‌ها نیز طی دو ماه آینده برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به سودی که در مجامع پیش‌رو تقسیم می‌شود، امسال سود سهام عدالت حدود دو برابر سود سال قبل باشد. وی ادامه داد: درواقع سال گذشته مشمولانی که ارزش اولیه سهام آنها یک میلیون تومان بود، حدود یک میلیون تومان و افرادی که ارزش اولیه سهام آنها ۵۳۲ هزار تومان بود حدود ۵۵۰ هزار تومان سود گرفتند. بر این اساس امسال احتمالا یک میلیون تومانی‌ها، دومیلیون تومان و ۵۵۰ هزارتومانی‌ها، بیش از یک‌میلیون تومان سود دریافت کنند. دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد زمان پرداخت سود سهام عدالت نیز توضیح داد: زمان پرداخت به این بستگی دارد که شرکت‌های سرمایه‌پذیر سودهایی که در مجمع مصوب کرده‌اند را چه زمانی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل کنند و سپرده‌گذاری براساس مصوبه شورایعالی بورس سودها را پرداخت کند. حدادی تاکیدکرد: در نتیجه تا زمانی‌که مجامع همه شرکت‌ها برگزار و سود تقسیم شده به شرکت سپرده‌گذاری واریز نشود، سود سهام عدالت نیز پرداخت نمی‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار