| کد مطلب: ۱۰۳۹۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد

شکست آمریکا در جام‌جهانی ۹۸، افتخار زیادی به ما داد

پيشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است که بازيکنان فعلي تيم‌ملي، نسبت به هم‌نسل‌هاي او تجربه بيشتري دارند و در جام‌جهاني 2022 بايد خودشان باشند.

ديدار 1998

محمد خاکپور در گفت‌وگو با سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) ÏÑÈÇÑå ÏíÏÇÑ ÈåíÇÏãÇäÏäí ÇíÑÇä æ ÂãÑí˜Ç ÏÑ ÌÇãÌåÇäí 1998 ˜å Èå ÈÑÊÑí Êíããáí ˜ÔæÑãÇä ÇäÌÇãíÏ¡ ÇÙåÇÑÏÇÔÊ: ÝÑÕÊ ÈÒÑí ÈÑÇí ãÇ ÑÞã ÎæÑÏ æ ÈÓíÇÑ ÔÝÊÇäíÒ ÈæÏ. Çíä ãÓÇÈÞå ÌÇíÇå ÈÒÑí ÈÑÇí ãÇ ãÍÓæÈ ãíÔÏ ÊÇ Èå ÌåÇä äÔÇä ÈÏåíã ãÑÏã ÕáÍØáÈí åÓÊíã æ Èå ÝÑÇäÓå ÑÝÊíã ÊÇ ÝæÊÈÇá ÈÇÒí ˜äíã.

نسل طلايي

وي با تمجيد از ملي‌پوشان نسل طلايي فوتبال ايران تصريح کرد: بازيکنان مستعدي داشتيم که پس از جام‌جهاني در ميادين جهاني بازي کردند. ما صعودي دراماتيک را تجربه کرديم و بالا و پايين‌هاي زيادي داشتيم تا به جام‌جهاني رسيديم. اگر بدون اين موانع راهي جام‌جهاني شويد، کسي درباره شما خيلي صحبت نمي‌کند. با اين حال، مسيرمان به‌گونه‌اي بود که آخرين تيم جام محسوب مي‌شديم و چشمان کل جهان به ما بود.

صعود حماسي

پيشکسوت فوتبال ايران با اشاره به صعود حماسي تيم‌ملي به جام‌جهاني 1998 بيان کرد: در ملبورن متوجه نشديم چه کرده‌ايم و در شوک بوديم. پس از چند روز يا چند هفته فهميديم چکاري براي مردم خودمان انجام داده‌ايم و 75 ميليون ايراني به‌خاطر صعود به جام‌جهاني متحد بودند. آن اتفاق باعث شد تيمي تاريخي شويم و هر سال وقتي به اين تاريخ (8 آذر) مي‌رسيم، مردم ايران جشن مي‌گيرند. کاري که کرديم، فراتر از تصور بود.

کنترل فشار

خاکپور در مورد ديدار تيم‌ملي ايران با آمريکا که اولين برد تاريخ ايران در ادوار جام‌جهاني را رقم زد، گفت: تحت فشار شديدي بوديم، اما در فرانسه ارتباط زيادي با خارج از اردو نداشتيم و مي‌خواستيم اين فشار را کنترل کنيم. به محض اينکه وارد زمين شدم، به آمريکا فکر نمي‌کردم و تمرکزم روي مسئوليت‌هاي خودم در زمين بود. ما اولين پيروزي فوتبال ايران در جام‌جهاني را کسب کرديم و مهم‌تر از همه، توانستيم آمريکا را شکست بدهيم. اين برد لذت و افتخار زيادي به ما داد.

جام 2022

وي درباره رويارويي مجدد تيم‌ملي ايران با آمريکا در جام‌جهاني 2022 و تفاوت شرايط نسبت به 24 سال پيش عنوان کرد: تفاوت بزرگي ميان تيم فعلي ايران و تيمي که در سال 1998 بازي کرد، وجود دارد. آن تيم تجربه بين‌المللي زيادي نداشت، اما تيم فعلي تجارب بالايي دارد. بسياري از ملي‌پوشان فعلي، در تيم‌هاي اروپايي به ميـــــدان مي‌روند و برابـــــر بازيکنـان مهمــي بــــــازي مي‌کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار