| کد مطلب: ۱۰۳۹۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

۱۱۷ میلیارد تومان جریمه خشکاندن درختان ولیعصر

رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران از جريمه 117 ميليارد توماني براي خشکاندن درختان خيابان وليعصر خبر داد. مهدي پيرهادي روز سه‌شنبه در حاشيه هشتاد و سومين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره پرونده خشکاندن درختان خيابان وليعصر نبش خيابان محموديه اظهار داشت: جلسه کميسيون ماده 7 شهرداري تهران تشکيل شد و جريمه حدود 117 ميليارد توماني خشکاندن درختان خيابان وليعصر در نظر گرفته شده است. وي با بيان اينکه خيابان وليعصر يکي از خيابان‌هاي با ارزش تهران است و ثبت ملي شده است، ادامه داد: احتمالاً علاوه بر اين مبلغ، جريمه‌اي هم از سوي قوه قضائيه تعيين شود. پيرهادي گفت: مجموعه حقوقي شهرداري تهران و منطقه يک و سازمان بوستان‌ها پيگير کيفري موضوع هستند.

دبيرکل جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات صفر تا صد وضعيت دخانيات در ايران را بررسي کرد و گفت: مصرف قليان در افراد بالاي 18 سال 28 درصد افزايش شده است. محمدرضا مسجدي، با اشاره به وضعيت مصرف دخانيات در ايران از سال 1395 تا 1400 گفت: در اين سال‌ها 14. 1 درصد از جمعيت بالاي 18 سال مصرف کننده دخانيات بودند. که به تفکيک 25. 88 درصد مردان و 4. 44 درصد زنان بوده‌اند. به گفته دبيرکل جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات به طورکلي حدود 28 درصد افزايش مصرف قليان در گروه سني بالاي 18 سال گزارش شده است. مسجدي با بيان اينکه مصرف سيگار از سال 95 تا 1400 در بين گروه سني (بالاي 18 سال) به‌طور کلي 7. 44 درصد کاهش داشته است، گفت: مصرف سيگار در زنان 17. 2 درصد و مردان 0. 54 درصد کاهش داشته است.

مديرکل دفترمطالعات گردشگري گفت: ثبت‌نام دوره‌هاي آموزشي مدرسه تابستاني گردشگري 1401 با هدف تعليم نيروي انساني شاغل و يا علاقه‌مند به فعاليت در صنعت گردشگري از تاريخ 12 مرداد آغاز مي‌شود. زاهد شفيعي با بيان اين خبر گفت: فراهم کردن امکان دسترسي به آموزش‌هاي کاربردي براي فعالان صنعت گردشگري و کساني که قصد ورود به اين صنعت را دارند، اصلي‌ترين وظيفه آموزش‌هاي کوتاه‌مدت گردشگري محسوب مي‌شود. در همين راستا با هدف افزايش مهارت‌هاي نيروي انساني شاغل در اين حوزه، برگزاري دوره‌هاي آموزشي در قالب «مدرسه تابستاني گردشــــگري» سال 1401، در تابستان سال جـــاري، در دستور کار معاونت گردشگري وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي قرار گرفته است. او افزود: ثبت‌نام اين دوره‌ها که شرکت در آن‌ها براي همه افراد فعال در بخش گردشگري اعم از راهنمايان، فعالان گردشگري روستايي، مديران اقامتـــگاه‌هاي بوم‌گردي، دانشجويان و ساير علاقه‌مندان به اين آموزش‌ها، آزاد و رايگان است از تاريخ 12 مرداد ماه آغاز مي‌شود و متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به نشاني اينترنتي education. mcth. ir براي شرکت در دوره‌ها ثبت نام کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار