| کد مطلب: ۱۰۳۹۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

62 بيمار کرونا جان باختند

آرمان ملي: مرکز روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اعلام کرد: در طول 24 ساعت، 62 بيمار مبتلا به کوويد19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري، به 142 هزار و 60 نفر رسيد. بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، 9699 بيمار جديد مبتلا به کوويد19 در کشور شناسايي و 1672 نفر از آنها بستري شدند. مجموع بيماران کوويد19 در کشور به 7 ميليون و 400 هزار و 725 نفر رسيد. تا کنون 7 ميليون 82 هزار و 240 نفر از بيماران، بهبود يافته و يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند.127نفرازبيماران مبتلابه کــــوويد19دربخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون 53 ميليون و 236 هزار و 102 آزمايش تشخيص کوويد19 در کشور انجام شده است.

کاهش استفاده از ماسک

آرمان ملي: ميانگين استفاده از ماسک در شاغلين و خدمت گيرندگان به تفکيک اماکن عمومي استان‌هاي کشور از 29 تير تا 5 مرداد ماه بالغ بر 24. 26 درصد بوده که بيش‌ترين ميزان رعايت در استان البرز با 39. 55 درصد و کمترين ميزان رعايت مربوط به خراسان شمالي 14. 37 درصد است. روند رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي ضدکرونا در همچنان کاهشي و در حد 34 درصد است درحالي که افزايش بارز بستري و افزايش موارد فوت کرونا در بسياري از استان‌هاي کشور گزارش شده و نگراني از افزايش جان‌باختگان اين بيماري در کشور وجود دارد.درعين حال ميانگين ميزان رعايت بهداشت فردي در اماکن عمومي استان‌هاي کشور در بازه زماني 29 تير تا 5 مرداد ماه 1401، بالغ بر 43. 28 درصد بوده است. در اين شاخص بيش‌ترين ميزان رعايت در استان سيستان و بلوچستان با 52. 38 درصد و کمترين ميزان رعايت هم در استان هرمزگان با 30. 92 درصد بوده است.

پرداخت بدهي بيمه سلامت

آرمان ملي: اداره کل روابط عمومي سازمان بيمه سلامت درباره پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به دنبال اجراي طرح دارويار اعلام کرد: مطالبات داروخانه‌هاي طرف قرارداد با سازمان بيمه سلامت تا پايان تير امسال پرداخت شده و انتقادات مربوط به بدهي معوقه متوجه اين سازمان نيست. اداره کل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان بيمه سلامت اعلام کرد: اولين مرحله پرداخت هزينه‌هاي ناشي از تغيير سياست‌هاي نرخ ارز ترجيحي دارو، به داروخانه‌هاي طرف قرارداد با سازمان بيمه سلامت ايران در سراسر کشور انجام شده و بدين ترتيب همه مطالبات داروخانه‌هاي طرف قرارداد با سازمان بيمه سلامت تا پايان تير ماه 1401 پرداخت شده است.

هشدار WHO

ايسنا: با رسيدن موارد فوت ناشي از آبله ميموني به چهار تن در خارج از منطقه آفريقا، يکي از مقامات سازمان جهاني بهداشت (WHO) اعلام کرده است که اين بيماري عفوني احتمالا در آينده منجر به تلفات بيشتري خواهد شد.يکي از مقامات مرتبط با سازمان جهاني بهداشت در منطقه اروپا در بيانيه‌اي گفت: با افزايش موارد ابتلا به آبله ميموني انتظار مي‌رود شاهد مرگ و مير بيشتري ناشي از اين بيماري باشيم.اين مقام سازمان جهاني بهداشت همچنين تاکيد کرد که هدف بايد قطع سريع زنجيره انتقال آبله ميموني و توقف شيوع آن باشد. با اين حال وي همچنين افزود که در بيشتر موارد، اين بيماري بدون نياز به درمان خود به خود بهبود مي‌يابد.طبق آخرين به روز رساني سازمان جهاني بهداشت در تاريخ 28 ژوئيه، از ماه مه سالجاري ميلادي (2022) تاکنون بيش از 18 هزار مورد ابتلا به آبله ميموني در 78 کشور جهان شناسايي شده است.

تاکيد بر «راهبرد قطعي سپاه» از سوي سردار شريف

سخنگوي سپاه گفت: خلاقيت و نوآوري در خدمت رساني به مردم در حوادث و بلاياي طبيعي راهبرد قطعي سپاه است. سردار شريف با اشاره به قدرداني فرمانده کل سپاه از اهتمام معاونت آماد و پشتيباني سپاه در ساخت و تامين کانکس‌هاي تاشو و همچنين فرماندهان نيروي دريايي سپاه قرارگاه مدينه نيروي زميني سپاه و سپاه امام سجاد عليه السلام استان هرمزگان در اجراي ماموريت‌هاي امدادي و خدمت رساني گفت: فرمانده کل سپاه با تبريک اين دستاورد مبارک و ارزشمند و تلاش‌هاي شبانه روزي يگان‌هاي فعال در صحنه ؛ به آحاد ملت ايران اطمينان داد، تداوم تفکر و انديشه در خلق ابتکارات و نوآوري‌ها براي مواجهه موفق با حوادث مشابه و محتمل پيشرو و ارتقاي سرعت، دقت و کيفيت عمليات و خدمات مربوط به امدادرساني به هموطنان عزيز در بلاياي طبيعي مانند آنچه که براي اولين بار با ساخت کانکس‌هاي تاشو توسط سپاه رقم خورد، براي پاسداران انقلاب و نهاد مردمي سپاه يک اصل و راهبرد قطعي و غفلت ناپذير است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار