| کد مطلب: ۱۰۳۹۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

الهام فرهمند:

انحلال «ذوب‌آهن» شوکه‌کننده نبود!

«الهام فرهمند»، بازیکن اصفهانی تیم فوتبال بانوان ذوب‌آهن در خصوص تصمیم مدیران این باشگاه و انحلال این تیم صحبت کرد.
در تصمیمی عجیب تیم فوتبال زنان ذوب‌آهن منحل شد! نظرتان چیست؟
به‌نظر من همه این اتفاقات به نگاه مدیران این باشگاه نسبت به فوتبال زنان برمی‌گردد. از همان ابتدای فصل گذشته، صحبت از عدم تیمداری در بخش زنان مطرح می‌شد، اما در پاسخ به اعتراضاتمان، به نبود امکانات و اینکه اگر مشکلی دارید اهمیتی ندارد و تیم را منحل می‌کنیم، مواجه می‌شدیم. از همان ابتدا نگرش درستی درمورد تیم زنان وجود نداشت و به‌دنبال انحلال تیم بودند. از مدیران و باشگاهی که این نگرش را دارند، انتظار همراهی و تیمداری را نمی‌شود، داشت. با توجه به عقبه‌ای که وجود داشت، انحلال «ذوب‌آهن» شوکه‌کننده نبود!
گفته می‌شود یکی از دلایل موضوع بومی‌گزینی و موازی‌کاری است.
در فوتبال حرفه‌ای و سوپرلیگ، بومی و غیربومی‌بودن بازیکنان معنی ندارد؛ همان‌طورکه در فوتبال مردان اهمیت ندارد، بازیکن تیم فوتبال ذوب‌آهن حتما اصفهانی باشد و با توجه به نیاز مربی و حضور قدرتمندتر، باشگاه بازیکنان مدنظر را جذب می‌کند. تعداد نفراتی که توسط مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اعلام شد اصلا صحت ندارد. ذوب‌آهن از نظر مالی توان جذب ۱۰- ۱۵ نفر بازیکن غیربومی را ندارد چه از نظر قرارداد مالی و چه از نظر امکانات و شرایط خوابگاهی. بومی‌گزینی یک بهانه خنده‌دار است ذوب‌آهن از نظر بودجه‌ای و مبلغی که با بازیکنان قرارداد می‌بندد در حدی نیست که با بازیکنان بومی حال حاضر استان قرارداد ببندد. در حالی صحبت از بومی‌گزینی است که هیچ برنامه‌ریزی اصولی در این باشگاه نیست.
فکر می‌کنید نتیجه‌نگرفتن در فصل گذشته در انحلال تیم موثر بوده است؟
چیزی که درمورد باشگاه ذوب‌آهن عجیب است، اینکه باشگاه هزینه نمی‌کند، اما انتظار نتیجه‌گیری فوق‌العاده دارد. زمانی‌که باشگاه هزینه نمی‌کند، مشخصا نمی‌تواند بازیکن خوب جذب کند و نتیجه دلخواه و مطلوب کسب نمی‌شود. هزینه‌ای که باشگاه ذوب‌آهن برای تیم فوتبال زنان در لیگ گذشته داشت، حتی از تیم‌هایی که در جدول پایین‌تر از ذوب‌آهن بودند خیلی کمتر بود، درصورتی‌که تیم ذوب‌آهن با تیم‌هایی که قوی بسته شده بودند، نتیجه‌های عالی گرفت؛ برای مثال با تیم‌های سپاهان و شهرداری سیرجان به تساوی رسیدیم و با نتیجه دو بر یک، بازی را به بم واگذار کردیم. مجموعه قراردادهای تیم‌های سپاهان، شهرداری سیرجان و بم حداقل چهار برابر تیم ما بود. به‌نظر من جایگاه ذوب‌آهن در لیگ با توجه به شرایط تیم جایگاهی عالی بوده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار