| کد مطلب: ۱۰۳۹۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب
برای خانواده‌های قربانیان سیل
مسئولان تدابیر لازم را برای
ترمیم آسیب‌های سیل
به‌کار ببندند
در پی حادثه خسارت‌بار سیل در بسیاری از نقاط کشور، مقام معظم رهبری در پیامی ضمن تسلیت به مصیبت‌دیدگان، از حضور سریع مسئولان و تلاش گروه‌های امدادی برای کمک به سیل‌زدگان تشکر کردند و ادامه این اقدامات و تلاش‌ها را خواستار شدند. در متن پیام مقام معظم رهبری آمده است: حادثه‌ مهیب و خسارت‌بار سیل در بسیاری از نقاط کشور، جمعی از مردم عزیزمان را دچار آسیب‌های جانی و مالی و عاطفی کرده است. اینجانب با ابراز همدردی عمیق با همه‌ آن عزیزان به مصیبت‌دیدگان این حادثه تسلیت عرض می‌کنم و از مسئولان محترم کشور تدابیر لازم را برای ترمیم آسیب‌ها مطالبه می‌نمایم. لازم می‌دانم از حضور سریع مسئولان در مناطق سیل‌زده و نیز از تلاش گروه‌های امدادی مردمی یا موظف برای کمک به سیل‌زدگان تشکر کنم. ادامه‌ این اقدامات خداپسند و تلاش مستمر برای کاهش آثار این حوادث دردناک وظیفه‌ همه ما است. توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

دلنوشته علی ربیعی
علی ربیعی، وزیر پیشین کار و سخنگوی دولت دوازدهم نوشت: به یاد می‌آورم سال ۹۲ تازه به وزارت کار رفته بودم. با فردی که پیش از آن، در مقطعی به‌طور افقی و بدون تخصص ورود و صاحب پستی حساس شده و سپس به عرصه بالاتر صعود کرده بود از مخالفان سیاسی من هم بود بنا بر وظیفه اداری ملاقاتی داشتم. وی در نقد وزارت شروع به صحبت کرد. در مذمت بانوی کارمندی باسواد و عفیف سخن می‌گفت که در مالزی، پابند به پایش بسته بوده. از کارمند بانوی دیگری سخن گفت که در جلسه‌ای پرتعداد، زانویش به زانوی مردی دیگر برخورد کرده و داستان‌های دیگری از این قبیل. طاقتم طاق شد. نمی‌خواستم مستقیم او را مخاطب قرار دهم. گفتم هرکس به شما چنین گزارش‌هایی داده حتما بیماری دارد. امروز؛ چقدر حرف‌های شبیه می‌شنوم. هرچه فکر می‌کنم می‌بینم واقعا نمی‌شود چیزی نگفت. همیشه بخشی از انتظار عمومی جامعه آن است که افراد دارای مناصب، جایگاه‌ها و تریبون‌های رسمی با ادبیات فاخر سخن گفته و با قلبی بزرگ بدون تنگ نظری همه را خانواده خود دانسته و به نوعی الگو شوند.

پیام تسلیت علی لاریجانی
رئیس سابق مجلس در پیامی درگذشت رئیس سابق دیوان محاسبات کشور و نماینده ادوار مجلس را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت دکتر علی لاریجانی به شرح زیر است: درگذشت مدیر خدوم و پژوهشگر مجرب، رئیس سابق دیوان محاسبات کشور و نماینده ادوار مجلس، مرحوم جناب آقای دکتر عادل آذر موجب تاسف و تاثر گردید. ایشان از همکاران صمیمی این جانب در مجلس دهم و از خدمتگزاران صدیق و چهره‌های دلسوز و وفادار به آرمان‌های نظام اسلامی و دارای روحیه خدمت و همت شایسته در عرصه‌های علمی و اجرایی بودند. ضمن عرض تسلیت به دوستان و آشنایان، خانواده معزز و سایر وابستگان محترم آن فقید سعید، از درگاه خداوند متعال برای ایشان، رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌کنم.

تسلیت سید محمد خاتمی در پی درگذشت رضا پهلوان نصیر
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در پیامی درگذشت رضا پهلوان نصیر شاعر آئینی را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی بدین شرح است: استاد هنرمند، روشن ضمیر و ادیب دل آگاه و شاعر توانای آئینی حضرت استاد رضا پهلوان نصیر به دیدار معبود شتافت و یاران و دوستان را داغدار کرد. امید که پاداش نیکی، پاکی و پاک بازی خود را از مولایش حضرت اباعبدا... الحسین(ع) دریافت کند. من این مصیبت بزرگ را به همه هنردوستان و آئینیان با اخلاق و آزاده و به‌خصوص مردم شریف و بزرگوار یزد و بستگان داغدار این عزیز بالاخص به هیات پرافتخار بعثت صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت پروردگار برای این فقید سعید آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌کنم.

تصویب طرح ممنوعیت حمل سلاح در مجلس نمایندگان
مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت مالکیت و حمل سلاح‌های تهاجمی را تصویب کرد. این طرح با ۲۱۷ رأی مثبت در برابر ۲۱۳ رأی مخالف تصویب شد. دو نماینده جمهوری‌خواه نیز به طرح ممنوعیت حمل سلاح رأی مثبت دادند. به صورت سنتی جمهوری‌خواهان از مالکیت و خرید و فروش آزاد و حمل حتی سلاح‌های تهاجمی دفاع می‌کنند و دموکرات‌ها خواستار ممنوعیت و اعمال محدودیت‌های بیشتر در مالکیت سلاح هستند. در صورت تبدیل این طرح به قانون، هرگونه ساخت، فروش، انتقال یا مالکیت سلاح‌های نیمه‌خودکار جرم تلقی خواهد شد. «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان درباره تصویب این طرح گفت: تصویب این طرح گام مهمی در مبارزه جاری ما علیه همه‌گیری کُشنده و مرگبارِ خشونت سلاح است. ملت ما در هراسی خاموش به چشم خود دیده‌اند که چگونه سلاح‌های تهاجمی در قتل‌عامی پشت قتل‌عامی دیگر در مناطق مختلف کشور استفاده می‌شود.

آسیب جدی به بخشی از مسکن مهر محلات
نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی گفت که بیش‌ترین آسیب ناشی از سیل در استان مرکزی مربوط به شهرستان محلات بوده به طوری که بخشی از مسکن مهر آسیب جدی دیده است. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی درباره خسارات وارده به شهرستان محلات ناشی از سیل گفت: در استان مرکزی بیش‌ترین خسارات ناشی از سیل مربوط به شهرستان محلات بوده که باید مسئولان محلی نسبت به پاکسازی سطح شهر اقدام کنند چون بعد از گذشت ۴۰ ساعت از وقوع سیل هنوز شاخه‌های درختان و گل و لای در سطح شهر جمع آوری نشده است. وی با بیان اینکه مدیریت صحنه بعد از وقوع سیل در محلات ضعیف است، گفت: عمده خسارات وارده به دلیل ترک فعل است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد. درست است که بخشی از ترک فعل‌ها به دولت قبل برمی‌گردد اما به هر حال در موضوع پیشگیری کوتاهی شده و باید مسئولان دولت قبل و دولت فعلی پاسخگو باشند؛ ترک فعل جدی است.

دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از خانواده نهایی می‌شود
دادستان تهران گفت: در جلسات نهایی و مشترک بین دادستانی تهران، سازمان پزشکی قانونی کشور و پژوهشگاه قوه قضائیه، دستورالعمل اجرایی ماده ۵۶؛ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به زودی تدوین می‌شود. علی صالحی اظهار کرد: جلساتی در خصوص دستورالعمل اجرایی ماده ۵۶؛ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با همکاری پژوهشکده حقوق جزا و جرم‌شناسی قوه قضائیه، معاونت حقوقی اداره کل تدوین لوایح قوه، معاونت پزشکی و آزمایشگاهی، معاونت آموزش و پژوهش، سازمان پزشکی قانونی تشکیل و برگزار شد و پیش نویس آن به مرحله نهایی رسیده است. وی افزود: در تدوین پیش نویس این دستورالعمل، دادسرای ناحیه ۲۶ به نمایندگی از دادستانی تهران که عهده دار رسیدگی به جرایم سقط جنین، خرید، فروش، توزیع، حمل و نگهداری غیرمجاز داروهای سقط جنین است، نقش عمده‌ای دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار