| کد مطلب: ۱۰۳۹۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

شناسايي 7849 بيمار جديد

آرمان ملي: مرکز روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اعلام کرد: 54 بيمار مبتلا به کوويد 19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري، به 141 هزار و 891 نفر رسيد. مرکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون 64 ميليون و 781 هزار و 356 نفر دُز اول، 58 ميليون و 154 هزار و 261 نفر دُز دوم و 30 ميليون و 175 هزار و 617 نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزريق کرده‌اند و مجموع واکسن‌هاي تزريق شده در کشور به 153 ميليون و 111 هزار و 234 دُز رسيد. مجموع بيماران کوويد19 در کشور به 7 ميليون و 376 هزار و 794 نفر رسيد.

افزايش چشمگير اهداي عضو

آرمان ملي: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: براساس بررسي‌هاي آماري صورت پذيرفته، تعداد اهدا و پيوند عضو طي 4 ماه ابتدايي سال 1401 افزايش قابل توجهي داشته است. دکتر سعيد کريمي با اعلام اين خبر افزود: با ايثارگري و اعلام رضايت خانواده‌هاي معزز اهداکننده مرگ مغزي و فعاليت‌هاي شبانه روزي همکاران دلسوز و خدوم اهدا در وزارت بهداشت، دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني و واحدهاي شناسايي و فراهم آوري اعضاي پيوندي در 4 ماه اول سال 1401 تعداد 356 نفر به اهداي عضو رسيده‌اند. وي گفت: شاخص تعداد اهداي عضو در يک ميليون نفر در سال 1401، 12.8 بوده است. اين در حالي است که در زمان مشابه درسال‌هاي 1399 و 1400، 151و 283 نفر بوده است؛ يعني تعداد اهداي عضو در يک ميليون نفر در سال 1399 و 1400 به ترتيب 5.4و 10.2 بوده است. معاون درمان وزارت بهداشت افزود: تعداد 6 انتقال هوايي ارگان حياتي شامل قلب، کبد، کليه و روده به بيماراني که حياتشان منوط به پيوند بوده است، انجام شده که در حال حاضر به زندگي عادي خود برگشته‌اند.

فراخوان ثبت‌نام پرستاران تعديل شده

آرمان ملي: پرستاران تعديل شده يا در حال تعديل، شامل نيروهاي طرحي بدون سهميه و نيروهاي تمديدي تعديل شده به سامانه نظام پرستاري مراجعه و ثبت‌نام کنند. سازمان نظام پرستاري در فراخواني از همه پرستاران و مدافعان سلامت تمديد طرح شده در دوران کرونا که اکنون تعديل شده يا در شرف تعديل (تا دو ماه آينده) هستند؛ خواست که به سامانه نظام پرستاري کشور به آدرس http: //job. digipair. ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. براساس گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان نظام پرستاري، افرادي که در اين سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، نيازي به ثبت‌نام مجدد ندارند. همچنين اين فهرست براي نيروهاي طرحي بدون سهميه و نيروي تمديدي که تعديل شده‌اند، است .

برخورد بهزيستي با تخلفات مراکز نگهداري معلولان

ايسنا: رئيس سازمان بهزيستي کشور در خصوص رفتار نامناسب با معلولان در برخي مراکز نگهداري که اخبار آن بعضا منتشر مي‌شود گفت: با تخلفات صورت‌گرفته در مراکز نگهداري معلولان برخورد مي‌کنيم. علي محمد قادري، با اشاره به انتشار اخباري مبني برخورد نامناسب با معلولان در برخي مراکز نگهداري از آن‌ها اظهار کرد: سازمان بهزيستي بر خدماتي که ارائه مي‌کند نظارت دارد. بعضا مي‌بينيم که موضوعاتي مبني بر تخلف مراکز نگهداري از معلولين مطرح مي‌شود؛ سازمان بهزيستي تلاش مي‌کند با تخلفات صورت گرفته در بخش خدمات مراکز نگهداري از معلولين برخورد کند. وي ادامه داد: ما تلاش مي‌کنيم تا مشکلات افراد معلول را در اين مراکز پيگيري کنيم. همچنين از رسانه‌ها درخواست مي‌کنيم تا در اين امر کنار ما باشند تا بتوانيم با شفافيت چنين موضوعاتي را منعکس کنيم. بهزيستي همواره تلاش مي‌کند پشت مردم و حامي افراد تحت پوشش خود باشد. قادري در ادامه درباره برنامه سازمان متبوعش براي حمايت از سازمان‌هاي مردم‌نهاد نيز اظهار کرد: بهزيستي يکي از سه رکن اعطاي مجوز به سازمان‌هاي مردم‌نهاد و موسسات اين چنيني است. سازمان در حوزه‌هاي تخصصي شبکه دارد و در موضوعات توانبخشي، شبکه ملي نابينايان، ناشنوايان، افراد رواني مزمن و موضوعات اجتماعي برنامه‌ريزي کرده است.

دولت و نيروهاي امدادي در کنار مردم خواهند بود

سخنگوي دولت با اشاره به وقوع سيل در برخي نقاط کشور طي روزهاي اخير تاکيد کرد که دولت و نيروهاي امدادي تا رفع همه مشکلات در کنار مردم خواهند بود. در يادداشت تويتري بهادري جهرمي آمده است: درگذشت تعدادي از هموطنان‌مان را در سيلاب‌هاي اخير تسليت عرض مي‌کنم. دولت و نيروهاي امدادي به‌منظور مديريت ميداني از ابتداي وقوع حادثه در محل حضور يافتند و تا رفع همه مشکلات هم در کنار مردم خواهند بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار