| کد مطلب: ۱۰۳۷۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد

در فدراسیون همه به‌دنبال سهم‌خواهی هستند

بازيکن اسبق تيم‌ملي و پرسپوليس معتقد است بازگشت کي‌روش به ايران براي جام‌جهاني قطر اشتباه است.

تيم‌ملي

حسين بادامکي،در خصوص وضعيت تيم‌ملي گفت: تيم‌ملي چند روزي در مشهد بود و از نزديک نظاره‌گر عملکرد تيم‌ملي و اسکوچيچ بودم. هيچ مربي بدون ايراد نيست، اما معتقدم تا جام‌جهاني نبايد سرمربي تيم‌ملي تغيير کند. پيشکسوت فوتبال ايران در خصوص تفاوت ويژگي‌هاي رفتاري کي‌روش و اسکوچيچ نسبت به مسائل مختلف تصريح کرد: اسکوچيچ يک مربي حرفه‌اي است و احتمالا روي کار فني خود تمرکز دارد. خيلي به حواشي واکنشي نشان نمي‌دهد و سکوت مي‌کند. کي‌روش حق دخالت در همه چيز را براي خود قائل مي‌شد و به‌دنبال اين بود که در هر زمينه‌اي ورود کند و نظر بدهد. بادامکي در خصوص سکوت ادامه‌دار اسکوچيچ تصريح کرد: احتمالا اسکوچيچ نيز در خصوص کمبود امکانات و ساير مشکلات با فدراسيون صحبت کرده اما از طرف ديگر هم بايد شرايط فدراسيون فوتبال را در نظر بگيريم. در کار گروهي مشکل داريم و متاسفانه در فدراسيون هر کس به‌دنبال سهم‌خواهي است. با اين شرايط نتيجه و عملکرد تيم‌ملي مقابل تيم الجزاير طبيعي بود و انتظار مي‌رفت که چنين نمايشي داشته باشيم.

شانس صعود؟

وي در پاسخ به اينکه آيا با اسکوچيچ شانسي براي صعود از مرحله گروهي جام‌جهاني 2022 قطر داريم، عنوان کرد: اصلا نبايد به فکر صعود از گروه باشيم. در جام‌جهاني بايد چيزي از قبل کاشته باشيم تا حاصل آن را در تورنمنت ببينيم. کيفيت بازيکنان، کار گروهي و امکانات حريفان ايران بسيار بهتر و بيشتر است. براي مثال تيم‌ملي آمريکا در بهترين کيفيت خود به جام‌جهاني رسيد و بازيکنان مطرحي دارد که در ليگ‌هاي معتبر دنيا بازي مي‌کنند.

بازگشت کي‌روش

بادامکي در پاسخ به اين سوال که آيا با بازگشت کي‌روش شرايط بهتري خواهيم داشت، ادامه داد: بازگشت کي‌روش اشتباه است. کي‌روش ساختار دفاعي تيم‌ملي را به‌طرز فوق‌العاده‌اي بهبود داد. آماده‌کردن و بهبود ساختار دفاعي راحت‌تر از ترميم ساختار تهاجمي يک تيم است. حمله و گل‌زدن نيازمند نقشه‌هاي بيشتري است تا دفاع‌کردن، اما دفاع‌کردن در مقابل تيم‌ها معمولا با بستن سمت چپ و راست و جابه‌جايي و دوندگي بيشتر بازيکنان امکان‌پذير است. وي افزود: در زمان کي‌روش و جام‌هاي جهاني 2014 و 2018 بهترين کار مقابل تيم‌هاي قدرتمند دنيا مثل آرژانتين، پرتغال و اسپانيا دفاع‌کردن بود. يکي از ويژگي‌هاي مثبت کي‌روش اين بود که تک‌تک بازيکنان را به‌خوبي مي‌شناخت و مي‌دانست هر کس چه توانايي‌هايي دارد. پيشکسوت فوتبال ايران بيان کرد: انتظار مردم از تيم‌ملي در جام‌جهاني قطر فقط صعودکردن است و ديگر نمي‌شود مقابل ولز و آمريکا دفاع کرد. بادامکي گفت: بايد مسئولان ورزش کشور يا فدراسيون قاطعانه در مورد سرمربي تيم‌ملي صحبت کنند و ديگر شاهد صحبت‌هاي دوپهلو نباشيم.

مربي ايراني؟

وي افزود: بعيد مي‌دانم بتوانيم مربي خارجي خوب براي تيم‌ملي تا جام‌جهاني جذب کنيم. اگر به فرض قرار باشد با مربي ايراني به جام‌جهاني برويم، وحيد هاشميان تنها گزينه مناسب براي هدايت تيم‌ملي است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار