مواد مفید برا ی مهار «سرطان»

درحالی‌که برخی افراد به لحاظ ژنتیکی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند اما تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توان تقریبا از ۲۵ درصدِ موارد کلی ابتلا به این بیماری، تنها با انتخاب رژیم غذایی و تغذیه مناسب پیشگیری کرد. رژیم‌های غذایی گیاهی سرشار از فیبر طبیعی و خوراکی هستند که مصرف آنها، خطر ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

اين نوع از فيتوکميکال‌ها از بدن در برابر آسيب سلولي محافظت مي‌کنند. سرطان زماني ايجاد مي‌شود که DNA در سلول‌ها آسيب ببيند. اين روند باعث مي‌شود سلول‌هاي غيرطبيعي به‌طور غيرقابل‌کنترلي تقسيم شوند و به بافت طبيعي بدن نفوذ کنند. سيب با پوست، آووکادو، کنگرفرنگي، چاي، آجيل و غلات سرشار از آنتي اکسيدان هستند.

کاروتنوئيدها نيز ترکيبات محلول در چربي هستند به‌ اين‌ معني که براي جذب، بايد با منبع چربي همراه باشند. کاروتنوئيدها به‌طور طبيعي در بسياري از ميوه‌ها، غلات، روغن‌ها و سبزيجات مانند هويج، سيب‌زميني شيرين، کدو حلوايي، اسفناج، زردآلو، فلفل‌سبز و سبزيجات برگ‌دار وجود دارند.

رژيم‌هاي غذايي گياهي همچنين سرشار از فيبر طبيعي و خوراکي هستند و مطالعات نشان داده که اين ماده، خطر ابتلا به سرطان را کاهش مي‌دهد. يک مطالعه نشان داد زنان جواني که بيشترين رژيم غذايي غني از فيبر را داشتند، 25 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سينه در آينده بودند.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه