| کد مطلب: ۱۰۳۷۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی کریمی:

اگر تکواندو المپیکی نبود، ما در آسیا آقایی می‌کردیم

تيم مردان تکواندو در مسابقات قهرماني آسيا به رتبه‌اي بهتر از پنجمي نرسيد. مرتضي کريمي کارشناس تکواندو در اين خصوص صحبت کرد.

عملکرد تيم مردان تکواندو در آسيا را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

براي اينکه عملکرد تيم‌ملي تکواندو مردان را در اين رقابت‌ها ارزيابي کنيم به‌نظرم بايد به گذشته برگرديم. از بعد از المپيک تيم‌ملي تکواندو مردان در هيچ مسابقه مهمي شرکت نکرده بود و با توجه به تغييراتي که در راس فدراسيون به‌وجود آمد تقريبا زمان زيادي را از دست داديم. طبيعي بود که در اين شرايط توجه به تيم‌ملي زياد در اولويت نباشد. الان فدراسيون به يک ثبات رسيده بايد به کمک قهرمانان و پيشکسوتان بار به زمين خورده تکواندو را بلند کنيم. اگر رشته ما المپيکي نبود ما در آسيا آقايي مي‌کرديم اما المپيکي‌بودن تکواندو سبب شده همه کشورها روي اين رشته متمرکز شوند و براي پيشرفت آن تلاش کنند. اين يک واقعيت است که تکواندوي ايران با توجه به سرمايه‌گذاري‌هايي که کشورهاي دنيا کردند از اين قافله عقب افتاده است، از طرف ديگر به‌خاطر مشکلات مديريتي و مالي که فدراسيون با آن درگير بوده نتوانستيم رشد کنيم. همه اين مسائل دست‌به‌دست هم دادند تا تکواندوکاران ايران نسبت به ساير کشورها عقب بيفتند و در تکنيک و تاکتيک‌ها فني دچار ضعف شوند. البته ما نبايد نتيجه‌گرا باشيم چرا که از المپيک به اين طرف تيم‌ملي مردان در مسابقه مهمي شرکت نکرده و طبيعي است که چنين شرايطي داشته باشد. متأسفانه تکواندو در بخش آقايان جايگاه خود را از دست داده است که بايد دوباره بلند شود.

بانوان تکواندو دست به تاريخ‌سازي زدند!

بانوان ما اعتمادبه‌نفس پيدا کرده‌اند و اين جاي اميدواري دارد. يکي از مسائلي که در تيم‌ملي تکواندوي بانوان به چشم مي‌خورد جنگندگي بالاي آنها بود. بانوان تکواندوکار تا لحظه آخر براي کسب امتياز مي‌جنگيدند و اين نشان مي‌دهد آنها به جسارت و اعتمادبه‌نفس رسيده‌اند و در خودشان اين باور را پيدا کرده‌اند که مي‌توانند حريف را شکست بدهند. اميدوارم با موفقيتي که بانوان تکواندوکار در اين رقابت‌ها کسب کرده‌اند در کسب سهميه المپيک هم موفق ظاهر شوند و روي آنها سرمايه‌گذاري شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار